Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.09.10 klo 06:19
Enfant Terrible  |  Muut  |  Salonki (Valvojat: kainoliero, Nemeira)  |  Aihe: Meikkaus
Sivuja: 1 2 [3] 4
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Meikkaus  (Luettu 13739 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Caramea

Poissa

Candycountess ☆

« Vastaus #40 : 16.07.09 klo 00:29 »

Suttuinenkaan kajalin käyttö ei aina välttämättä ole pahasta. Käytän itse joskus kajalkynää tahallani suttuisesti. Piirrän kajalilla ihan ripsirajaan silmän ulkonurkkaan, sitten levitän ja häivytän sitä pumpulipuikolla. Sen jälkeen lisään kajalia, sitten taas suttaan - jatkan tätä, kunnes tulos on mielestäni tarpeeksi tumma ja utuinen. Toki tässäkin pitää muistaa kohtuus, jotta lopputulos on siistin ja huolitellun näköinen, mutta mielestäni tämä on oikein käytettynä kaikkein nopein tapa saada silmiä suurentava efekti. Tykkään tästä meikistä hirveästi - mitä mieltä te olette?

Tummemman silmämeikin takia olen jättänyt muun meikin luonnolliseksi ja panostanut hyvään pohjustukseen. Silmissä ei tosiaan ole mitään muuta kuin kajaltuhrua, ripsaria ja tekoripset. Tämän meikin tekee puolessa tunnissa (eniten aikaa vie kunnon pohjan vääntäminen); oiva valinta, jos sattuu olemaan kiire tai ei jaksa tehdä mitään monimutkaista! (Joillekin tekoripsien laittaminen voi toki olla monimutkaista, mutta itse saan ne paikoilleen nopeammin kuin laitan ripsiväriä, joten minulle tämä on helppoa. :D)
tallennettu

儲鳥の 知らぬ花蟻 秋の空
---
New Vogue Children
Hakaneula

Poissa

Hee

« Vastaus #41 : 22.07.09 klo 17:00 »

Ah, todella hyvin sopii sinulle, eikä näytä lainkaan rajulta. : D Minä yritin tuota sinun meikkaustasi, mutta näytin siltä kuin olisin saanut turpaani. Äiti luuli niin. D: Pitää vielä harjoitella. Ehkä levitin sitä liian laajalle. :'DD

Minkä merkkisiä tuotteita käytätte? :D
tallennettu

MAREOI

Poissa

Glamour Man

« Vastaus #42 : 22.07.09 klo 22:25 »

Minä käytän pääasiassa Grimasin tuotteita. Kesto, laatu ja pigmentit on henkilökohtaisesti testattu, ja todettu parhaiksi tähän astisista meikeistä. Hintakaan ei huimaa päätä (5-8 erkkiä olen luomiväriin saattanut upottaa), ja yksi nappi saattaa hienosti kestää useammankin vuoden kovan käytön. Suosittelen lämpimästi. 8) Täällä Tampereella Grimasia myy Naamiohuvit. ^^
tallennettu

"When you're laying on the ground just remember to
breathe, just breathe, just breathe, just breathe..."

-Psyclon nine, Suicide Note Lullaby-
Made-in-heaven

Poissa

« Vastaus #43 : 23.07.09 klo 16:00 »

Minä käytän kyllä ihan random-merkkejä, minusta esim. kallis merkki ei takaa hyvää lopputulosta.
Ihan seppälästä ostetut kajaalit ja muut toimii minulle mielestäni erittäin hyvin.

Mutta sitä kysyisin, että mitä mieltä olette värillisistä "suurentavista" piilolinsseistä (siis jos ei muuten piilolinssejä tarvitsisi)?   
Ja haittaako ne silmiä, jos ei muuten tarvitsisi piilolinssejä? Ja saahan jostain sellaisia piilolinssejä, missä ei oikeita vahvuuksia ole,  mutta että niitä voisi näön vuoksi käyttää(Siis juuri näitä värillisiä)? X)

Juu, huomasin juuri tuon kyseisen keskustelun X)
« Viimeksi muokattu: 23.07.09 klo 23:29 kirjoittanut Made-in-heaven » tallennettu

The one that made you cry, never deserves your tears.
Hakaneula

Poissa

Hee

« Vastaus #44 : 23.07.09 klo 16:32 »

No siis tuo ei välttämättä meikkaukseen kuulu, mutta vastaanpas nyt kumminkin. Mikään ammattilainen en todellakaan ole, mutta kai minä voin parhaani mukaan neuvoa. Olen nyt melkein vuoden piilareita käyttänyt, näköä on -9. Kannattaa ensin käydä silmälääkärillä, koska silmissä saattaa olla jtn vikaa tai jtn. Yleensä näin ei kuitenkaan ole, mutta hyvä se on varmistaa. :D Ja kyllähän näitä värillisiä linssejä myydään monella paikassa, backstreetissä mielestäni ainakin, ja niitä voi tilata. Myös cybershopissa myydään ja varmasti monessa muussakin paikassa.

Ah, sekava selitys.

*muoksmuoksihq*

Tuli kanssa mieleen että se silmälääkäri varmaan myös neuvoo sinua piilolinssien laitossa. Ei se ihan täydellisesti ekalla kerralla mene.
tallennettu

Agitha
Maailman Moderaattori
Moderaattori
Poissa

« Vastaus #45 : 23.07.09 klo 17:03 »

Mutta sitä kysyisin, että mitä mieltä olette värillisistä "suurentavista" piilolinsseistä (siis jos ei muuten piilolinssejä tarvitsisi)?   
Ja haittaako ne silmiä, jos ei muuten tarvitsisi piilolinssejä? Ja saahan jostain sellaisia piilolinssejä, missä ei oikeita vahvuuksia ole,  mutta että niitä voisi näön vuoksi käyttää(Siis juuri näitä värillisiä)? X)

Iiristä suurentavat piilarit eli circle-linssit ovat yleensä vahvuuksettomia, joten niiden käyttämisestä ei ole silmälle sen enempää haittaa kuin vaikkapa värillisten linssien käytöstä. Circlet ovat kuitenkin vähän kookkaammat kuin tavalliset piilarit, joten ne voi olla vaikeampi laittaa silmään, ja niissä on samat "haitat" kuin muissakin piilareissa, eli silmä saattaa kuivua ja muuta sellaista.
tallennettu

Sweets for my sweet, sugar for my honey!
MAREOI

Poissa

Glamour Man

« Vastaus #46 : 23.07.09 klo 21:56 »

Made-in-heaven, en kiistä etteivätkö ihan seppälä tasoiset meikitkin toimisi. 8) Itse käytän vain grimasia sen laadun vuoksi. Ja vaikka grimas onkin ns. "kosmetologi brändi", niin se ei ole sen kalliimpi kuin muutkaan meikit. Ihan anttilastakin ostetut random luomivärit saattavat olla lähempänä viittä euroa.

Ja pieni välihuomautus,  piilarit kuuluvat niille tarkoitettuun keskusteluun. :)
tallennettu

"When you're laying on the ground just remember to
breathe, just breathe, just breathe, just breathe..."

-Psyclon nine, Suicide Note Lullaby-
neon

Poissa

« Vastaus #47 : 20.01.10 klo 17:23 »

Tämä nyt ei liity ihan varsinaisesti meikkaukseen mutta sivuaa aihetta kuitenkin. Olen jo jonkin aikaa harkinnut värjääväni tummanruskeat hiukseni hieman vaaleammiksi, mutta ongelmaksi on muodostunut pikimustat kulmakarvani. Tukkani on luonnostaan melko vaalea, ja olen värjännyt sitä jo iät ja ajat tummaksi sillä mielestäni tummat ja vahvat kulmat eivät vain sovi blondiin tukkaan. En ole vielä törmännyt missään lehdessä tummakulmaiseen gyaruun, siispä millä japsit oikein värjäävät kulmansa vaaleiksi?

Myydäänkö suomessa kulmakarvojen vaalennusvärejä (hiusväreillähän kulmia ei saa värjätä?)? Mitä jos haluankin joskus tummat kulmani takaisin, pitääkö värjätä mustaksi vai kuluuko/kasvaako kulmaväri ajan myötä pois? Onko muita vaihtoehtoja on kuin värjätä? Ainakaan en haluaisi ajaa kulmia kokonaan pois, jestas miltä pikimusta sänki otsassa näyttäisi D:
tallennettu
Enedria

Poissa

« Vastaus #48 : 20.01.10 klo 18:01 »

Myydäänkö suomessa kulmakarvojen vaalennusvärejä (hiusväreillähän kulmia ei saa värjätä?)? Mitä jos haluankin joskus tummat kulmani takaisin, pitääkö värjätä mustaksi vai kuluuko/kasvaako kulmaväri ajan myötä pois? Onko muita vaihtoehtoja on kuin värjätä? Ainakaan en haluaisi ajaa kulmia kokonaan pois, jestas miltä pikimusta sänki otsassa näyttäisi D:

Kyllä myydään. Äidilläni on hyvin, hyvin vaaleat kulmakarvat, joten hän käy värjäyttämässä niitä ihan kampaajalla. Uskoisin, että melko monet kampaamot tarjoavat kulmien ja ripsien kestovärjäyksiä. Samoin myös kosmetologit. Värejä voi ostaa ihan kotikäyttöön alan liikkeistä, mutta suosittelen ainakin ensiksi käymään ammattilaisen luona. Toki, suurin osa väreistä on varmasti tummempia sävyjä, mutta suurimmista ja suosituimmista paikoista löytyy varmasti myös vaaleita sävyjä.

Äläkä ihmeessä kokeile hiusväriä kulmiin! Olen kuullut monenlaisia kauhutarinoita kyseisistä kokeiluista ja tuloksena on ollut kummallinen väri tai kulmakarvojen irtoaminen. Ne voivat olla pelkkää legendaa, mutta en lähtisi kokeilemaan kepillä jäätä.

Edit: Tosiaan, kulmakarvojen meikkaamiseen on myös omia tuotteita! Kannattaa käydä tarkastamassa paikallisen kosmetiikkaliikkeen valikoima. "kulmakarvameikit" voivat muistuttaa ripsiväriä tai huulikiiltoa, mutta osa näyttää enemmänkin luomiväriltä. Ripsiväriltä tai huulikiillolta näyttävissä tuotteissa on yleensä ripsiväriharjaa muistuttava harja, jolla väri levitetään (helppo!) ja luomivärimaisen meikin mukana tulee oma sivellin, mikäli sitä ei pidä ostaa erikseen. Kulmasiveltimessä on lyhyt, viisto kärki (imo, myös helppo käyttöinen).
« Viimeksi muokattu: 20.01.10 klo 18:07 kirjoittanut Enedria » tallennettu
Rain
Kirakira Rockstar
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #49 : 20.01.10 klo 22:13 »

Mitä jos haluankin joskus tummat kulmani takaisin, pitääkö värjätä mustaksi vai kuluuko/kasvaako kulmaväri ajan myötä pois? Onko muita vaihtoehtoja on kuin värjätä?
Mitä olen netissä lukenut esim. sinisiksi kulmakarvansa värjänneiltä (siis tarkoituksellisesti 8D, pehkoon yhteensopivaksi), väri kuluu/kasvaa pois kuukaudessa-kahdessa.

Enedria mainitsi ripsivärien ja luomivärien kaltaiset kulmakarvavärit, lisäisin vielä kynämäisessä muodossa olevat. Kulmakyniä saa vaikka mistä mutta harvoin vaaleana, mutta olettaisin että niitä löytyy jostakin (riippuu ihan kuinka vaaleaksi haluaisit kulmakarvasi..). Itse käytän kulmakynää (sellaista tosin jota ei teroiteta vaan jota "rullataan" ulos hylsystään tarpeen mukaan vähän kuin huulipuna) ja olen tosi tyytyväinen, paljon helpompaa kuin palettien yms. kanssa sotkeminen. Mutta makunsa kullakin!
tallennettu

Lucilla Anacharsis

Poissa

Healthy hobbies & Nice personality

« Vastaus #50 : 20.01.10 klo 23:28 »

Olen meikannut päivittäin jo vuosia, paljon ja gootisti, mutta viime aikoina joutunut myotämään, että ihoni ei oikein pidä kemikaaleista. Jos jollain muulla on vastaavia kokemuksia - silmien alle tulevaa ihottumaa meikeistä, kutinaa yms, kannattaa kokeilla Dr Hauschan luonnonmukaisia meikkituotteita. Omalle iholle tarpeeksi vaaleaa puuteria tai meikkivoidetta en ole tältä, noh, hauskalta merkiltä loytänyt, mutta kajaaliin ja luomiväriin olen tyytyväinen. Hinta on kyllä vähemmän hauska (lähes 20 euroa).

Ripsivärit ja varsinkin niiden poistoaineet suututtavat ihoni kaikista pahiten, joten en käytä ripsiväriä päivittäin. Tällä hetkellä käytän muistaaksen L'Orealin lämpimällä vedellä pestävää ripsaria - sen kun saa nypättyä pois eika tarvitse hieroa aineilla herkkiä silmänalusia.
tallennettu

There are no rules of architecture for a castle in the clouds.

(Chesterton)
Riisikakku

Paikalla

« Vastaus #51 : 21.01.10 klo 18:53 »

Nykyään harvemmin meikkaan, sillä sängystä ylös nouseminen tuottaa tuskaa ja tällöin ei vain ehdi meikkaamaan. Mutta kaupungille lähtiessä ym. kevyt meikki on yleensä ehdoton, ihan vain siksikin että pidän meikkaamisesta, mutta ei minun itsetuntoni enää alemmaksi  muutu, joten ihan hyvin voin olla koulussa ilman meikkiäkin. Toisaalta pidän luonnonkauniista ihmisistä ja luonnollisuudesta, joten ehkä siksi en itsekään käytä vahvaa meikkiä. Jotkut meikittömänä kouluun tulleet tyttöset ovat valittaneet että ovat niin rumia kun eivät ole meikanneet.... ja kun minä olen saattanut samaan aikaan katsoa, että ihanan luonnon kauniita tyttöjä. :)

Toisaalta toisille tumma meikki sopiikin ja erityisesti esimerkiksi goottityylisesti pukeutuvat voisivat näyttää ehkä hiukan "alastomilta" ilman tummaa meikkiään.

Ja tässä yllä olevassa kuvassa tuo vasemman puoleinen meikki on jotenkin aivan ihana, voi kun itsellenikin ensinnäkin sopisi tuollainen meikki ja toiseksikin jos tuollaisen osaisin tehdä. Oikeanpuoleinen puolestaan on enemmänkin yliammuttu.
tallennettu

Dites-moi, quelle est la vie?
-HeiNi-

Poissa

« Vastaus #52 : 08.02.10 klo 17:45 »

Ripsivärit ja varsinkin niiden poistoaineet suututtavat ihoni kaikista pahiten, joten en käytä ripsiväriä päivittäin.

Tähän ihan yleinen heitto, kun ilmeisesti kaikki ihmiset eivät asiasta tiedä. :o

Jotkin rasvaisemmat ihorasvat soveltuvat loistavasti meikinpoistoon esim. apteekista saatava Aqualan L. Kyseisen tuotteen putkilossa lukeekin, että se soveltuu myös meikinpoistoon.

Aqualanin pitäisi olla "turvallisempi" vaihtoehto meikinpoistoon esim. atoopikoille.
Toisaalta eivät kaikki rasvatkaan käy kaikille, joten pitää vain testata mikä rasva on omalle
ihotyypille sopiva ja poistaa meikkiä tarpeeksi tehokkaasti. Myös esim. Bepanthenin rasvaisempi versio poisti hyvin ihan peruskajaalit sekä luomivärit, mutta esim. vedenkestävään ripsiväriin en ole sitä vielä testannut. Mielestäni kuitenkin Aqualan L-voiteella lähtivät hyvin sekä Gosh:in vedenkestävä eyeliner, että vedenkestävä ripsiväri. :]
tallennettu

~So dance, dance madly; your time in the shadows is fleeting~ MdM
neon

Poissa

« Vastaus #53 : 12.02.10 klo 13:59 »

^Itse olen poistanut normiripsareita ja muuta arkimeikkiä pois jopa Humektanilla, joka on siis kaikista vesipitoisin ja vähärasvaisin apteekin perusvoide ja ihan hyvin on lähtenyt! Samainen voide toimii myös pesuvoiteena yleisesti ja imeytyy ihan supernopeasti.
tallennettu
CandycottoN
Hattarakone

Poissa

♥ロリータ-パーティー♥

« Vastaus #54 : 13.02.10 klo 20:07 »

Osaako joku neuvoa mitä voin tehdä:

Minulla on ääretömän rasvainen iho! Jos laitan hiukan kajaalia, se valuu pois vaikka en itkisi tai hieroisi silmiäni. Olen kokeillut vaihtaa eyelineriin, mutta sama juttu, muutaman tunnin päästä sekin on levinnyt joka suuntaan. Puuterikaan ei meikkiä pidä aisoissa. Mitään meikkivoidetta en voi levittää kasvoilleni, koska sitten olisi seuraavina päivänä kauheasti kaikenmaailman epäpuhtauksia kasvoissa. Toistaiseksi en voi laittaa muutakuin ripsiväriä ja satunnaisesti huulipunaa(nyt en sitäkään kun talven ja pakkasen takia on huulet rohtunut...), ja se ärsyttää, kun naamani ei mikään ylihehkeä ole.
tallennettu

♥♥Lolitaparty and strawberry chocolates♥♥
And don't forget sweets!
lumihiutale

Poissa

« Vastaus #55 : 14.02.10 klo 19:05 »

Minulla on ääretömän rasvainen iho! Jos laitan hiukan kajaalia, se valuu pois vaikka en itkisi tai hieroisi silmiäni. Olen kokeillut vaihtaa eyelineriin, mutta sama juttu, muutaman tunnin päästä sekin on levinnyt joka suuntaan. Puuterikaan ei meikkiä pidä aisoissa. Mitään meikkivoidetta en voi levittää kasvoilleni, koska sitten olisi seuraavina päivänä kauheasti kaikenmaailman epäpuhtauksia kasvoissa. Toistaiseksi en voi laittaa muutakuin ripsiväriä ja satunnaisesti huulipunaa(nyt en sitäkään kun talven ja pakkasen takia on huulet rohtunut...), ja se ärsyttää, kun naamani ei mikään ylihehkeä ole.

Oletko koittanut hoitaa kasvojasi jotenkin? Jotkut kasvonpuhdistustuotteet saattaisi auttaa, sellaiset sinun ihotyypillesi tarkoitetut... Tai sitten jos koittaisit vedenkestäviä? En tiedä auttaako, mutta tämä tuli mieleen...
tallennettu
Rosier

Poissa

« Vastaus #56 : 27.02.10 klo 21:52 »

Lainaus
Lainaus käyttäjältä: CandycottoN - 13.02.10 klo 20:07
Osaako joku neuvoa mitä voin tehdä:Minulla on ääretömän rasvainen iho! Jos laitan hiukan kajaalia, se valuu pois vaikka en itkisi tai hieroisi silmiäni. Olen kokeillut vaihtaa eyelineriin, mutta sama juttu, muutaman tunnin päästä sekin on levinnyt joka suuntaan. Puuterikaan ei meikkiä pidä aisoissa. Mitään meikkivoidetta en voi levittää kasvoilleni, koska sitten olisi seuraavina päivänä kauheasti kaikenmaailman epäpuhtauksia kasvoissa. Toistaiseksi en voi laittaa muutakuin ripsiväriä ja satunnaisesti huulipunaa(nyt en sitäkään kun talven ja pakkasen takia on huulet rohtunut...), ja se ärsyttää, kun naamani ei mikään ylihehkeä ole

Luin jostain, että ihon mattapintaiseksi tekevä kasvorasva auttaisi rasvaiseen ihoon.. En ole varma kylläkään, mutta käytän itse sellaista ja minulla ei ainakaan ole tuota ongelmaa. Kannattaa kokeilla =)
tallennettu
Sweeth

Poissa

sweeth

« Vastaus #57 : 02.03.10 klo 20:19 »

Itse en meikkaa ainakaan jokapäivä, kuten useat kaverit meikkaavat kouluun jokapäivä. Kun lähden kaupungille kuitenkin kyllä laitan luomiväriä ja ripsiväriä, kauhean vahvoja en kuitenkaan viitsi vielä käyttää. Puuteria on kyllä pakko käyttää jokapäivä, sillä muuten punaiset läikyt näkyvät aivan kaikkialla. Sain vihdoin ostettua kunnon puuterin joka on tasan minun ihoni värinen ;D
tallennettu

~♥ Sweeth elää omaa elämää ♥~
Aurora
Ruusunen

Poissa

« Vastaus #58 : 02.03.10 klo 21:02 »

Koska kyse on silmien alueesta, suositukseni olisi rasvaiselle ihotyypillesi tehty meikkivoide, joka pitää meikit paikoillaan. Vaiva on ärsyttävä, mutta siihen eivät toimi paksummat luomivärit tai puuterit yksinään. Suosittelen edes harkitsemaan meikkivoiteen käyttöä pohjustukseen vaikka pienen määrän - se on ihan helppoa saada se pestyä naamalta pois oikeilla aineilla ja huolellisuudella. :)
  Kasvorasva voi toki myös olla ratkaisu ongelmaasi pieninä määrinä käytettynä, ettei se rasvoita aluetta lisää. Ja rasvan kanssa pitää myös olla varovainen, että se ei ole liian vahvaa, koska silmien ympärysalueesta puhutaan.

Kaikille meikkaajille ja sen aloittajille tiedoksi, että silmänympärysvoiteen käyttö on suositeltavaa aloittaa saman aikaisesti kuin aloittaa silmien meikkauksen. Mummotouhuja. Ostin omani vasta (vaikka olen meikannut jo kolme vuotta, parempi nyt kuin vasta keski-ikäisenä) Body Shopista. Se kosteuttaa ja laskee turvotusta ja tummia silmänalusia. Suositeltavaa!
tallennettu

Enedria

Poissa

« Vastaus #59 : 05.03.10 klo 18:17 »

Koska tavallisen pohjameikin tekeminen tuntuu olevan monille suhteellisen haasteellista, ajattelin tehdä pohjameikkitutoriaalin. En kuitenkaan ole ammattimainen meikkaaja, en edes ole käynyt ammattimeikkaajalla kuin muutaman kerran elämässäni, mutta olen itse ottanut opiksi meikkitutoriaaleista ja ammattilaisten vinkeistä. Kaipaisinkin oikaisuja, vinkkejä, mielipiteitä jne. tutoriaalistani.

Välineet
1. Meikinpohjustusvoide
2.1. Sävyttävä päivävoide
2.2. Meikkivoide (tässä tutoriaalissa käytin tätä meikkivoidetta, arkimeikissä käytän sävyttävää päivävoidetta, sillä se on nopeampi levittää)
3. Silmämeikinpohjustusvoide
4.1. Finnejä kuivattava peitevoide
4.2. Peitevoide trio
5. Valokynä
6. Puuteri
7. Aurinkopuuteri (voisi olla myös poskipuna)
8. Meikkivoidesivellin (myös meikkisieni käy, itse pidän enemmän siveltimestä, sillä se ei ime itseensä meikkivoidetta. Meikkivoiteen voi levittää myös sormin)
9. Puuterisivellin (voisi olla myös vippa)
10. Peitevoidesivellin (oikeastaan tämä on yleissivellin, mutta olen käyttänyt tätä peitevoiteen levitykseen)

Vaihe 1
Puhdista kasvot ja levitä kosteusvoide ja silmänympärysvoide, jonka kannattaa antaa imeytyä jonkin aikaa, mielellään noin puolituntia. Käytä omalle ihotyypillesi sopivia puhdistustuotteita (omassa tapauksessani siis kuivalle tai sekaiholle sopivat tuotteet). Varsinkin talvella voit käyttää runsaampaa kosteutusta. Olen itse nyt vain käyttänyt kasvovettä (ja kosteusvoidetta- daa?), sillä en aamuisin varsinaisesti pese kasvojani. Muista myös pestä kädet huolella.

Vaihe 2
Levitä meikinpohjustusvoide. Itse levitän sen sormin kaikkialle kasvoihin paitsi silmäluomille (levitän sitä kuitenkin vähän kulmakarvojen alapuolelle). Älä hiero vaan taputtele.

Vaihe 3
Levitä meikkivoide. Itse käytän tosiaan meikkivoidesivellintä. Aloita kasvojen keskeltä ja häivytä kohti kasvojen "reunoja". Jos käytät meikkisientä, älä vetele sillä pitkin ihoa vaan tuputtele voide. Muuten ihohuokoset tukkiutuvat. Sama pätee, jos levität meikin sormilla. Levitän meikkivoiteen kaikkialle paitsi silmäluomille, samoin kuin pohjustusvoiteen. Muista puhtaat välineet! Meikkisiveltimen pesen joka käytön jälkeen.

Vaihe 4
Levitä silmämeikinpohjustusvoide. Piirsin kuvaan vielä ihan selvyyden vuoksi alueen, jolle itse sen levitän. Eli taputtelen voidetta jonkin verran liikkuvan luomen ulkopuolellekin.

Vaihe 5
Levitä peitevoide. Käytän siis pahimpien näppyjen päälle kuivattavaa peitevoidetta, joka ei kylläkään peitä niitä kovin hyvin. Lisäksi sudin ihan tavallista peitevoidetta niiden päälle. Tummiin silmänalusiin käytän oranssia voidetta, keltaista käytän punaisempaan ihoon (näpyt, nenänpielukset jne.). Tähän hommaan suosittelen sivellintä, sillä sormin ei saa yhtä tarkkaa jälkeä aikaan.

Valokynää käytän kuvaan piirrettyihin kohtiin. Valokynää ei kannata käyttää suoraan silmän alusiin, sillä hieman alempana se heijastaa valoa niin, että silmän aluset eivät näytä niin tummilta. Näppyjen päällä valokynä vain korostaa niitä ennestään.

Vaihe 6
Levitä puuteri. Edelleen, jos käytät vippaa, älä hiero puuteria nassuusi vaan taputtele. Itse käytän sivellintä tähänkin. Aurinkopuuterin paikan määritän vetämällä posket sisään (posket lommolle) ja levitän siis korkeimmaksi jäävään kohtaan. Poskipunan, jota en nyt käytä, koska poskeni ovat luonnostaan melko punaiset (sellaset violetit oikeestaan), paikan määritän niin, että hymyilen ja levitän taas korkeimpaan kohtaan. Jonkun mielestä nämä kaksi tapaa varmaan antavat samat kohdat, mutta omasta mielestäni niillä on eroa. Lisäksi, jotkut tykkäävät levittää sekä aurinkopuuteria sekä poskipunaa, mutta imo, kummatkin yhdessä ovat jo liikaa.

Plus, aurinkopuuteria voi mielensä mukaan laittaa mm. leukaan ja häivyttää kohti leukaperiä (teen itse yleensä näin) ja sitä voi laittaa vaikka kaulaan tai povellekin.

Valmis meikki.

Korjattavaa, mielipiteitä, tarkempia ohjeita? Kaikki palaute tervetullutta.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
Tulostusversio
Enfant Terrible  |  Muut  |  Salonki (Valvojat: kainoliero, Nemeira)  |  Aihe: Meikkaus
Siirry: