Cinnamon
Poissa
Nyonyo, Burubururu ja Yattayatta~ °u°
|
 |
« Vastaus #160 : 02.05.08 klo 10:07 » |
|
Pari kertaa minäkin olen decorana liikuskellut koulussa ym. >Tai ainakin decora inspiroituneena.< Osa kavereista kyllä katsoo hieman naureskellen kun olen kaatanut pinnilaatikon päähäni ja käyttänyt naamaani tarra-arkkina, mutta mikäs siinä. Decoraan on mukava pukeutua silloin jos on hyvällä tuulella ja voi näyttää sen kaikille olemalla söpö ja värikäs. :D
Doraemonin kanssa olen kyllä samaa mieltä, sillä en minäkään ole törmännyt elämäni aikana kuin muutamaan decoraan. Lolitaa näkee lähes aina esim. Helsingin keskustaan mennessä (varsinkin Kampin kauppakeskuksessa).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
♥Tiramisu Nyappy Poppo- Poppo- Nyappy Tiramisu ♥♪
|
|
|
|
Shouji
|
 |
« Vastaus #161 : 02.05.08 klo 17:46 » |
|
pöks.
Oli niin turha viesti, ettäh... Samaa sarjaa kuin nuo muutkin "Rakastan decoraa ja kuuntelen morning musumea!"-viestit. Poistakaa joookooo ~ ?
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 25.03.09 klo 16:47 kirjoittanut Usudas »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Flopsy
|
 |
« Vastaus #162 : 02.05.08 klo 18:18 » |
|
Tuo dark decora (mikä lie, en nyt nimeä muista :'DD), eikö se ole helsingissä suosituin decoratyyli? Kun kampissa välillä näkee niitä, mutta harvoin oikeata decoraa...
Kampissa kun liikun, no, lähes joka päivä, en ole koskaan nähnyt ketään, jonka olisin mielessäni heti lokeroinut dark decoraksi. Taidat tarkoittaa näitä perusjernuja, joita näkee nykyään vähän kaikkialla?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
nordawind
Poissa
GOSH ????
|
 |
« Vastaus #163 : 02.05.08 klo 18:35 » |
|
Kun kampissa välillä näkee niitä, mutta harvoin oikeata decoraa... Dark decora on oikeaa decoraa siinä missä muutkin ns. decoran alalajit (jotka ovat muutenkin täysin turhia - decoraa se on vaikka se olisi toteutettu neonvihreälle pohjalle pinkeillä härpäkkeillä).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Hide out from the ones you know will love you
|
|
|
|
Shouji
|
 |
« Vastaus #164 : 03.05.08 klo 17:49 » |
|
Tuo dark decora (mikä lie, en nyt nimeä muista :'DD), eikö se ole helsingissä suosituin decoratyyli? Kun kampissa välillä näkee niitä, mutta harvoin oikeata decoraa...
Kampissa kun liikun, no, lähes joka päivä, en ole koskaan nähnyt ketään, jonka olisin mielessäni heti lokeroinut dark decoraksi. Taidat tarkoittaa näitä perusjernuja, joita näkee nykyään vähän kaikkialla? No sitten ne on niitä perusjernuja jotka eivät tiedä paljoa decorasta vaikka luulevat että tietävät.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
sonie
|
 |
« Vastaus #165 : 03.05.08 klo 18:51 » |
|
En ole koskaan nähnyt mikäänlaista decoraa tai lolitaakaan missään. Siis aivan livenä, kuviahan löytyy siletä sun täältä. Täällä ei näy edes niitä, jotka luulevat olevansa decoroita (öh, decoria...?). Eli täällä päin se ei ole yhtään tavallista, ja siksi ihmiset yleensä saavat sydän-/paniikkikohtauksen kun liikuskelen ulkona. Vaikka decorahan ei ole edes paha, ainakaan kun minä sitä yritän toteuttaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Yumi
|
 |
« Vastaus #166 : 05.05.08 klo 21:43 » |
|
En ole koskaan nähnyt mikäänlaista decoraa tai lolitaakaan missään. Siis aivan livenä, kuviahan löytyy siletä sun täältä. Täällä ei näy edes niitä, jotka luulevat olevansa decoroita (öh, decoria...?). Samainen asia minulla, en ole nähnyt vielä yhtään en minkäänlaista decoraa. Kuviahan löytyy loppu viimmeksi monesta paikasta. Decora, ihana tyyli :D Itse en ole pukeutunut decoraan oikeastaan koskaan kunnolla. Decoraksi en kyllä kovin paljon viitsi pukeutua lähinnä sen takia että asun aika pienellä paikka kunnalla ja jos on jotenkin erilainen kuin muut puolet ihmisistä haukkuvat oudoksi :/ Decora on minusta jotenkin täydellisen pirteä ja välillä voi heittäytyä hieman lapselliseksi ja kaataa pinnilaatikon päähänsä ja pukea itsensä oikein kirkkaisiin väreihin ja lähteä nauttimaan ulkoilmasta
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rulla
Poissa
Shalle a le rilla
|
 |
« Vastaus #167 : 05.05.08 klo 22:03 » |
|
Itselleni on juurikin iskenyt eeppinen decoraobsessio. Olen huomennakin lähdössä decoraksi tälläytyneenä kouluun ( voivitsit en malta odottaa porukan reaktiota! ). Tästä taas voisimme ehkä päätellä, etten ole aikaisemmin kovin aktiivisesti decoraan pukeutunut, tai ainakaan sellaisena koulussa hillunut. Rakastan decoraa, kunhan asu on tarkkaan mietitty ja hyvin toteutettu! Puolihuolimattomasti toteutetut 'kaikki-mitä-vaatekaapista-ja-korulaatikosta-löytyy' -decorat eivät sitten taas sytytä ollenkaan, ja niitä on tullut nähtyä valitettavan paljon enemmän kuin ihania ja oikeastaan HYVIÄ kyseisen tyylin edustajia, näin siis livenä. Photobucket on kaveri inspiraationhakuretkillä, vaikka kyllä sieltäkin niitä kammotuksia löytyy... Suosikkivärejäni decoratyylin toteutuksessa ovat -ylläripylläri!- kaikki vaaleanpunaisen sävyt ja hotpink! Mukaan eksyy usein ihan häviävän vähän mustaa, turkoosia ja violettiakin. Kuitenkin nämä värit ovat ehkä juurikin ne yleisimmät, ja oikeastaan haluaisin kuollakseni nähdä kokonaan vihreäsävyisiä, sinisävyisiä ja jopa kokovalkoisia decoroita! Viimeksimainittu vaatisi jo verta, hikeä ja kyyneleitä toteutuksen osalta. Mutta jos jollakulla on kuvia, haluaisin tosiaan nähdä ne! Minulla ei itselläni ole mitään ongelmia tälläytyä täysdecoraan ja jokaisella askeleella aiheuttaa korujen helinää, vaikka asunkin täällä syrjäisessä takapajulassa. Tosiaankin, täällä on niin pienet piirit, että kaikki ovat jo nähneet minut ja tottuneet 'kummallisuuksiini', niin loleissa kuin missä tahansa muussakin tyylissä. Tekovertakaan ei silloin aikoinaan jaksettu enää kummastella. Decora on minulle se hauskanpito ja aivotnarikkaan -tyyli. Jotenkin tunnen vamokit poseeraukset ja naamanvääntelyt, muissa roikkumisen ja aivan liian kovalla pauhaavan, idioottimaisen iloisen musiikin kuuntelun TÄYSIN OIKEUTETUKSI decoraksi pukeutuneena! Ja niin myös teen, koska niin rakastan tehdä!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
That's just not my cup of tea
|
|
|
|
minto-chan
|
 |
« Vastaus #168 : 09.05.08 klo 13:51 » |
|
Decora, mikä ihana pukeutumistyyli~ Itsekin pukeudun decoraan, ja kyllä, kyllähän se vähän huomiota herättää. Mutta minua se ei ainakaan haittaa! Lempiväriyhdistelmäni on vaaleanpunainen ja punainen, vaaleanpunaista enemmän ja punaista sitten vähän vähemmän. Keltainen sopii sitten ainakin punaisen ja valkoisen kanssa hyvin. Minäkään en ole nähnyt kun muutaman decoran, ja he näyttivät kyllä siltä, että olivat vaan kaataneet vaatekaapista päällensä mitä sattuu. Värejä saa toki olla paljonkin, kunhan osaa edes jotenkin yhdistellä ne.
littleiceblue-edit: Siistin ulkoasua, ei puhekieltä kiitos.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.05.08 klo 18:28 kirjoittanut UGLYBOY »
|
tallennettu
|
|
|
|
Admonestra
Poissa
Voiko poikaystävän poimia kukkamerestä? Kyllä voi
|
 |
« Vastaus #169 : 09.05.08 klo 15:27 » |
|
Decora on aivan ylisöpö tyyli, mutta en itse siihen pukeutuisi.
Decoraan pukeutuvien ihmisien kuvista on ihana bongailla kaikkia pinnejä, koruja ja muuta sälää. Kyllähän sitä voisi joskus kokeilla, mutta täällä takapajulassa siitä tuskin kukaan mitään tajuaisi. Ja itselläni en neonväreistä pidä, mutta joillakin jotka Decoraan pukeutuvat ne näyttävät oikein nätysköiltä :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
ee-chan
|
 |
« Vastaus #170 : 18.05.08 klo 17:18 » |
|
en ole koskaan nähnyt ketään, jonka olisin mielessäni heti lokeroinut dark decoraksi. Taidat tarkoittaa näitä perusjernuja Tuo decoran ns. alalaji dark decorahan on olemassa, niinkuin muutkin turhat decoran alalajit. Ystäväni kutsuu sitä kotekoteksi, mutta lainaus wikipedian Visual kei -aiheesta sanookin näin: Nykyään visual kei -yhtyeiden tyyli on huomattavasti monimuotoisempaa kuin alkuaikoina. Eri alalajeja ovat mm. kotekote: 90-luvulle tyypillinen tummanpuhuva tyyli (Phantasmagoria).Onko sitten Phantasmagoria jotain decoraa? Jos dark decoran laskee ihan varsinaiseksi decoratyyliksi, monet jernut harrastavat sitä varmasti ihan tietämättäänkin. (Eivätkä usein siitä mitään tiedäkään) Yleensä decorat ja sen sellaiset pääsevät ensimmäisenä jernutittelin alle. :> Itse silti löysin ihan googletuksen, ja livejournalin sekä parin kuvagallerian koluamisella tällaisia ja tällaisia kuvia. onko pinnit decoralle kauhean tärkeitä? No se riippuu ihan itsestäsi. Jos et pidä/omista pinnejä, ne voi hyvin jättää pois ja korvata jollakin muulla, esimerkiksi hiuspannalla. Decoroilla vaan yleensä näkee kaikenlaisia hiusvirityksiä ja hauskoja pinnejä poneista pieniin valokuviin. Tuskin kukaan tulee harppuunalla osoittelemaan jos jättää pinnit pois. :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Shouji
|
 |
« Vastaus #171 : 29.05.08 klo 15:19 » |
|
Kysyisin vain, että mistä löytyisi decoralle hyvä vaatekauppa? Onko decoroillekkin joitain decoravaatemerkkejä, niin kuin esimerkiksi loleille Baby, the stars shine bright?
Toivottavasti saatte viestistä jotain selvää.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mipopo
|
 |
« Vastaus #172 : 29.05.08 klo 15:29 » |
|
Kysyisin vain, että mistä löytyisi decoralle hyvä vaatekauppa? Onko decoroillekkin joitain decoravaatemerkkejä, niin kuin esimerkiksi loleille Baby, the stars shine bright?
Ainakin ihan normaaleissa vaatekaupoissa, esim. h&m : ässä ja seppälässä on usein kaikkea decoralle sopivaa. Japanissa "decoravaatemerkkejä" ovat mm. 6% DokiDoki ja SPANK!. Ainakin omasta mielestäni kyseisten kauppojen myymät vaatteet sopii hyvin decoraan. Toivottavasti auttoi 8)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
sonie
|
 |
« Vastaus #173 : 29.05.08 klo 16:22 » |
|
Ainakin ihan normaaleissa vaatekaupoissa, esim. h&m : ässä ja seppälässä on usein kaikkea decoralle sopivaa. Japanissa "decoravaatemerkkejä" ovat mm. 6% DokiDoki ja SPANK!. Ainakin omasta mielestäni kyseisten kauppojen myymät vaatteet sopii hyvin decoraan. Toivottavasti auttoi 8) Joo-o, vaatteitahan saa ihan tavallisista kaupoista niin kuin jo sanottiin. Myös kirppiksiä kannattaa kierrellä ja tehdä itse/ kustomoida vaatteita. Kannattaa myös (tietenkin) yhdistellä reippaasti jo omistamiaan vaatteita, ja katsoa sen jälkeen minkälaisia asusteita kaipaa lisää. Itse kasasin ensimmäiset decoraviritelmäni vaatteista, asusteista ja koruista mitä minulla jo oli. Lopputulos ei ollut ihan hienointa decoraa, mutta nyt kun olen ostanut enemmän asuihin sopivia juttuja, "paranen" decorassa koko ajan (toivottavasti).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Isato
|
 |
« Vastaus #174 : 12.06.08 klo 14:31 » |
|
Kiitos ee-chan kivoista kuvista. Ajelluin niihin ja katsoin niitä huolestuttavan kauan. >--<
Wikipediasta; "Decoralla on myös joitakin alasuuntauksia, muun muassa romadeco sekä dark decora. Romadecoon eli Romantic decoraan kuuluvat romanttiset, hieman lolitahenkiset vaatteet ja asusteet, decoralle ominaisia koristeita unohtamatta. Dark decora puolestaan tunnetaan tummasta värimaailmastaan. Väreinä nähdään mustaa, harmaata ja valkoista, sekä muutamaa tehosteväriä."
Um. Minun suhteeni decoraan on utelias. Olen aikalailla punk-tyylinen mustaan pukeutuva joka käyttää vain hameita. Ja olen menossa (toivottavasti pääsen) decoramiittiin joskus elokuussa Helsinkiin. Olen ihastunut tuohon tyyliin tyystin. Mutta olen niin takertunut mutaan että minut näkee sitten dark decora tyylisenä. Itse pidän noista 'hengityssuojaimista' hyvin paljon. Decoramaisuus saa minut hyvälle mielelle. Itse normi decoraa minusta ei saisi, koska en käytä värejä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Promise me to pass the time. Dance whit me on plastic tears. Kiss me we won't feel alone. Till morning when we disappear. ♥
|
|
|
|
Shouji
|
 |
« Vastaus #175 : 12.06.08 klo 14:50 » |
|
Um. Minun suhteeni decoraan on utelias. Olen aikalailla punk-tyylinen mustaan pukeutuva joka käyttää vain hameita. Ja olen menossa (toivottavasti pääsen) decoramiittiin joskus elokuussa Helsinkiin. Olen ihastunut tuohon tyyliin tyystin. Mutta olen niin takertunut mutaan että minut näkee sitten dark decora tyylisenä. Itse pidän noista 'hengityssuojaimista' hyvin paljon. Decoramaisuus saa minut hyvälle mielelle. Itse normi decoraa minusta ei saisi, koska en käytä värejä.
Juu, hengityssuojaimet on ihania :D Erittäin decoraa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
HeippaKissa
Poissa
But it's... pink!
|
 |
« Vastaus #176 : 12.06.08 klo 20:06 » |
|
Tämä on aivan totaalisen turha viesti, jonka modeväki saa poistaa moitteiden kera tai ilman niin halutessaan, mutta ehkä paras kirjoitusvirhe pitkään aikaan: Mutta olen niin takertunut mutaan että minut näkee sitten dark decora tyylisenä. :D Ei ole tarkoitus loukata sinua, Isato, tämä oli minusta oikeasti hauska.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Elämä on liian lyhyt pitää tavallisia vaatteita. (Nina, 7 vuotta)
|
|
|
|
Dotto
|
 |
« Vastaus #177 : 12.06.08 klo 22:15 » |
|
Itse olen pukeutunut decoraan jo vuoden verran, enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Siitä on tullut minulle tavallinen tyyli, yhtä tavallinen kuin farkut + huppari-kombosta. Joskus alkuaikoina oli aina vähän jännittävää mennä ulos kaikki härpäkkeet päällä (niin kuin nykyään vähenevässä määrin loleissa). Nykyään ei ikinä hävetä kulkea decorassa. Pukeudun siihen lähinnä vapaa-ajalla, mutta koulussa kuljen sitten vähän hillitymmässä. Tavisvaatteenikin ovat verrattain moniin muihin melko värikkäitä, sellaista... Casual decoraa? Toki on paikkoja, joihin en pukeudu mitenkään huomiotaherättävästi, mutta harvoin minut bongaa pelkästään tummissa vaatteissa.
Repesin muuten ihan samalle jutulle kuin HeippaKissakin... Ettehän tapa häntä kovin tuskallisesti, modet? :D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
minji
|
 |
« Vastaus #178 : 13.06.08 klo 22:09 » |
|
Tavisvaatteenikin ovat verrattain moniin muihin melko värikkäitä, sellaista... Casual decoraa? Toki on paikkoja, joihin en pukeudu mitenkään huomiotaherättävästi, mutta harvoin minut bongaa pelkästään tummissa vaatteissa.
Sama :) Yleensä pukeudun decoraan, mutta harvoin juuri esim. kouluun. Pukeudun kylläkin kouluun myös värikkäästi, mutta jätän turhat asusteet ja päähärpäkkeet pois. Muuten, tietääkö teistä joku onko noilla Mipopon mainitsemilla brändeillä esimerkiksi nettikauppaa tai muuta vastaavaa? Anteeksi en jaksa googlata :p
|
|
|
|
|
tallennettu
|
U-Go-Girl ♪
|
|
|
|
ee-chan
|
 |
« Vastaus #179 : 14.06.08 klo 15:07 » |
|
Muuten, tietääkö teistä joku onko noilla Mipopon mainitsemilla brändeillä esimerkiksi nettikauppaa tai muuta vastaavaa?
Kun laittaa googleen nimen niin löytyy. Mutta jos et kerran jaksa googlata niin voin laittaa ne tähän. :D 6%DokiDokiSPANK!Linkkien pitäisi toimia, ja ainakin mennä oikeisiin paikkoihin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|