|
M O M O I R O
|
 |
« Vastaus #340 : 17.06.09 klo 09:20 » |
|
Palaan vielä tuohon 'Täydellinen Decora'-aiheeseen. Mielestäni tässä on pari todella onnistunutta decoraa. ^^ Sitten tuohon hengityssuojain-asiaan. Mielestäni hengityssuojaimet näyttävät todella kivalta decorassa, ja sopivat siihen. Itse en kuitenkaan pitäisi niitä koulussa, tai yksin liikkuessani julkisilla paikoilla, koska Suomessa ihmisille tulee sellainen käsitys, että kyseinen henkilö on sairas. :/ Mutta, esimerkiksi miiteissä tai coneissa, joissa on paljon muutakin "outoa" porukkaa, yksi hengityssuojain ei varmastikaan herätä niin paljon paheksuntaa. :D
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.06.09 klo 09:26 kirjoittanut SweetLily »
|
tallennettu
|
180309 ;_;<3
|
|
|
SugarHeart
Poissa
~naminam~
|
 |
« Vastaus #341 : 20.06.09 klo 22:41 » |
|
^Tyhmyys kasvaa joukossa. : D Täällä on ollut hiljaiseloa, joten koitan herätellä tätä. Muuten näkyykö decoraa koskaan mediassa? Mitkä on teidän lempiasusteita decorassa? Minun on käsikorut, sillä niistä ei ole hirveästi vaivaa ja niitä voi laittaa aika paljon näyttämättä tyhmältä. Entä tietty lempi vaate/tavara? Pidän erityisesti pienestä tiarastani (I'm princess!), vaikka se helposti meneekin huonosti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
MAREOI
Poissa
Glamour Man
|
 |
« Vastaus #342 : 20.06.09 klo 22:49 » |
|
Itse en ole suomalaisessa mediassa milloinkaan bongannut decoraa, mutten katso kovinkaan paljon tv:tä tai seuraa lehtiä, niin netin maailma lienee ainoa mistä mahdollisia bongauksia saattaisi löytyä. En ole kuitenkaan vielä löytänyt, joten uskoisin että decoja ei ole vielä mediaan huolittu. :D
Aah, lempiasusteeni... kaulakorut varmaankin. Rakastan kaulakoruja ihan yleisestikkin. Aivan ihania!<3
Vaate, vaate... Varmaan (ainoa) minihameeni ja minikruununi. ^^ (ima princess too!<3)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"When you're laying on the ground just remember to breathe, just breathe, just breathe, just breathe..."
-Psyclon nine, Suicide Note Lullaby-
|
|
|
|
Hakaneula
|
 |
« Vastaus #343 : 20.06.09 klo 23:32 » |
|
Decora on tosi kiva tyyli, mutta täältä Joensuusta en löydä mikään Decoratyylistä.. : << Linnanmäellä oli muuten kauppa jossa myytiin ketjuissa semmosia tutti ja nallekarkki ja ties mitä söpöä! *3* Mutta minä tyhmä menin ostamaan typerän pilamadon joka ei toimi! >....< Onko tiedossa jotain paikkaa Joensuussa jossa sen tyylisiä vaatteita myytäisiin? Tai no voinhan vain ripustaa tietysti kaikkea rihkamaa itseeni. : DDD
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Butterfly BoY
|
 |
« Vastaus #344 : 20.06.09 klo 23:57 » |
|
Lempiasusteitani decorassa ovat ehdottomasti korut ja käsineet! Rakastan koruja ja niiden yhdistelyä vaatteisiin. Ja käsineet! Haalin niitä aivan liikaa, mutta ne ovat ihania. :D Pinneistä en sen sijaan erityisemmin välitä, mitä nyt joskus kuvissa minulla näkee niitä. Ja lempivaatteita ovat sukat ja säärystimet. Niitäkin on kertynyt iso kasa kaappiini. ^o^
Minäkään en ole decoroita mediassa nähnyt oikeastaan ollenkaan. Sen verran muita tyylejä harvinaisempi. :/ Kaduillakin on aivan liian vähän decoroita kävellyt vastaan...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Forget your age and stay a teenager forever!
|
|
|
Yoshi
Poissa
팬 소녀!
|
 |
« Vastaus #345 : 21.06.09 klo 11:46 » |
|
^Tyhmyys kasvaa joukossa. : D Täällä on ollut hiljaiseloa, joten koitan herätellä tätä. Muuten näkyykö decoraa koskaan mediassa? Mitkä on teidän lempiasusteita decorassa? Minun on käsikorut, sillä niistä ei ole hirveästi vaivaa ja niitä voi laittaa aika paljon näyttämättä tyhmältä. Entä tietty lempi vaate/tavara? Pidän erityisesti pienestä tiarastani (I'm princess!), vaikka se helposti meneekin huonosti.
Lolita taitaa olla tällä hetkellä se eniten mediassa bongattavissa oleva j-tyyli, johtuu varmaan mm. siitä, että lolitatyylin edustajia on eniten. En ole decoroita nähnyt mediassa, vaikka on tietysti hyvinkin mahdollista että jossakin on silmieni ohi vilahtanut joku. Ei decora ole sinänsä mitenkään kauhean "harvinainen" tyyli nykyisin, mutta media ei ole vielä ilmeisesti huomannut tätä tyyliä (tai eivät tiedä että se on ihan oma pukeutumistyylinsä). Lempi asusteikseni sanoisin kaikenlaiset korut, varsinkin pinnit, kaulakorut ja myös joku kiva laukku, jonka voi yhdistellä decora asuun. Lempi vaatteita decoraan pukeutuessani on topit ja sukat, sillä niitä on ihana laittaa monta päällekkein. Myös erinlaiset huivit ja pienet pehmot ovat hauskoja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
I listen to a boring song, and stare out the window I wrap myself in a dress and show off a dance Tell me, am I crazy?
|
|
|
|
Butterfly BoY
|
 |
« Vastaus #346 : 25.06.09 klo 01:14 » |
|
Onko tiedossa jotain paikkaa Joensuussa jossa sen tyylisiä vaatteita myytäisiin?
Decoraan sopivia vaatteita kyllä voi löytää ihan normaaleista vaatekaupoista: Seppälä, H&M, jne... Olen havainnut kyseisissä kaupoissa paljon decoraan sopivia vaatteita, vaikka ei itse olekaan vielä tullut paljoa hankittua. ;)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Forget your age and stay a teenager forever!
|
|
|
Konata
Poissa
Make the pink go mint
|
 |
« Vastaus #347 : 25.06.09 klo 12:59 » |
|
Onko tiedossa jotain paikkaa Joensuussa jossa sen tyylisiä vaatteita myytäisiin?
Decoraan sopivia vaatteita kyllä voi löytää ihan normaaleista vaatekaupoista: Seppälä, H&M, jne... Olen havainnut kyseisissä kaupoissa paljon decoraan sopivia vaatteita, vaikka ei itse olekaan vielä tullut paljoa hankittua. ;) Olen samaa mieltä. Itse olen hommannut melkein kaikki decoraan sopivat vaatteet juuri seppälästä tai H&M'ltä. Kaappini pursuaa erivärisiä paitoja, jotka on kaikki ostettu ihan normaaleista vaatekaupoista. En ole koskaan edes kuullut, että decora tyyliin olisi ihan omaa vaatekauppaa olemassakaan. Joten kannattaa tehdä reissuja esimerkiksi seppälään. :3
|
|
|
|
|
tallennettu
|
When ever I see me alone, I think of us together <3 IRC-Galleria
|
|
|
sofia
Poissa
(メ ̄ー ̄)ヶ ・・・・・・
|
 |
« Vastaus #348 : 11.07.09 klo 21:52 » |
|
Decoraan sopivia vaatteita kyllä voi löytää ihan normaaleista vaatekaupoista: Seppälä, H&M, jne... Olen havainnut kyseisissä kaupoissa paljon decoraan sopivia vaatteita, vaikka ei itse olekaan vielä tullut paljoa hankittua. ;) Totta - KAIKKI omistamani vaatteet jotka saa jollain tavalla ujutettua decoraan, ovat kotoisin ihan normaaleista vaatekaupoista. Kaikki korutkin ovat joko omia räpellyksiä tai henkkamaukkalaatua olevia muovihelmiä. Decora ei ole samalla tavalla yhtenäinen tyyli kuten lolita, joten decoravaatekauppojakaan ei ole - kun käsittääkseni decora on paljon elävämpi tyylisuuntaus kuin esim. lolita. Muuten, tuntuuko muistakin että decora alkaa olla muotia jernuilupiireissä? (Turha kenenkään sitten loukkaantua tästä termistä, en vaan keksi mitään muutakaan simppeliä sanaa ihmisille, jotka hengaavat animetapahtumissa oudot rätit päällään. :D) En ole piiiiiiiiiiiitkään aikaan pyörinyt millään foorumeilla ja pitkästä aikaa raahasin ruhoni alan tapahtumaan, eli tietenkin tämän vuoden animeconiin. Omaan silmään ainakin osui hirmuisa määrä otuksia, joilla oli otsatukat täynnä pinnejä ja kaulat täynnä rihkamaa. Viimeksi animeconissa ollessani vuonna 2006 kaikki olivat joko cosplayharrastajia, pukeutuivat mustiin tai perinteiseen punamustavalkoiseen... Onko tässä nyt kyse omasta harhakuvitelmastani, vai onko muutkin huomanneet että decora on alkanut kohota yhtä suosituksi kuin muutkin japsityylit? :O Itse ainakin näin todella vähän lolitoja aconissa, enkä niistäkään tiennyt oliko kyseessä cossi vai normisetti. Toivottavasti joku tajusi pointin, allekirjoittanut on tällä hetkellä aika väsynyt.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hyytelö
Poissa
saletisti tekotaiteellinen
|
 |
« Vastaus #349 : 13.07.09 klo 19:59 » |
|
Muuten, tuntuuko muistakin että decora alkaa olla muotia jernuilupiireissä? (---) Onko tässä nyt kyse omasta harhakuvitelmastani, vai onko muutkin huomanneet että decora on alkanut kohota yhtä suosituksi kuin muutkin japsityylit? Olisi erittäin omituista jos se ei kohoaisi. Decora on, kuten totesit viestissäsi, liikkuva ja monipuolinen tyyli eikä sitä ole helppoa tehdä "väärin". Paljon pinnejä, vähän pinnejä, vahva meikki, kevyt meikki, puffu hame, roikkuva hame, housut... decorassa melkein mikään ei ole mahdotonta! Tämä helppous ja olemattomat normit laskevat kynnystä kokeilla (okei, eivät ne normit ole esim. lolitankaan saralla joitakin estäneet kokeilemaan) tyyliä. Asiaa auttaa sekin, ettei perusernu ole kuin muutaman pinnin päässä decorasta, kuten täälläkin on fiksusti huomattu. Ilmeisesti niin J-tyyleissä kuin kaikessa muussakin, liika rajattomuus kostautuu jossain vaiheessa. Kun ei ole kieltoja, huomataan pian ettei ole myöskään mitään "näitä elementtejä saat käyttää decorassa" -listoja. Täällä ET:ssä decorakeskustelu täyttyy "hei täällä hoojaämmän nettikaupassa on tällanen teepaita siis onko se decoraa, auttakaa tyhmää ?????" -kysymyksistä harva se päivä, mikä selittyy ehkä sillä, että Terriblessä monet nyrpistelevät neniään (no ei nyt sentään kirjaimellisesti, mutta kaikki ny tajuu hei) mekon liian lyhyille helmoille, koppuraiselle pitsille tai vääränväriselle neuleelle. Jotkut eivät ehkä muista, että tuollaisia rikkeitä ei sallita vain yhdessä tietyssä tyylissä, lolitassa, ja alkavat peiliin vilkaistessaan pohtia, onko sittenkin vääränlainen decora? Ja jos on, mitä muut sanovat? Pian tämän epävarman Neconecokawaii-chanin pää alkaa keksiä yhä uusia huolenaiheita, vaikka äsken se oli ollut täynnä onnentunnetta decoran löytämisestä ja päätä painavista pinnikiloista. "Jokuhan taisi sanoa, että sateenvarjot sopivat decoraan vain vaaleanpunaisina, voi ei, kysynpä Terriblessä! Mutta entäs sitten tämä hame, onko siinä liikaa röyhelöitä, onko se nyt romadecoa? Eikä, nyt pitää ilmoittaa Terriblessä asiasta, ettei kellekään jää epäselväksi että olen romadeco! Mutta entäs nuo mustasiniset pinnit tuolla laatikon pohjalla? Olenko sitten dark decora, vai romadeco? Ehkä jopa dark romadeco! Voiko niin tehdä? Kysyn terribleläisiltä, he tietävät kyllä..." tällaisia huolehtijoita tulee jostain syystä aina vain uudestaan, ehkä uusavuttomuuttaan (josta onkin varmaan otollisempaa keskustella täällä), ehkä vain asiat moneen kertaan tarkistavan "entä jos..." -luonteensa tähden. Ehkä joku tietää paremmin näistä kyselijöistä ja heidän motiiveistaan ja voisi selittää minullekin? Mieluiten kuulisin näiden "onko tämä decoraa" -tiedustelijoiden itsensä näkökulman, sitä kun niin harvoin esitetään! D:
|
|
|
|
|
tallennettu
|
ja nyt huomasin viimeinkin että yö on niin suuri pimeää aina jatkuvaa näen juuri ja juuri ja onneni on jossain siellä
|
|
|
sofia
Poissa
(メ ̄ー ̄)ヶ ・・・・・・
|
 |
« Vastaus #350 : 03.10.09 klo 21:48 » |
|
Yhyy, tämä ennen niin aktiivinen ketju on näköjään kuollut. :-------( Onko decora häviävä luonnonvara? Juuri kun menin toteamaan decoran olevan nosteessa... Itseni tekisi näin talven koittaessa mieli hieman decsuilla, tosin hieman pelottaa kun en ole noihin väreihin hirveästi pukeutunut sitten viime kevään (silloinkin muun kuin decoran merkeissä). Kaiken lisäksi hiukset rajoittavat tällä hetkellä minua erittäin paljon. En tajua miksen vetänyt kertaakaan decoravaatteita niskaani kun minulla oli vihreät hiukset! Lyhyt, mustat hiukset ovat jo omiaan viemään decorafiilistä ainakin minulta. :-( Hieman inspiraatiokuvia Flickrin ihmemaasta. ~ Kuva 1Kuva 2
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Naoto
Poissa
ミスサンタクロース~
|
 |
« Vastaus #351 : 03.10.09 klo 23:28 » |
|
Itsekin olen harmikseni huomannut, että decora on kuin ihmeen kaupalla tavallaan häviämässä. :---( Kaikki netin ihmemaastakin löytyvät decorakuvat tuppaavat olemaan aikaisemmilta ajoilta kuin tältä tai viime vuodelta (vaikka decora-inspiroituneita tai värikkäitä asuja Japanista voi näemmä vieläkin bongata). ´u`
Ja itse asiaan; decora on siitä erittäin mukava, että siinä on periaatteessa vaatetyylinä erittäin paljon vapauksia, eikä rajoja omanlaiselle toteutukselle ole niin paljon kuin vaikka esimerkiksi lolitassa. :---D Pidän myös värikkyydestä sekä erilaisten kuvioiden / värien mätsäilystä asussa, vaikka itseltä kyseinen taito silloin tällöin tuppaakin puuttumaan. Länsimaissa vaan harvemmin tulee bongattua ihan oikeasti onnistunutta decoraa, joka on ihan tosissaan onnistunut yhdistelemään värejä, asusteita ja kuvioita hienosti. Btw, sinänsä sääli, että omien decora-fiilisteni jo ollessa täysin lopussa, huomaankin että vaatekaapistani olisi löytynyt jos jonkinmoista vanhaa, decorasopivaa söpöä vaatekappaletta. D: Mutta tästä huolimatta en ole aloittamassa tyyliä todennäköisesti enää uudestaan, jätän sen suosiolla ihan niille joille se sopii. : D
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.02.10 klo 21:29 kirjoittanut Naoto »
|
tallennettu
|
I wanna take you away, Alice
|
|
|
jousia
Poissa
Half Blooded Princess
|
 |
« Vastaus #352 : 04.10.09 klo 12:49 » |
|
Decora on häviämässä, koska se ei ole enää muotia. Tyyli taitaa muutenkin elää vain länsimaissa, sillä Japanissa se oli Hip ja Hop silloin villillä 90-luvulla. Olin Japanissa kesällä kuukauden enkä nähnyt yhtäkään ainutta decoraa. Loleja, galeja, jiiruja, ernuja taas näin siitäkin edestä. Valitettava tosiasia on, että decoraa näkee enää vain Fruits -kirjoissa sekä länsimaalaisten päällä. Nykyään myös tämä "perusernuilu" rinnastetaan melko pitkälle decoraan. Eikä, nyt pitää ilmoittaa Terriblessä asiasta, ettei kellekään jää epäselväksi että olen romadeco! Mutta entäs nuo mustasiniset pinnit tuolla laatikon pohjalla? Olenko sitten dark decora, vai romadeco? Minusta tämä lajittelun ja erottelun tarve on hieman hassua. Liekkö tämäkin vain länsimaissa syntynyt ilmiö..?
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.10.09 klo 13:23 kirjoittanut jousia »
|
tallennettu
|
|
|
|
sofia
Poissa
(メ ̄ー ̄)ヶ ・・・・・・
|
 |
« Vastaus #353 : 04.10.09 klo 13:57 » |
|
Valitettava tosiasia on, että decoraa näkee enää vain Fruits -kirjoissa sekä länsimaalaisten päällä. Nykyään myös tämä "perusernuilu" rinnastetaan melko pitkälle decoraan. Harmillista tosiaan, mutta onneksi jotkut länkkärit jaksavat silti pukeutua tähän tyyliin. :33 Käsittääkseni tuo mainitsema lajittelu laatikkoihin on myös ihan länsimaalainen ilmiö - senhän näkee jo lolitan parissa. Jos Metamorphose (tai joku muu cool brändi niiq) julkaisee photoshootin missä mallit on puettu pitsimekkoihin ja merirosvoasusteisiin, niin aivan varmasti jotkut kansainvälisillä foorumeilla ovat nimeämässä sitä jo piratelolitaks. Ah, itse pukuilin tänään sateisen syyspäiväni iloksi. ~
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
lime_pink_gal
|
 |
« Vastaus #354 : 16.10.09 klo 21:50 » |
|
Decoraan sopivia vaatteita kyllä voi löytää ihan normaaleista vaatekaupoista: Seppälä, H&M, jne... Olen havainnut kyseisissä kaupoissa paljon decoraan sopivia vaatteita, vaikka ei itse olekaan vielä tullut paljoa hankittua. ;) Olen samaa mieltä. Itse olen hommannut melkein kaikki decoraan sopivat vaatteet juuri seppälästä tai H&M'ltä. Kaappini pursuaa erivärisiä paitoja, jotka on kaikki ostettu ihan normaaleista vaatekaupoista. En ole koskaan edes kuullut, että decora tyyliin olisi ihan omaa vaatekauppaa olemassakaan. Joten kannattaa tehdä reissuja esimerkiksi seppälään. :3 Aivan! Decora jos jokin on tyyli, jossa kannattaa käyttää mielikuvitusta! Perusvaatekaupat ovat toki otollisia paikkoja tehdä decoramaisia löytöjä, mutta niin ovat normaalit marketitkin. Esimerkiksi pinnejä ja muuta sälää löytyy ihan varmasti myös vaikkapa Prismasta, etenkin lastenosastojen värikkäät krääsät sopivat decoraan loistavasti. Lastenleluosastoilta voi myös bongata kaikkea enemmän tai vähemmän hyödyllistä. Itse ostin joskus pinssikoneen, jota tuli käytettyä oikein urakalla decora-aikoina. Lisäksi kaikki askartelupakkaukset, jotka pursuavat värikkäitä helmiä, ovat otollista tarpeistoa decoralle. Itselläni tulee mieleen myös kaikenlaiset karkkikaupat. Sain itse joskus lahjaksi söpöön paperiin käärityn tikkarin, jota kanniskelin kaulassa/kädessä rekvisiittana vaikka kuinka kauan. Eli katselkaa vaan ennakkoluulottomasti ympärillenne! Decoraan sopivia vaatteita saattaa hyvässä lykyssä löytyä kodin komeroista ja vanhoista rytkyistä saa pienellä vaivannäöllä yllättävänkin decorauskottavia vaatekappaleita. Sitä paitsi, omasta mielestäni decorassa pääosassa ovat erilainen tilpehööri, eivät itse vaatteet. Vaatteiden värit & kuosit kannattaa toki huomioida, ja kerrospukeutuminen sopii tyyliin loistavasti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
kitu
|
 |
« Vastaus #355 : 08.02.10 klo 15:59 » |
|
Pidän erityisen paljon decorasta juuri sen vapauden takia. Minulla ei ole mahdollisuutta ostaa lolimekkoja, mutta decoraan sopivia vaatteita löytää aika helposti ihan tavallisistakin kaupoista. Kelpo korujakin löytää yleensä helposti ja halvalla, vaikka pakko myöntää, että minulla menee paljon rahaa, kun niitä koruja saa aina lisää ostella vähänväliä. Rakastan juuri decorojen värikkyyttä, vaikka onhan niitä jotka pukeutuvat mustaan ja yhdistävät siihen jonkin muun värin. Minusta sekin on hienon näköistä jos vain osaa (eikä se välttämättä aina ole osaamisesta kiinni).
Agitha-edit: Pisteen jälkeen tulee välilyönti.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.02.10 klo 20:25 kirjoittanut Agitha »
|
tallennettu
|
|
|
|
sofia
Poissa
(メ ̄ー ̄)ヶ ・・・・・・
|
 |
« Vastaus #356 : 10.02.10 klo 01:00 » |
|
Oiken masentuneena käyn aina välillä tätä ketjua lueskelemassa. Kaikki tuntuu olevan toistoa ja kellään ei ole mitään uutta sanottavaa... Joten keksinpäs jotain keskusteltavan aihetta. En jaksanut nyt tarkistaa, onko tätä kysytty ennen, mutta mitkä ovat lempivärisi decorassa?
Itse suosin yleensä kahden värin käyttämistä, mihin saatan lisätä jotain muutakin - mutta silloin muut värit esiintyvät hyyyvin pienissä määrin, etteivät ne ikään kuin tuki kokonaisuutta. Siitä on jo kauan aikaa kun viimeksi pukeuduin decoraan (se oli joskus viime elokuussa siis), mutta voin edelleen mainita että vihreä on ehdoton lempparivärini decoran maailmassa! Toinen suosikkini on keltainen, mutta kyseinen väri ei valitettavasti sovi perisuomalaiselle iholleni hirvittävän hyvin... Jostain syystä vihreää tunnutaan väheksyvän Suomessa decoran(kin) suhteen. Tai ainakin muistelen saaneeni yhteen asukokonaisuuteeni kommentteja vihreästä paidasta... Itse en ole kuitenkaan koskaan lämmennyt erityisesti pinkille värille, jota tunnutaan suosivan nyt niin lolitassa, decorassa, kodonassa, glamrockissa, gootissa, jne. jne. Henkilökohtaisesti voin nimittäin sanoa näyttäväni pahimmaltakin sotanorsun ja syöttösiän rakkauslapselle, jos päälleni on eksynyt paljolti pinkkiä.
Mutta takaisin niihin väreihin decorassa. Haluaisin ehkä nähdä decorassa lisää myös sinistä (tämä pätee tosin myös lolitaan) ja nyt puhun ihan kunnon sinisestä, enkä mistään hennosta baby bluesta... Myös vihreän lisääntyminen olisi aika huikea juttu. En tajua miksi pinkki on ylipäätään niin ylikäytetty väri tässäkin tyylissä, mikä ihme siinä iskee niin paljon? Itse käytän pinkkiä vain villillä tuulella ollessani ja silloinkin on kyse mustien vaatteiden piristämisestä. Mutta tämä taitaa eksyä hieman ohi aiheen jo.
Dark decorassahan ei sitten noita värejä kamalasti liiku ja olenkin varmaan muutamaan otteeseen kertonutkin mitä mieltä olen ko. tyylistä. Ensinnäkin, itselleni tuottaa hirmuisia vaikeuksia erottaa tälläytynyttä darkdecoa niinkutsutusta perus-backstreet-nuoresta, tämä darkissa suosittu "musta-pinkki"-väriyhdistelmä kun näyttää olevan suosittua myös tyylistä tietämättömien erilaisten nuorten keskuudessa. Mikä ylipäätään tekee dark decorasta decoraa? Sekö, että siinä on paljon tilpehööriä?
Olen ajatellut joskus, että minun pitäisi antaa darkdecollekin mahdollisuus, mutta en oikeasti pysty keksimään millaisen onnistuneen asukokonaisuuden saisin siitäkin aikaiseksi. En ole koskaan viehättynyt decorassa niiden pinnikilojen läntimmisestä päähän (oma tukka ei ole edes tarpeeksi paksu sellaiseen) ja omassa päässäni decora = iloinen pukeutuminen. IMHO musta on kaikkea muuta kuin ns. iloista pukeutumista. (Pukeudun siis itse mustaan lähes päivittäin, hehe.)
Musta ei jotenkaan kuulu omasta mielestäni decoraan, tai ainakaan itse en saa sitä näyttämään hyvältä. Kriiseilen jo siitä, että minulla on tällä hetkellä mustat hiukset ja tuntuu siltä, kuin ne mustat hiukset imisivät kaiken iloisuuden värikkäistä vaatteista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
kitu
|
 |
« Vastaus #357 : 10.02.10 klo 14:40 » |
|
Minä olen juuri niitä jotka rakastavat pinkkiä decorassa, mutta useimmiten siinä on mukana myös sinistä ja vihreää joskus jopa oranssia taikka keltaista. Lempivärini on decorassa pinkki,vaaleanvihreä ja sininen. Pidän oikeastaan kaikista kirkkaista ja näyttävistä väreistä.
Hiukseni ovat sen väriset, että niihin ei sovi musta todellakaan. Korkeintaan ehkä housuissa ja mustaan pukeutuminen on jäänyt minulta aika paljon jo pois muutenkin. On minulla mustia vaatteita ja mustia vaatteita joissa on kuitenkin yleensä joku muu räikeä väri mukana.
Pinnejä en myöskään saa mitenkään järkevästi päähän, koska omistan ohkaiset, tyhmän väriset sekä malliltaan huonot hiukset niiden rimpsujen kiinnittämiseen jt. joko minulla on päässäni rusettipanta, rusetti, pinni taikka kissankorvat.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
shortcake boy
|
 |
« Vastaus #358 : 10.02.10 klo 15:54 » |
|
Lolita taitaa olla tällä hetkellä se eniten mediassa bongattavissa oleva j-tyyli, johtuu varmaan mm. siitä, että lolitatyylin edustajia on eniten.
En ole myöskään decoraa mediassa bongannut. Lolitan ollessa enemmän esillä on minua luultu muutamiakin kertoja lolitaksi silloin, kun olen ollut pukeutuneena decoraan ´_`'' kröh. Mutta noista väreistä: Pidän lähes kaikista väreistä tässä tyylistä, mustalle en kyllä oikein lämpene. Jotenkaan en myöskään vihreästä yksinään niin hirveästi pidä (muutenkaan kuin decorassa). En tiedä mikä siinä on :D Käytän vihreätä esim. silloin, kun valitsen vaatteeni ja asusteeni mansikan värien mukaan! c: Mielestäni keltainen on ihana väri, kuin myös punaisen sävyt, lila ja sininen. En tajua miksi pinkki on ylipäätään niin ylikäytetty väri tässäkin tyylissä, mikä ihme siinä iskee niin paljon?
Tähän täytyy sanoa, että minua on alkanut hieman ärsyttämäänkin vaatekaappini sisältö: suuri osa on juuri pinkkiä (Ihan kirkkaan pinkistä en kylläkään pidä). Tuntuu vain usein siltä, että kaikki suloiset vaatteet ovat jotakin pinkin sävyä! Esimerkiksi lasten puolelta ostettaessa, tytöille ei kovinkaan usein ole suloisia sinisen värisiä vaatteita. Pitäisi varmaan alkaa itse tekemään vaatteita, harmi vaan että on aina ollut teknisessä työssä + en omista ompelukonetta :'D.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Momotsuke
|
 |
« Vastaus #359 : 06.04.10 klo 19:02 » |
|
Minä en ole ikinä nähny mediassa decoraa. En edes ole nähnyt, että täällä jossain olisi kadulla kulkenut muita decoroita kun minä. Harmillista. -___- Lempi vaatteita decorassa on polvisukkani, ja hameet. Rakastan myös monia t-paitojani. <3 Lisäksi kaikki korut ovat minulle hyvin tärkeitä! Agitha-edit: Kirjoitusvirheet.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.04.10 klo 19:30 kirjoittanut Agitha »
|
tallennettu
|
|
|
|
|