Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
25.10.14 klo 04:21
Enfant Terrible  |  Foorumi  |  Teehuone (Valvojat: Cinnamonhusky, Namuless)  |  Aihe: Nuket
Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 13
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Nuket  (Luettu 96868 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Emogirl

Poissa

« Vastaus #100 : 18.12.07 klo 18:14 »

Ai niin, minunhan piti hommata BJD-nukke, kuinka saatoin unohtaa..? Mutta eipä minulla olisi vielä varaakaan siihen, katsoo sitten ensi kesän jälkeen, kun pääsen silloin vähän kunnollisempaan kesäduuniin, josta voisi saada tarpeeksi (ja vähän enemmänkin) rahaa.
Joku goottityylinen BJD olisi todella kiva, varustettuna sellaisilla vampyyrinhampailla. (:
Tällä hetkellä minulla ei ole oikeastaan yhtään (?) nukkea, en ole aivan varma, mutta ei ainakaan tule mieleen (varhais iän dementikko(ko?)). Joskus minulla oli pienen pieni posliininukke, mutta taisi sekin mennä rikki, tai en ainakaan ole sitä varmaan yli vuoteen nähnyt.
tallennettu
Iiris

Poissa

« Vastaus #101 : 22.12.07 klo 10:04 »

Minulla on posliininukke, mutten ole keksinyt sille nimeä. Sain sen ystävältäni.
Hänellä on vaaleat hiukset ja päällän jokin gosurori-mekko. Ajattelin, että teen sille, vaatteita, mutten ole tehnyt vielä ensimmäistäkään... Ehkä pitäisi.
tallennettu
Peeti-

Poissa

Fairyflosses

« Vastaus #102 : 22.12.07 klo 12:01 »

Minä en koskaan varsinaisesti leikkinyt nukeilla, pikkutyttönäkin minulla oli suuri läjä pehmoleluja (ja niin on edelleen) ja vain muutama nukke, joista yksi ainoa oli leikeissäni mukana. Sitten sekin unohtui.

Mutta oh, kauniit posliininuket ovatkin toinen juttu, kuin se, olenko leikkinyt muovivauvoilla. Minulla on ollut niin kauan, kuin muistan, tämä mummulta saamani posliininukke. Pienenä muistaakseni pelkäsin nukkea sen pistävien silmien takia, mutta tänä vuonna etsin nukkea paniikissa pari päivää, kunnes se löytyi varastosta vanhojen mekkojeni välistä. Sitten se on istunut hyllylläni katsellen menoani.
  Nukkea ei ole nimetty, koska silloin pienenä pelkäsin sitä ja nyt on vaikea keksiä nimeä niin kauan olleelle nukelle, joten se varmaan on koko loppuikänsä vain Nukke. Kuinka mautonta...
   Kuten kuvasta näkyykin, pitsikaulus on kamalassa kunnossa. Koira olikin kasvanut jo suureksi ja napannut Nuken hyllyltä, joten nyt Nukke kaipaa pientä korjaamista. Ei kun neula ja lankaa käteen.

Nyt metsästän toista posliininukkea kaveriksi tälle, olisi niin kiva täyttää yksi hylly erilaisilla näteillä koristenukeilla. Kirpputoreilla niitä olen nähnyt, mutta nyt, kun niitä kaipaisin, ei niitä mistään löydy...
tallennettu

And I wanna know what they're not telling - I don't wanna hear no lies
I just want something to believe in...
It's a lonely lonely road I'm on
This side of paradise
Tiffany

Poissa

« Vastaus #103 : 20.01.08 klo 00:13 »

Pienenä en juuri nukeista välittänyt vaan vonguin pikkuautoja ja sellaista hienoa autorataa, jonka sitten yhtenä jouluna sain. Muistaakseni omistin kuitenkin muutamia barbeja, joilla aina välillä leikin. (Mulan-nukke oli ehdoton ykkönen, se jopa taipui hienoihin asentoihin.)

Nyt taas tilanne on muuttunut. BJD-nukkeja olen jo himonnut pidemmän aikaa, vaikka sellaisen hankkimiseen menee varmasti vielä vuosia. Vanhemmat eivät taatusti antaisi lupaa käyttää niin suuria summia nettikaupoissa, eteenkään mihinkään nukkeen. Rahankin haaliminen tuottaisi vaikeuksia, sillä tällä hetkellä olen säästämässä mahdollista vaihtarivuotta varten. Tällä hetkellä olen siis nukkeharrastukseni kanssa samassa pisteessä loleilun kanssa: koetan haalia mahdollisimman paljon hyvää tietoa, etten tekisi suuria virheitä ja toivon, että kiinnostukseni jatkuu siihen asti, että saan jotain aikaan. Niinpä ajaudun joskus nukkeblogeihin, nettikauppoihin ja hartsilapset-foorumille.
Tällä hetkellä ykkösinä ovat nämä kaksi.
tallennettu

'Cause sometimes at night,
I dream of the most terrible things
I take a hammer and I creep out of bed
And I raise it high and I smash your head
jooa

Poissa

« Vastaus #104 : 21.01.08 klo 15:37 »

Nuket ovat kauniita ja mukavia.
Itse en nukkeja kummemmin (vielä) omista. Posliininukeilla on kauniita vaatteita ja ne ovat toisinaan myös yllättävä halpoja (nimim. ostin Ruotsista nuken alle 4 eurolla). Mutta posliininukkejen kasvot/ilmeet eivät usein miellytä minua. Katse on usein semmoinen tyhjä. Mutta omistamallani posliininukella on kyllä kauniit kasvot ja kaikki. :)
BJD-nuket ovat ihania, haaveilen niistä aina aika ajoin... en sitten tiedä uskallanko/viitsinkö/haluanko/pystynkö koskaan sellaista tilaamaan, vaikka ihanaahan se olisi! ^^
tallennettu

champonpon

Poissa

ρ ∂ ∟ ∟ ∂

« Vastaus #105 : 21.01.08 klo 19:29 »

Olenn tässä nyt nukkehankinta mielessä etsimässä sivua josta tilata ensimmäisen BJD-nukkeni. ;) Ja haluaisinn kysyä teiltä tietoa hyvistä ja luotettvavista sivustoista mistä tilaaminen kävisi suht nopeasti/kätevästi/helposti. Muutamia sivustoja olen jo jonkin aikaa katsellut ja haluaisinn kysyä esimm onkos kukaan teistä tilannut http://eluts.com/ ? Ja mitä tilaamiseen tuli, minkälaista palvelu oli taikka hyvä tai huono ostokokemus. Kiitos erittäin paljon jos joku auttaa minua tässä asiassa. <;

Kannattaa ehkä käydä Hartsilapsissa pyörähtämässä. Sieltä löytyy tietoa ihan kaikesta nuken hankintaan liittyvästä. Ja Hartsilapsien nukkekannasta myös näkisit, miten monta Lutsin nukkea Suomessa on (144 kappaletta, ihan btw).

Täällä tuskin kukaan jaksaa pitää luentoa hartsinukeista, koska Hartsilapsista ihan tosi löytyy kaikki tarpeellinen. Eli sinne vaan topiceja selailemaan.
tallennettu

"Too toxic, too stabby, too fruity..."
Sweet-san
Vieras
« Vastaus #106 : 31.01.08 klo 18:11 »

Minulla on yksi classic lolita-nukke. se on 12 vuotta vanha, mutta täysin ehjä. se on muovia, mutta silti se on lolitanukke... hhmmmm, mitähän siitä vielä kertoisin... No, sain sen edesmenneeltä isopapaltani kun olin ihan pieni. silloin en sitä valitettavasti kovin arvostanut, vaan suttasin sen vatsan, mutta onneksi sillä on mekko, jonka vvoi pistää sen päälle><
tallennettu
Doraemon

Poissa

« Vastaus #107 : 05.02.08 klo 21:04 »

Omistan yhden sellaisella alustalla seisovan posliini nuken...^^' Se on ihan mukavan näköinen ja sillä on hieno mekko joten en ole roskiinkaan heittänyt, mutta jotenkin se vaan tuntuu kovin...halpis kamalta. BJD- nuket ovat aivan ihania.
Sellainen olisi kiva tilata joskus, mutta ainut este on raha.( Niinhän se aina...) Olin viime vuonna siinä animeconin BJD- nukeista kertovassa esityksessä/keskustelussa/luennolla (mikä lie nyt olikaan). En kyllä ikinä voisi ostaa nukkea jolla on silmät kiinni tai raollaan, apuvaa jos se sitten avaisi ne.
 Pelkään vähän, että ne kaikki "kauhu" jutut mitä niistä animeconissa kerrottiin, on totta.*-* (lapsellista?)En saisi varmaan unta jos talossamme olisi BJD-nukke. Mutta silti haluaisin sellaisen...(En osaa päättää)
tallennettu
HeippaKissa

Poissa

But it's... pink!

« Vastaus #108 : 05.02.08 klo 23:24 »

Pelkään vähän, että ne kaikki "kauhu" jutut mitä niistä animeconissa kerrottiin, on totta.*-* (lapsellista?)En saisi varmaan unta jos talossamme olisi BJD-nukke. Mutta silti haluaisin sellaisen...(En osaa päättää)

Mitkä kauhujutut? En päässyt nukkeluennolle, mutta jos siellä kerrottiin kauhutarinoita hartsinukeista, niin olisin halunnut kuulla! :) Voisiko joku ystävällinen sielu kertoa asiasta jotain pikakelauksena?
tallennettu

Elämä on liian lyhyt pitää tavallisia vaatteita. (Nina, 7 vuotta)
Ruyysaki

Poissa

♥Candy Holic♥

« Vastaus #109 : 06.02.08 klo 18:58 »

Omista kyllä nuken, mutta en ole varma onko se lolita nukke :/ Sain sen tädiltäni kun täytin seitsemän ;P. Hänen nimensä on Christina ja hän viittaa enemmän classic lolitaan kun punk lolitaan XD. Christina--> http://pupe.jp/item/2OqIYo-rbSQj/ (pukua en oikein näy, mutta tuossa kasvoja)

Omistan toisenkin posliininuken, crying clown. En ole parempaa nimeä ehtinyt antaa --> http://pupe.jp/item/EivO5aiuwUlG/  Tämä nukke on isosiskoni vanha, mutta rakastan sitä. Christina kuuluu johonkin nukkesarjaan... Poupée, jos oikein muistan. Pikkusisarellani on samaan sarjaan kuuluva nukke --> http://pupe.jp/item/9qfHttpM0yDK/ Nimeä sille ei ole vielä annettu. Tuossa kuvassa näkyy myös nuken mekko.

Poupée sarjaan kuuluvia nukkeja en ole muita nähnyt kun meidän, ja Vesannon kukkakaupan koriste-esineenä, ja oli siinä yksi nukke jonka olisi voinut ostaa, mutta hintaa ei oltu laitettu siihen ;( Poupée sarjaan kuuluvat nuket ovat kyllä todella kalliita ;(.
« Viimeksi muokattu: 06.04.08 klo 10:39 kirjoittanut PunkLolita » tallennettu

♥ We are all candy covered on the outside
Peel away the shell and we're rotten on the inside♥
Doraemon

Poissa

« Vastaus #110 : 06.02.08 klo 19:25 »

Mitkä kauhujutut? En päässyt nukkeluennolle, mutta jos siellä kerrottiin kauhutarinoita hartsinukeista, niin olisin halunnut kuulla! :) Voisiko joku ystävällinen sielu kertoa asiasta jotain pikakelauksena?
No esim.että jos nukella on silmät kiinni tai raollaan, niin se saattaa avata ne joskus ja sitten ne silmät voi olla jotkut punaset tai jotain. Ja oli ainakin, että jos sitä nukkea jotenkin kohtelee huonosti, esim. rikkoo tai heittää pois, niin sitten sen nuken sielu tai joku vastaava voi palata kummittelemaan.
Niin ja sitten oli myös että niille nukeille voi kasvaa sielu, en muista miten... Ja siellä kerrottiin myös jostain naisesta jolla oli BJD-nukke. Sitten kun se kuoli niin sen nukke laitettiin sinne haudalle. Kun sen naisen omaiset sitten menivät vuoden päästä sinne haudalle niin sen nuken hiukset oli kasvanut ja ne uskoivat että sen naisen sielu oli mennyt siihen nukkeen. Ja tämä oli ymmärtääkseni tosi tarina. Toivottavasti ymmärsit jotain HeippaKissa. Oli vähän epäselvä selitys ^^'.(Jotenkin näitä lukiessani ei kuullosta yhtä pelottavalta kun silloin conissa kuulosti...)
Tässä oli siis joitain asioita (jos oikein kaikki muistin, korjatkaa jos olen ihan väärässä) mihin jotkut siellä japanissa usko(i)vat.
tallennettu
rithrin

Poissa

Grattis-setä

« Vastaus #111 : 06.02.08 klo 21:27 »

No esim.että jos nukella on silmät kiinni tai raollaan, niin se saattaa avata ne joskus ja sitten ne silmät voi olla jotkut punaset tai jotain. Ja oli ainakin, että jos sitä nukkea jotenkin kohtelee huonosti, esim. rikkoo tai heittää pois, niin sitten sen nuken sielu tai joku vastaava voi palata kummittelemaan.
Niin ja sitten oli myös että niille nukeille voi kasvaa sielu, en muista miten... Ja siellä kerrottiin myös jostain naisesta jolla oli BJD-nukke. Sitten kun se kuoli niin sen nukke laitettiin sinne haudalle. Kun sen naisen omaiset sitten menivät vuoden päästä sinne haudalle niin sen nuken hiukset oli kasvanut ja ne uskoivat että sen naisen sielu oli mennyt siihen nukkeen. Ja tämä oli ymmärtääkseni tosi tarina.

Eiköhän nyt kyseessä ollut Animeconin nukkeihin ja tarinoihin liittyvä luento? ... sanotaanko nyt vaikka näin, että kyseessä siis oli (aasialaisia) nukkeihin littyviä kansantarinoita tai moderneja viihdeteosten juonia, ei siis BJD-harrastajien kokemukset. Eikös Sleepy Doll luennoinut myös nukeista animessa tai mangassa, vai oliko jopa niin, että aiheena oli nimenomaan nuket animessa ja mangassa? Tuli myöskin korealainen kauhuleffa Doll Maker mieleen.

Valitettavasti minulta ei liikene paljoakaan kredua tuon fantastisuuden lisäksi näille tarinoille, joten en tosiaan usko, että BJD-nuken peruukki (jota btw on irrallinen eli vaihdettavissa) alkaisi kasvaa pituutta. Sen verran keinotekoisia ja muovisia nuo kuituveftit kumminkin ovat kun niitä kääntelee. Ei, ei se ole tosi tarina...
tallennettu

Paperinuket-valokuvausmiitti 15.6.2013 topic
Doraemon

Poissa

« Vastaus #112 : 06.02.08 klo 21:48 »

BJD-harrastajien kokemukset.

Öö... Saiko viestistäni jotenkin sellaisen kuvan, että tuota olisin tarkoittanut? No mutta en, en tarkoittanut.
Ja en sanonut uskovani esim. tähän hiusten kasvu juttuun (jos sitä tarkoitit) vaan kerroin asian niinkuin se siellä esitettiin ja jos e kuuloani ole menettänyt siellä sanottiin että se on ns. tapahtunut, ainakin siitä oli jossain lehdessä kerrottu yms. Se onko se totta on sitten eri asia (ehkä "tosi tarinaa" oli nyt vähän huono sanavalinta).  Minusta tuo oli vaan jotenkin karmivaa, en minä siihen silti usko.
Anteeksi jos viestini oli epäselvä...
« Viimeksi muokattu: 07.02.08 klo 17:57 kirjoittanut Doraemon » tallennettu
aizki

Poissa

« Vastaus #113 : 07.02.08 klo 16:21 »

Minunkin luonani majailee yksi bjd, pikkuvampyyri Pandora. ^^ Rakastan ommella sille kaikkea lolihöpsötystä. Pitemmittä puheitta, tässäpä kuvasia:

Pikkusiskoni puolestaan keräilee posliininukkeja, ja vaikka jotkut niistä ovat ihan nättejä niin pidän enemmän bjd:istä. Ne ovat ihanan ilmeikkäitä ja niistä saa helposti muokattua oman mielen mukaisen ja ainutlaatuisen. <3
« Viimeksi muokattu: 02.04.08 klo 20:49 kirjoittanut aizki » tallennettu
Sweet-san
Vieras
« Vastaus #114 : 20.02.08 klo 16:26 »

Tuossa edellisessä viestissäni kerroin jo tarkemmin lolinukestani. Tässä on kuva siitä. =) Taidokkaasti sain tämänkin kuvan väärin päin, mutta kuitenkin. Sillä on vielä mamelukit ja hattu jossakin, mutta en tiedä missä. Olen saanut henkeen ja vereen taistella, ettei pikkusiskoni ottaisi sitä. >_<

shamp-edit: Korjasin kirjoitusvirheitä. Muistathan että lauseet loppuvat pisteeseen eivätkä hymiöön.
« Viimeksi muokattu: 20.02.08 klo 16:30 kirjoittanut shamp » tallennettu
Kyocho

Poissa

Vaitelias kurololi

« Vastaus #115 : 21.02.08 klo 19:59 »

Minulla on kolme posliininukkea.Ne ovat Promenade-sarjaa, jota myytiin rajoitettu määrä Suomessa n. 5 vuotta sitten. Nukkejeni nimet ovat Emily (oikea nimi Imogen), Charlotte ja Beatrice.

Löysin Emilyn vasta muutama kuukausi sitten kaappini perältä, ja päätin laittaa sen esille levyhyllyn päälle. Viikkoa myöhemmin ukkini saapui visiitille ja riemastui, kun näki nuken huoneessani, ja kysyi, että haluaisinko enemmänkin nukkeja.
Vastaus lienee ilmiselvä, Charlotte ja Beatrice tulivat kotiini seuraavana päivänä.
Nyt pitää vielä kinuta serkkutytöltäni samaan sarjaan kuuluva vaaleahiuksinen nukke, jonka nimi on Elizabeth.

Olen jo noin vuoden haaveillut BJDtä, mutta tämän hetkisen rahatilanteeni mukaan en voi sellaista saada vielä ainakaan kahteen vuoteen. Mutta en aio luovuttaa!

//muokkasin kirjoitusvirheet pois
« Viimeksi muokattu: 23.02.08 klo 18:49 kirjoittanut Kyocho » tallennettu

This world you hate so much is beautiful to me.
Verethquantel

Poissa

« Vastaus #116 : 25.02.08 klo 13:03 »

Esittelenpäs nukkeni ^_^ Rakastan harlekiineja, pierrotteja yms hahmoja ja tämänhetkinen nukkekokoelmani koostuukin niistä paria lukuunottamatta. Kaikista, paitsi Charlie Chapin-nukesta on kuvat. Chapin on n. 15cm korkea nukke.

Alexandra
Tästä nukesta en välitä niin paljoa. Sillä on paha tapa tiputtautua hyllyltä pääales päin maahan. Ehkä se on niin itsetuhoinen kun en huomioi sitä ._. Oikeastaan yksi syy miksen pidä siitä onkin se, että jos sitä hipaiseekin, niin se on maassa.

Nämä nuket olen ostanut kirpparilta:

Lucilla ja Syunikiss
Kultainen oli ensimmäinen tämäntyylinen nukkeni. Se on aivan loistokunnossa, toisin kun taas toinen, jonka pää on joskus halkeillut, mutta korjattu. Halkeamisjäljet eivät erotu kuvassa.

Pierrot
Samanlainen nukke kuin tuo Lucilla, mutta sen vaatteista puuttui koristeita, joten ostin sen ja tein sille uuden asun. :3

Vielä nimetön nukke
Ostin tämän hiljattain, mutten ole vielä keksinyt sille nimeä. Huonoa tässä nukessa on se, ettei sen vartaloa voi muotoilla tiettyyn asentoon. Pelkään, että se makaa hetkenä minä hyvänsä maassa pää haljenneena.

Toivon löytäväni vielä paljon lisää erilaisia harlekiineja, jotta saisin niistä suuren kokoelman, sekä muunlaisia hienoja nukkeja.

ABJ-nukkeihin ihastuin aikoinaan välittömästi kun sain tietää niistä. Olisi unelma saada omistaa sellainen  *-*
tallennettu
Agitha

Poissa

« Vastaus #117 : 25.02.08 klo 19:14 »

Sain tänään Angel Regionilta varmistusviestin hartsipalleroni maksusta. Muutaman kuukauden sisällä esikoiseni saapuu kotiin! ♥
Kyseessä on siis AR:n Ami-girl Berry Berry Cute -asussa. Nukke on valmiiksi meikattu ja tulee kasattuna, eli on oikein sopiva minun kaltaiselleni aloittelijalle ja rähmäkäpälälle.
Tarkoituksenani on tosiaan hankkia vain yksi nukke, ja hemmotella hartsilapsi sitten piloille vaatevuorilla, uusilla peruukeilla ja söpöillä huonekaluilla. Vaikuttaa kuitenkin ikävästi siltä, että olen pahasti hurahtamassa ABJ-nukkeihin, joten voipi olla että suunnitteluni vesittyvät, sillä kakkossuosikkini Ami-girlin jälkeen on Volksin Myo, johon ihastuin lähes yhtä syvästi kuin Amiin...
Suurin murheeni on tällä hetkellä minkä antaisin tytölleni nimeksi (suuret on murheet...). Ichigo on pyörinyt mielessäni jonkin aikaa, mutta se on hieman mielikuvitukseton. Muita vaihtoehtoja ovat Momoko (mistä tulee liikaa mieleen Shimotsuma Monogatari, vaikka sain idean ihan muualta), Momo (mikä on hieman liian yleinen nuken nimi), Yume (myöskin tavattoman yleinen), Yumeko (mikä on merkitykseltään täydellinen, mutta kuulostaa tyhmältä) jne. Länsimaalaisista nimistä olen miettinyt esimerkiksi Charlottea, mutta se on jo pehmoleluni nimi... Olisin tosi kiitollinen jos joku ehdottaisi kivoja nuken nimiä tyttöselleni vaikka yksärillä.
tallennettu

Sweets for my sweet, sugar for my honey!
Souhku

Poissa

« Vastaus #118 : 25.02.08 klo 19:44 »

Omistan kaksi bjd-nukkea (MSD-kokoa). Viimeisimmän hankin vuosi sitten ja ensimmäisen kaksi, ja innostus on hiipunut. Vaikka eräällä foorumilla kuinka luennoitiin siitä, miten se nuoremmilla voi olla vain ohi menevä villitys, uskoin olevani oikeasti kiinnostunut. Nyt kaapissa leväällään lymyää palasina kaksi äärettömän huonokuntoista nukkea keskeneräisineen swaricco-modeineen. Ihan hävettää, eihän niitä voi enää edes myydä! Vielä kun kaikki tuntuvat käsittelevän hartsipalleroitaan kuin mitäkin timantteja (ei niin että ihmettelisin), on jotenkin masentavaa miettiä, mitä olen Miun ja Tsunamin kanssa tehnytkään, vaikkei tosin ole verrattavissa siihen "oikeaan" leikkimiseen. Vaikka kuinka hienolla hiomapaperilla niitä saumoja hioinkin pois, tuntui aina siltä, että ne "oikeat harrastajat" tekevät sen paremmin. En edes ansaitsisi omistaa nukkejani. Liian huonokuntoisia myydäksi ns. normihinnoilla, mutta kuitenkin aivan liian arvokkaita ollakseen myytyjä kirpparilla hintaan 20snt, tai sitten kauan nukesta haaveilleelle varattomalle nuorelle vaikkapa kymmenellä eurolla. Ihan masentaa, sanoisinko. Nuket ovat liian "serious" asia minulle.

Ja koska kiviäkin kiinnostaa, nukkeni ovat MSD Sakura ja BF Kyle, molemmat tyttöinä.
Harvinaisen teiniangstiryöppyinen viesti minulta.
tallennettu

TEEMU TURISTI.
Sweet-san
Vieras
« Vastaus #119 : 27.02.08 klo 14:42 »

Nuket ovat mielestäni ihania! Ne voivat väliaikaisesti korvata ihmistä ja eläintä. Itse ainakin juttelen nukelleni joskus (onko se ihan psykos?O_o). Eräs nettituttavani sanoi pitävänsä lolitateekutsuja nukkejen kanssa. Itse en sitä harrasta, mutta ovathan dollssit ihania. Vaikkei niillä enää leikkisikään.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 13
Tulostusversio
Enfant Terrible  |  Foorumi  |  Teehuone (Valvojat: Cinnamonhusky, Namuless)  |  Aihe: Nuket
Siirry: