|
Miumiu
|
 |
« Vastaus #80 : 26.10.07 klo 13:40 » |
|
Valitettavasti olen sitä mieltä että Suomalaiset eivät onnistu decorassa yhtä hyvin kuin Japanilaiset. Monet tekevät sen virheen että pukevat hirmuisesti vaatteita päällekkäin ja lopulta huomataan että värit eivät sovi toisiinsa millään lailla ja itse pukeutuja näyttääkin viittä kiloa lihavemmalle. Ei näin ihmiset, ei näin. Pienillä kokeiluilla voidaan saada The formal decoraa aikaan. Decora on oikeasti vaikea tyyli, joten siksi ymmärrän monia siihen pukeutuvia.
Jollekin decora sopii ja joillekin taas ei, sama juttu on lolitassa. Jos näytät Ismo Laitelalta ja pukeudut sweet lolitaan, tiedät varmasti mitä tehdä...
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.10.08 klo 16:18 kirjoittanut Miumiu »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hiyono
|
 |
« Vastaus #81 : 26.10.07 klo 22:53 » |
|
Hei, mitäs mieltä olette decorasta mustalla pohjalla ja pinkeillä asusteilla ja sälällä? Esimerkkikuvaa en nyt löytänyt. Itse pukeudun usein vaaleanpunaiseen mustalla pohjalla. Jonkin verran tuota on näkynyt Japanin katukuvassakin. Mitä mieltä te olette? :3
Editt MadTeaparty, todella suloisia kuvia (: En olekaan kuullut aikaisemmin nimestä 'Dark Decora'. Kiitos^^
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.10.07 klo 15:41 kirjoittanut hiyono »
|
tallennettu
|
|
|
|
Elfo
Poissa
Ei se vaan osaa lentää
|
 |
« Vastaus #82 : 27.10.07 klo 12:16 » |
|
Hei, mitäs mieltä olette decorasta mustalla pohjalla ja pinkeillä asusteilla ja sälällä?
Kuulostaa aika suloiselta yhdistelmältä. ^^ Itse en edes pidä ylivärikkäistä decoista, ja tuo musta-pinkki-yhdistelmä voisi olla sopivasti hillitympi vaihtoehto sateenkaarenvärisille decoroille. Anteeksi minipostaus.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
♥.Positive Vibes.♥
|
|
|
MadTeaparty
Poissa
♥ ♣ ♥ ♣ ♥ ♣ ♥ ♣ ♥
|
 |
« Vastaus #83 : 27.10.07 klo 13:02 » |
|
Hei, mitäs mieltä olette decorasta mustalla pohjalla ja pinkeillä asusteilla ja sälällä? Esimerkkikuvaa en nyt löytänyt. Itse pukeudun usein vaaleanpunaiseen mustalla pohjalla. Jonkin verran tuota on näkynyt Japanin katukuvassakin. Mitä mieltä te olette? :3
Kuvailemasi decorat taitavat kulkea epävirallisen 'dark decora'-nimikkeen alla (taas jotain länsimaalaisten kesintöjä!). Kuvia: 123Tumma pohja yhdistää näitä kaikkia, mutta asusteiden ei tarvitse olla pinkkejä. Olen joskus nähnyt erittäin onnistuneen decoran jolla oli mustat vaatteet ja harmaita ja valkoisia asusteita.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ikara
Poissa
Potatoish Friend.
|
 |
« Vastaus #84 : 27.10.07 klo 18:23 » |
|
1 (ei ehkä niin decora mutta kuitenkin) 2 3 Selailin aikani kuluksi photobuckettia, ja tuollaisia mustapohjaisia decoja löysin. Muistaakseni mustapohjaisesta deocrasta on ollut aijemminkin samassa topicissa pientä keskustelun poikasta. Kaikki eivät todellakaan ole aivan täydellisiä esimerkkejä. Muok.{linkit toimiviksi
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Lolle
|
 |
« Vastaus #85 : 27.10.07 klo 20:16 » |
|
Yhää yhää, tarvitsen neuvoja decoraan liittyen!
Olen tekemässä ensimmäistä decora asua miitin vuoksi ja minun piti tehdä mustalle pohajalle vaaleanpunaista -idealla, mutta en sanutkaan mistään vaaleanpunaista kangasta :/. Eli päädyin mustavalkoiseen. Kysymys onkin, että voiko decora olla mustavalkoinen, ja mitä lisätä siihen mustavalkoiseen (minkä värisiä koruja yms.). Apua!
// Jee, kiitos Ribbon! Nyt sitten menenkin jatkamaan aloitettua hamettani. Valkoisia sydämiä aahhh.... Ja kiitos muilleekin neuvoista! Nyt sitten vain valmiin asun kanssa koruostoksille ♥_♥.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.10.07 klo 12:50 kirjoittanut Lolle »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Ribbon
|
 |
« Vastaus #86 : 27.10.07 klo 20:26 » |
|
Olen tekemässä ensimmäistä decora asua miitin vuoksi ja minun piti tehdä mustalle pohajalle vaaleanpunaista -idealla, mutta en sanutkaan mistään vaaleanpunaista kangasta :/. Eli päädyin mustavalkoiseen. Kysymys onkin, että voiko decora olla mustavalkoinen, ja mitä lisätä siihen mustavalkoiseen (minkä värisiä koruja yms.). Apua!
Minusta mustavalkoinen deco olisi hauska ilmestys! Mustavalkoiseen itse ainakin lisäisin vaaleanpunaisia tai vaaleansinisiä asusteita ja koruja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
jooa
|
 |
« Vastaus #87 : 28.10.07 klo 08:54 » |
|
Kysymys onkin, että voiko decora olla mustavalkoinen, ja mitä lisätä siihen mustavalkoiseen (minkä värisiä koruja yms.). Apua! Minun mielestäni ainakin voi olla. Decorallehan sopii melkein mikä vain väri, kun vain laittaa värikkäämpiä asusteita. Mustakin toimii hyvin decoralla... ^^
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hiyono
|
 |
« Vastaus #88 : 28.10.07 klo 11:51 » |
|
Olen tekemässä ensimmäistä decora asua miitin vuoksi ja minun piti tehdä mustalle pohajalle vaaleanpunaista -idealla, mutta en sanutkaan mistään vaaleanpunaista kangasta :/. Eli päädyin mustavalkoiseen. Kysymys onkin, että voiko decora olla mustavalkoinen, ja mitä lisätä siihen mustavalkoiseen (minkä värisiä koruja yms.). Apua! Decorahan käsitteenä tarkoittaa periaatteessa 'koristautumista', mutta tyylinä se on usein värikästä. Miksei decora voisi olla mustavalkoistakin; varmasti hyvin yhdistettynä mustavalkoisestakin saa hyvän. Itse laittaisin kaulaan ehkä mustaa, valkoista, vaaleanpunaista ja -sinistä korua ja helmeä ja muutenkin vaaleanpunaista asustetta. Onko tuo sitten jotain kuro/dark decoraa, mutta miksi decora ei saisi pukeutua tummampiin vaatteisiinkin saamatta silti nimeä dark decora. Täällä jo pyörineen kuvan tyttö on yhdistänyt mustaan ja valkoiseen vaaleanpunaista ja pinkkiä. Näyttää kivalta mielestäni. :3
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Skald
|
 |
« Vastaus #89 : 02.11.07 klo 22:40 » |
|
Minäkin olen monesti ajatellut ettei decora ole minun tyylini, koska omistan todella keskinkertaisen vaatteiden yhdistelytaidon, ellei kyse ole jostain kahden väristen vaatteiden yhdistelystä toisiinsa. :P Mutta tuo ns. tummasävyinen decora kuulostaa väriensä puolesta "helpommalta" ja nuo kuvatkin olivat ihan hienoja. Voisin itseasiassa jonain päivänä kuvitella jopa pukeutuvani tuohon, mutta tosin paljon hillitymmin kuin nuo Harajuku- kuvien tyypit. (tai no kehtaan sanoa että harva suomalainen pukeutuu arkenaan niin)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Nekoeko
|
 |
« Vastaus #90 : 03.11.07 klo 19:25 » |
|
Minusta decora on ehkä j-tyyleistä se ihanin ja minulle sopivin, varsinkin kun decoraan sopivia vaatteita saa ihan tavallisista vaatekaupoista. Kuitenkin ensimmäiset kokonaisuuteni näyttivät tosissaan siltä, että olen ihan sattumanvaraisesti kiskonut kaapista jotain päälleni. Näytin siis kauhealta, "wnb"-decoralta ihan kirjaimellisesti. Nykyään kun omistan älyttömästi koruja ja erivärisiä vaatteita, en näytä täysdecoralta, joskaan en enää wnb-decoraltakaan. Decora on kuitenkin vaikea tyyli ja ennen en edes tiennyt, milloin niitä koruja oli sopiva määrä. Tungin päälleni vain yksinkertaisesti kaiken minkä suinkin sain.^^
Olen nähnyt tasan yhden suomalaisen decoran, joka näyttää silmissäni oikeasti hyvältä. Enemmän sitten sellaisia "kaksi pinniä"-tyyppejä taikka niitä "jihuu koko vaatekaappi päälle" ihmisiä. Tosin hyvä decora onkin sitten jotain niin suloista,että!
Offia: Löysin kaupasta ihanan kukkakuvioisen keltaisen todella suuren päiväpeiton(materiaalia en tiedä) josta kaverini tekee minulle lappuhaalarit. Ostimme niihin myös hymyilevät napit ja eteen ison kanin naamakuvan. Niitä aion käyttää ja paljon!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Shinkuu
Poissa
ヾ(@°▽°@)ノ
|
 |
« Vastaus #91 : 04.11.07 klo 20:44 » |
|
Suoraan asiaan--> Ensimäinen reaktioni Decorasta oli jotain tyyliin "Hyi! Rumaa." , mutta olin silloin vielä pieni ja kokematon(En väitä että huomattavaa muutosta olisi tapahtunut, kasvon vain vuoden vanhemmaksi). Nyt Decora on söpöimpiä asioita päällä maan!
Kuten moni muukin, minäkin rakastan decorassa sitä pirteyttä ja värikkyyttä sekä ennen kaikkea sälää, johon nyt noin yleisetikkin olen mieltynyt (onko mitään ihanempaa kuin rihkamakorut yms.)
Itse en erityisemmin pukeudu Decoraan, mutta on sitä pari kertaa tultu kokeiltua. Tulin siihen tulokseen, että se tyyli ei ole minua varten. Harmi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
JaFFisu
Poissa
Lahjoo aapeen sukilla =(
|
 |
« Vastaus #92 : 04.11.07 klo 20:59 » |
|
Pidän decorasta. Mikään ei voi olla piristävämpää kuin iltapäivisin Helsingin ruuhkaisilla kaduilla masentavan porukan seasta löytää värikäs decora.
Vaikka usein ennen ajattelin, että haha, decorahan on aivan naurettavan helppo tyyli, niin helppoahan se vain on kun lättää koko vaatekaapin sisällön päälleen! Vaan kun se decora piti itse yrittää väkertää, niin voi että siinä on yhdistelemistä, yhdistelemistä ja vielä kerran yhdistelemistä. Ja mikään ei oikein tunnu hyvältä. Että hatun nostoa vain niille kaikille ihmisille, jotka joka aamu jaksavat laittaa decorat päälle.
Eli decora on yksi suosikki tyyleistäni ja tulee se heti suosikkilistallani tiettyjen lolitojen jälkeen kimpassa osharekeijo vaikutteisen pukeutumisen kanssa. En kuitenkaan pidä sitä omana tyylinäni (vain kerran olen decoraan julkisesti pukeutunut, eli kuudennen luokan viimeisenä koulupäivänä järkyttääkseni muita, sillä tavallisesti pukeuduin mustaan) , sillä se on todellakin liian vaikea tyyli minulle, ja en kuitenkaan viihdy aivan niin räikeissä vaatteissa. Tyydyn siis vain ihailemaan kauempaa muiden decorojen asukokonaisuuksia.
Mutta nyt näin tietämättömänä decorana kysyisin yhden kysymyksen: onko sellainen decora decoraa lainkaan, että muuten asu olisi pääosin valkoista, johon lisäisi sitten vain räikeitä koruja ja asusteita? Vai olisiko se aivan liian "pliisua" decoraksi? :D
//: Eli kiitokset rohkaisusta, voisin todellakin kokeilla sitä tulevassa decoramiitissä :)
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.11.07 klo 21:28 kirjoittanut JaFFisu »
|
tallennettu
|
100% Candycotton
|
|
|
Räsy
Poissa
ima barbie grrrrrrrrl ~
|
 |
« Vastaus #93 : 04.11.07 klo 21:12 » |
|
Oih, decora on aivan tajuttoman suloinen tyyli! 8DD Pukeutumiseni on lolitaa myöten erittäin tummaa (lukuunottamatta muutamaa asupoikkeusta...) ja asusteeni ei oikeen riita siihen, eli en pukeudu decoraan. 8) Mutta nyt näin tietämättömänä decorana kysyisin yhden kysymyksen: onko sellainen decora decoraa lainkaan, että muuten asu olisi pääosin valkoista, johon lisäisi sitten vain räikeitä koruja ja asusteita? Vai olisiko se aivan liian "pliisua" decoraksi? :D
Hmm... Miksei? Voihan decora olla mustapohjaistakin (= aikaisemmat keskustelut), niin miksei valkoistakin? Decoranhan ei välttämättä edes pidä olla värillistä, miksei voisi olla kokovalkoista decoraakin? Ja nyt kun ajattelen, se olisi todella söpöä! 8DD En ole koskaan nähnyt kuvia valkopohjaisesta decorasta (am i n00b?), enkä ole nähnyt livenäkään täällä suomen kaduilla. Jos innostaa kokeilla sellaista vaihtoehtoa, niin kokeile ihmeessä. Vaihtelu virkistää! 8)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Sweet coma, fade away.
|
|
|
|
hiyono
|
 |
« Vastaus #94 : 05.11.07 klo 16:05 » |
|
Tykkään niin vastailla näihin.. Mutta nyt näin tietämättömänä decorana kysyisin yhden kysymyksen: onko sellainen decora decoraa lainkaan, että muuten asu olisi pääosin valkoista, johon lisäisi sitten vain räikeitä koruja ja asusteita? Vai olisiko se aivan liian "pliisua" decoraksi? :D Niin kuin Tiya-Chan jo mainitsikin, valkopohjainen decora voi olla yhtäpaljon decora kuin musta- vaaleanpuna- tai vaikka keltapohjainen decorakin. Ja valkoisesta vaaleanpunaisen kanssa tulee suloinen kontrasti, eikä se vaikuta yhtä räikeältä ja uskaliaalta yhdistelmältä kuin esimerkiksi kelta-pinkki. Toivon tosiaan, että decoramiitissä tullaan näkemään yksi 'shirodecora' Jos on shirololitat niin pitää olla shirodecoratkin d44h!11Löysin kaupasta ihanan kukkakuvioisen keltaisen todella suuren päiväpeiton(materiaalia en tiedä) josta kaverini tekee minulle lappuhaalarit. Ostimme niihin myös hymyilevät napit ja eteen ison kanin naamakuvan. Niitä aion käyttää ja paljon! Kuulostaa aika hauskalta, noista toivon kuvia!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
-jelly
|
 |
« Vastaus #95 : 05.11.07 klo 21:01 » |
|
Itse pidän decorasta hirveästi ja joskus pukeudunkin decoraan. Joskus vuosi sitten minulla oli joku decora-kausi ja pukeuduin lähes joka päivä decoraan (joskin hieman alkeelliseen, krhm.) mutta kun en enää joka päivä jaksanut laittaa kaikkea krääsää päälle tuli joku tauko ja aloin pukeutua enemmän mustaan. Nyt viime viikolla innostuin taas kaikesta söpöstä ja väreistä (pinkkiiii~!!) jotenka varmaan alan taas pukeutumaan decoraan, ainakin hiukan aktiivisemmin, kunhan kerkeän ostaa lsiää pinnejä! Edellisen kauden varastot ovat kadonneet jotenkin mystisesti joka ärsyttää ja paljon.
Ja nyt kun tuossa aiemmin puhuttiinkin valkopohjaisesta decorasta innostuin että miltä se näyttäisi! Varmaan hirveän söpöä. :3 Muutenkin jos väriyhdistelmistä puhutaan niin pidän eniten pinkistä yhdistettynä punaiseen, valkoiseen ja erilaisiin pinkin sävyihin. Kuten monet ovatkin todenneet, voisin sanoa myös että liian montaa räikeää väriä yhdessä ei näytä kovin hyvältä. (Meniköhän tämä nyt vain vanhan toistoksi ja epäämääräiseksi pätemiseksi....)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
yournamehere
Poissa
Entinen Rimone/Purinsesu
|
 |
« Vastaus #96 : 22.11.07 klo 17:25 » |
|
Itse tahtoisin pukeutua decoraan, mutta täytyisi kyllä vähän käydä kaupungilla.. Miten te suomen decorat muuten, pukeudutteko kuten ne kuvissa olevat henkilöt esim. photobucketissa (Ne japanilaiset, tiedättehän) Olisiko kenelläkään kuvia suomalaisista decoroista? Olisi mielenkiintoista niitäkin nähdä. Ja jos joku itse on sellainen, ja kehtaa kasvonsa näyttää? Tai voihan ne sensuroida, vaatteet on tärkeimmät. Miten teillä muilla, pidättekö mukananne jotain pehmolelua, maskottia? Itse aion hankkia varmaankin jonkun söpön kissapehmon..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hiyono
|
 |
« Vastaus #97 : 22.11.07 klo 18:19 » |
|
Olisiko kenelläkään kuvia suomalaisista decoroista? Olisi mielenkiintoista niitäkin nähdä. Ja jos joku itse on sellainen, ja kehtaa kasvonsa näyttää? Tai voihan ne sensuroida, vaatteet on tärkeimmät. Toivottavasti ketään ei haittaa, että jakelen decoramiitin kuvia. Tässä kuitenkin ainakin yksi decoramiitin ryhmäkuva, josta luulisi näkevän vähän suomalaista decorapuolta. Sanoisin, että Suomessa harvemmin näkee aivan täsmälleen samanlaisia decoria (vai decoroita? En edelleenkään ole varma..) kuin Japanissa. Yleensä, sen verran mitä nyt olen decoraa täällä nähnyt, on pinkkivoittoista, usean sukan keskenään yhdistämistä, söpöä Blippo-kamaa ja pinnejä. Ainakin tänne poimituissa kuvissa jotka esittävät japanilaisia decoria, on paljon shokkivärejä hiuksissa, maskeja, joskus rohkeampaa yhdistelyä vaikka hameiden ja shortsien kesken ja jotenkin japanilaisen tyypilliset kasvonpiirteetkin ovat decoraan niin.. sopivat. Silti loppujen lopuksi ei kauheasti eroja olekaan, Suomessa vain ei normaalipukeutumisessa välttämättä viitsitä yhdistellä vaatteita ja värejä niin rohkeasti. Sanoisin, että Japani on tunnettu muunmuassa juuri katumuodistaan ja Suomenkin decorat ovat inspiroituneet Japanista. Sieltähän decora kai on lähtöisin(?), ainakin itse olen saanut sellaisen käsityksen. Miksi muuten en ole törmännyt yhteenkään miespuoliseen decoraan? ;_;
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
jooa
|
 |
« Vastaus #98 : 22.11.07 klo 19:59 » |
|
Olisiko kenelläkään kuvia suomalaisista decoroista? Olisi mielenkiintoista niitäkin nähdä. Ja jos joku itse on sellainen, ja kehtaa kasvonsa näyttää? Tai voihan ne sensuroida, vaatteet on tärkeimmät. Sanoisin, että Japani on tunnettu muunmuassa juuri katumuodistaan ja Suomenkin decorat ovat inspiroituneet Japanista. Sieltähän decora kai on lähtöisin(?), ainakin itse olen saanut sellaisen käsityksen. Miksi muuten en ole törmännyt yhteenkään miespuoliseen decoraan? ;_; No, mitä minä olen suomalaisia decoroita nähnyt, niin ehkä he eivät ihan yhtä "rohkeasti" laita kaikkea päälleen, pinnejä löytyy ja muutamia koruja, mutta Japanissa melkeinpä kaikilta decoroilta löytyy jotain pehmoleluja ja kaikkea muuta. Mutta en ketään tuomitse, koska itsekään en pukeudu tällä hetkellä kunnolliseen decoraan. Ainakaan en itse ole tyytyväinen. Juu, Japanistahan decora on lähtöisin... :) Hmm... minäkään en ole kai törmännyt miespuolisiin decoroihin, en Suomessa, enkä ole myöskään japanilaisissa kuvissa nähnyt. En tiedä syytä, mistä johtuu... No, ehkä pojat nyt ei ole niin innoissaan söpöistä väreistä tai pinneistä, koruista ja sälästä, joka decoraan kuuluu. Hankala ajatella, millainen olisi poikadecora, mutta innolla kyllä odotan näkeväni... :D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lischu
Poissa
SE liisa
|
 |
« Vastaus #99 : 23.11.07 klo 11:19 » |
|
Miksi muuten en ole törmännyt yhteenkään miespuoliseen decoraan? ;_;
Ei välttämättä täysin decora, enemmänkin club kid, mutta hyvää esimerkkiä antaa täällä suomessakin vieraillut DJ SiSeN. JaMEn sivuilta löytyy kuvia SiSeNistä Helsingin keikalta. Lisää kuvia voi löytää mm. FruitSista. ;) (DJSiSeN ei turhaan ole muoti-ikoni, jopa lolitoille. Jonkin teorian mukaan se olisi itseasiassa ollut SiSeN kun olisi aloittanut kodona-tyylin, mutta tiedä häntä. Ei kukaan voi yksinään aloittaa täysin uutta.) Lisäksi kun artisteja selaa päästään mielenkiintoiseen tyyliin nimeltä "deco-osa" eli käytännössä bändejä jotka pukeutuvat tyylikkäästi decoraan. Decorapoikia löytyy siis esimerkiksi jo hajonneesta (ainakin käsittääkseni. en ole koskaan perehtynyt eimyyn, koska ne ovat oikeasti aika paskoja) eimystä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
" The things I want to express are so beautiful and pure"- Escher
|
|
|
|