Rissu
Poissa
bloomerism~
|
 |
« Vastaus #180 : 01.07.08 klo 19:33 » |
|
Olen ihan pihalla että minne tämän nyt laittaisi. D:''Bongasin äskettäin decoralle (ja miksei lolillekin) sopivia koruja ym. asusteita myyvän Hip Hop Candyn. Putiikki on melko uusi (tässä kuussa näemmä perustettu :D), joten valikoima on vielä pieni. Ensisilmäyksellä ihan kivan näköisiä koruja oli (hinnatkin halpoja), muistuttavat aikalailla Cute Plushin tuotteita. Jokainen ottakoon lisää selvää itse.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Papichán
Poissa
:3
|
 |
« Vastaus #181 : 20.07.08 klo 18:18 » |
|
Aww, decora on tosi söpö tyyli. <3 Decoraan en pukeudu, koska a) En omista värikkäitä vaatteita, vaatekaappi on täynnä mustaa ja vaaleanpunaista b) En osaa yhdistellä vaatteita hyvin c) ensimmäinen decorayritykseni oli liian kamala ja d) Minut on jo totuttu näkemään lolina tai goottina. Mutta ihailen decoraa, söpö tyyli. Ehkä joskus uskaltaudun kokeilemaan decoraa uudestaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
M O M O I R O
|
 |
« Vastaus #182 : 22.07.08 klo 20:46 » |
|
Decora on niiiin söpöä. Onko teillä mitään vinkkejä miten pystyisi olemaan mahdollisimman söpö decora? Entäs miten meikkaatte decorana??? Kun pukeuduin 'decoraan' (minulla oli vain pinnejä otsahiuksissa ja panta ja vähän värikkäät vaatteet) niin isäni tykkäsi pinneistä ja sanoi, että kivan näköistä kun on niin paljon pinnejä päässä. =) Miten teidän vanhemmat ovat suhtautuneet, kun olette pukeutunut decoraksi?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
180309 ;_;<3
|
|
|
SugarHeart
Poissa
~naminam~
|
 |
« Vastaus #183 : 22.07.08 klo 21:04 » |
|
^Ei minun vanhemmat oikeastaan mitenkään erikoisesti suhtautunut. Decora on tosi söpöä. Pukeudun itsekkin siihen. ~ Kaikki siinä on niin ihanaa. x3 Pastellisävyt,lapsellisuus,värikkyys, korut ja kaikki muut asusteet. Minun paikkakunnallani ei taida olla yhtään decoraa. Tämä on niin pieni paikka. Jos kantaisin mukanani jotain pehmolelua jotkut varmaan vähän ihmettelisivät.. 8D
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.07.08 klo 12:48 kirjoittanut SugarHeart »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
sonie
|
 |
« Vastaus #184 : 22.07.08 klo 21:34 » |
|
Decora on niiiin söpöä. Onko teillä mitään vinkkejä miten pystyisi olemaan mahdollisimman söpö decora? Entäs miten meikkaatte decorana??? Kun pukeuduin 'decoraan' (minulla oli vain pinnejä otsahiuksissa ja panta ja vähän värikkäät vaatteet) niin isäni tykkäsi pinneistä ja sanoi, että kivan näköistä kun on niin paljon pinnejä päässä. =) Miten teidän vanhemmat ovat suhtautuneet, kun olette pukeutunut decoraksi?
Söpö decora tulee mielestäni siitä, jos pinneissä ja muissa koruissa on söpöjä hahmoja / esineitä, esim. Hello Kitty, rusetit tai muffinssit. Ja jos meikkiä ei ole liikaa, ainakaan mustaa. Ja söpö kampaushan ei ole koskaan pahitteeksi. Niin ja meillä äiti tykkää enemmän decorasta kuin lolitasta, ja kantaa minulle aina uusia pinnejä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Neonväri
Poissa
キラキラ!!
|
 |
« Vastaus #185 : 23.07.08 klo 00:27 » |
|
Entäs miten meikkaatte decorana??? Minä ainakin tykkään decorassa meikata luomen mustaksi eyelinerilla, ainakin omasta mielestäni se näyttää söpöltä. Sitten kaikkia kivan värisiä kajaleita ym. luomivärejä jne. Myös sellaiset timanttitarrat tai muut tarrat naamaan lätkästynä ovat kivoja. Söpön decoran tekee.. no, eikö decora aina ole suhteellisen söpöä, hyvin toteutettuna siis. Mutta no pastellivärit, söpöt hahmot asusteissa ja vaatteissa... vaikea on sanoa, kannattaa itse vain kokeilla. littleiceblue-edit: Puhekieli.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.07.08 klo 05:08 kirjoittanut littleiceblue »
|
tallennettu
|
|
|
|
sofia
Poissa
(メ ̄ー ̄)ヶ ・・・・・・
|
 |
« Vastaus #186 : 24.07.08 klo 01:34 » |
|
Onko teillä mitään vinkkejä miten pystyisi olemaan mahdollisimman söpö decora? Entäs miten meikkaatte decorana??? Miten teidän vanhemmat ovat suhtautuneet, kun olette pukeutunut decoraksi?
Hmm, decoirin (decoroin, decoroilin?) viime keväänä suhteellisen aktiivisesti, joten koen voivani vastata näihin kysymyksiin minäkin. :D Decorassa on mielestäni niiiin helppo onnistua sotkemalla värejä liikaa ja/tai väärin keskenään, joten söpön decoran kriteereihin kuuluu minun mielestäni ehdottomasti se, että asukokonaisuus itsessään on jo värien puolelta onnistunut; ei decorassakaan ole pakko sekottaa tsiljoonaa väriä keskenään? Söpöksi tekee myös suloiset pinnit, kuten jamielle jo sanoikin - itselläni on Hello kitty-, pupu-, lumiukko-, kukka- ja joulukuusipinnejä. Ja pehmolelut; tapposöpöjen pupujen raahaaminen mukana saattaa vaikuttaa ensin nololta, mutta jos kehtaa pukeutua värikkääseen decoraan, niin pitäisi sitä olla pokkaa kuljettaa pehmokaveriakin mukana. ;) Käytös on mielestäni decorassakin iso juttu kuten lolitassa. Ainakin itse alan decorahynttyyt niskassa kirjaimellisesti söpöilemään ja olen muutenkin hyperaktiivinen tapaus, vaikka mustavalkoisissa tamineissa vain möllötän. Jalat harallaan istuva ja nenää kaivava decora ei siis ole söpö ! Itse meikkasin decorana aika värikkäästi, vaikka käytinkin sitä mustaa mitä moni täällä on dissannut. Mutta siis, omaan decorameikkiini kuuluu värikäs luomiväri + valkoinen kajaali + tarrat! Ainakin täkäläisestä S-marketista saa pikkulapsille tarkoitettuja, mehukkaan värisiä tarroja. Nam. ♥ Omat vanhempani ovat hieman sitä lajia, etteivät kommentoi kamalasti pukeutumistani. (Paitsi kerran kun pukeuduin pakkopaidan kaltaiseen paitaan ja musta tukka oli pystyssä, äitini sanoi minua Saksikäsi Edvardiksi DD:) Molemmat vanhempani siis enimmäkseen naureskelevat värikkäälle ja pinniselle vaatetukselleni. Äiti jopa kantoi yhdessä vaiheessa pinnejä ja helmiä ja kaikkea pinkkiä kotiin, mikä saattoi johtua kyllä siitä, että olin koko ala-asteen eräänlainen poikatyttö....
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
M O M O I R O
|
 |
« Vastaus #187 : 24.07.08 klo 11:53 » |
|
Geezie tuossa mainitsi nuo pehmolelut, niin ajattelin kertoa täällä miten tein söpön kännykkäpussin. :D Minulla oli vanha vaaleanpunainenpupupehmolelu, leikkasin sen mahan auki ja otin täytteet pois. Sitten ompelin pari nepparia sen mahaan ja nauhan, että se pysyy kaulassa. Se on tosi söpö, vaikka kuuulostaa raa'alta repiä pupun sisukset pois. >8D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
180309 ;_;<3
|
|
|
|
kofeiinikojootti
|
 |
« Vastaus #188 : 25.07.08 klo 10:53 » |
|
Itse olen pukeutunut loliin jo jonkin aikaa.. mutta koulussa tykkään decorasta hirmuisesti. Sen takia ajattelinkin, että värjäisin hiuksistani osan vaaleanpunaiseksi ja leikkaisin söpön otsiksen.
Mutta jos sen teen, en enää muistuta hiustyyliltäni lolia ja koska minulla on huulessa lävistys, näyttäisin enemmänkin jernulta joka yrittää pukeutua loliin.. Angst.
...Noh, romadeco olisi houkutteleva vaihtoehto, mutta käykö siihen mustien x vaaleanpunaisten lolivaatteiden yhdistely ja pitsisukat? En mielelläni raitasukkia ostaisi tai myisi rokkiponejani.. Mutta pinnit, kaulakorut etc.. rakastan.. Mitä teen? ;_;
Tästä tuli sekava. o_o'
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Honey
Poissa
c'est comme ça
|
 |
« Vastaus #189 : 25.07.08 klo 11:36 » |
|
Itse olen pukeutunut loliin jo jonkin aikaa.. mutta koulussa tykkään decorasta hirmuisesti. Sen takia ajattelinkin, että värjäisin hiuksistani osan vaaleanpunaiseksi ja leikkaisin söpön otsiksen.
Mutta jos sen teen, en enää muistuta hiustyyliltäni lolia ja koska minulla on huulessa lävistys, näyttäisin enemmänkin jernulta joka yrittää pukeutua loliin.. Angst.
...Noh, romadeco olisi houkutteleva vaihtoehto, mutta käykö siihen mustien x vaaleanpunaisten lolivaatteiden yhdistely ja pitsisukat? En mielelläni raitasukkia ostaisi tai myisi rokkiponejani.. Mutta pinnit, kaulakorut etc.. rakastan.. Mitä teen? ;_;
Tästä tuli sekava. o_o'
Sanoisin, että kokeile rohkeasti, mikä näyttää omasta mielestäsi hyvältä ylläsi. Ei ole mitään tiettyä sääntöä, joka sanoisi ettet saa yhdistää vaatetta X vaatteeseen Z ja värjätä hiuksiasi muun värisiksi kuin mitä useimmilla decoroilla/loleilla/yms näkee! :D Eli mikään ei estä sinua tekemästä vaikka kuvailemaasi romadeco-asukokonaisuutta. Minusta se ainakin kuulostaa toteuttamiskelpoiselta.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.09.08 klo 17:12 kirjoittanut Honey »
|
tallennettu
|
La ・La ・ La Lovesong ♫
|
|
|
|
Momusu
|
 |
« Vastaus #190 : 25.07.08 klo 18:53 » |
|
Minä tässä vähän aikaa sitten päätin, että rupean decorailemaan, koska vanhemmat sanovat, että lolivaatteita saan ostaa vasta ensi keväänä. Ostin tänään juuri 2 värikästä ja söpöä laukkua (kirkkaan keltainen ja joku neonvihreän tapainen).Paitojakin on vähitellen hankittu jne
/Kiitos Mipopo. Mahtavat kuvat ja selitit hienosti.
Onko decoralla siis mitään asu-anatomiaa? Samanlaista kuin tuo loli asun anatomia, mutta decora asusta. Jos ei ole niin voisko sellaisen kirjoittaa. Minä olisin kiinnostunut kokoamaan jonkun terribleläisen kanssa sellaisen hyvän decora asun anatomian. Sellaisen voi koota ihan yksityisviesteillä joten halukkaat vaan viestikää minulle. Tai sitten jos joku on sellaisen löytänyt/tehnyt/voi tehdä niin laittakaahan tähän ketjuun tulemaan.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.07.08 klo 21:57 kirjoittanut Momusu »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mipopo
|
 |
« Vastaus #191 : 25.07.08 klo 20:10 » |
|
Sitten äsken tuli sellainen kysymys, että käyttävätkö oikeat decorat farkkuja tai housuja vai pelkästään hameita?
No decoroillahan näkee aika usein hameita, mutta kyllähän niitä housujakin käytetään. Omasta mielestäni housut / caprit / shortsit näyttävät varsin kivoilta decoran kanssa. Niihinhän voi mm. laittaa erilaisia pinssejä ja vöitä 8). Eli siis "oikeat decorat" käyttävät sekä housuja että hameita. Muutama kuva "housullisesta" decorasta : Kuva 1 (oikealla) Kuva 2 (oikealla) Kuva 3 (oikeassa reunassa) // edit, sen takia koska huomasin pari typoakeksin tässä että lappuhaalarit voisivat näyttää todella söpöltä decoran kanssa 83 ! Siihen "lappu" osaan voisi kiinnittää kaikkea sälää ja rusetteja. Ja siitäkin löytyi esimerkki kuva : Kuva 1 (vasemmassa reunassa)
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 25.07.08 klo 20:27 kirjoittanut Mipopo »
|
tallennettu
|
|
|
|
CandycottoN
Hattarakone
Poissa
♥ロリータ-パーティー♥
|
 |
« Vastaus #192 : 26.07.08 klo 11:00 » |
|
No, itse en pistäisi Decoran kanssa pitkiä farkkuja, mutta caprimaiset ovat ihan hyvät. Decora on hyvä tyyli juuri siksi, kun siihen sopii melkein kaikki vaatekappaleet. Ja taviskauppojen vatteista saa aivan hyvän Decora asukokonaisuuden. Itseasiassa decoraan käy lähes kaikki väritkin. Decora voi yhtä hyvin olla musta+punainen+valkoinen(Dark decota), vaaleanpunainen+vaaleansininen+valkoinen(en tiedä käytetäänkö tätä nimitystä, mutta heitä kutsutaan sweet decotoiksi) ja kaikista räikein eli joku esim. keltainen+vihreä+oranssi+punainen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
mwi
|
 |
« Vastaus #193 : 02.08.08 klo 23:35 » |
|
Minä olen alkanut vähän pukeutumaan decora tyyliin, ja haluaisin kuulla vinkkejä teiltä kokeneimmilta että millä niitä kiiltäviä ''timantteja'' ja koristelu juttuja voi tohon silmän alle kiinnittää? Minulla on sellaisia ettei itsestään tartu, joten sen kanssa ongelmia.
anteeksi lyhyt postaus.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
nyappy
|
|
|
ryuuni
Poissa
catching things, eating their insides
|
 |
« Vastaus #194 : 03.08.08 klo 11:01 » |
|
Minä olen alkanut vähän pukeutumaan decora tyyliin, ja haluaisin kuulla vinkkejä teiltä kokeneimmilta että millä niitä kiiltäviä ''timantteja'' ja koristelu juttuja voi tohon silmän alle kiinnittää? Minulla on sellaisia ettei itsestään tartu, joten sen kanssa ongelmia.
Itse en decoraan pukeudu, mutta joskus tykkäsin pitää kaikenlaista pikkusälää naamassa ja välillä käytin blingeinä silmien alla aika monista peruskaupoista saatavia "feikkikorviksia" eli yksinkertaisesti pieni tarra joka kestää tavallista tarraa paremmin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Meyo
Piparkakkutyttö
Poissa
|
 |
« Vastaus #195 : 03.08.08 klo 21:29 » |
|
..millä niitä kiiltäviä ''timantteja'' ja koristelu juttuja voi tohon silmän alle kiinnittää?
Itse en decoraan pukeudu, mutta joskus tykkäsin pitää kaikenlaista pikkusälää naamassa ja välillä käytin blingeinä silmien alla aika monista peruskaupoista saatavia "feikkikorviksia" eli yksinkertaisesti pieni tarra joka kestää tavallista tarraa paremmin.
Tarramaisten korujen lisäksihän liimattomia/tarrattomia koruja saa kiinnitettyä kasvoihin ripsiliimalla, joka ei siististi laitettuna näy ja joka ei myöskään vaurioita ihoa. Veikkaisin myös ripsiliimalla kiinnitettyjen korujen pysyvän paremmin kiinni kuin sellaisten, joissa on valmis tarrapinta, mutta siitä huolimatta ne pitäisi kuitenkin saada ihan vedellä irroitettua.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Onnanoko
|
 |
« Vastaus #196 : 16.08.08 klo 13:32 » |
|
No, itse en pistäisi Decoran kanssa pitkiä farkkuja, mutta caprimaiset ovat ihan hyvät. Itse pidän useinkin decoran kanssa pitkiä, liloja farkkuja. Minusta decoraan sopii hyvin vaaleanpunaiset, lilat, roosat, turkoosit yms. värit. Näyttää kivalta. Farkkujen vyönlenkkiinkin saa mukavasti laitettua paljon pehmoja ynnä muuta sälää :D Myös farkkushortsit käyvät mielestäni hyvin decoraan, kun alle laittaa esim. värikkäät sukkahousut/leggingsit ja sitten paaljon erivärisiä sukkia :D Täällä tuppukylässä tosin en decoraan pukeudu , koska kukaan ei tiedä siitä mitään, ja minua katsottaisiin kuin hullua ja naurettaisiin (joo kokeilin kerran). Minä kun en pysty tekemään oikein mitään välittämättä muiden mielipiteistä. Mutta esim. Helsingissä on kiva decorailla. ♥
|
|
|
|
|
tallennettu
|
candy candy baby ~
|
|
|
|
M O M O I R O
|
 |
« Vastaus #197 : 07.09.08 klo 15:38 » |
|
Minäkin pidän pitkiä farkkuja decoran kanssa: vihreitä, pinkkejä, ruudullisia, raidallisia, ... Eikö laastarit naamassa kuulu decoraan? Kerran pistin kouluun laastarin nenääni, kun tulin koulusta äitini sanoi että se oli todella typerän näköinen, enkä saisi enään pitää laastaria naamassa. -.- Jos saisin äitini vakuuttumaan, että se kuuluu decoraan, voisin ehkä pitää sitä taas. =D Mitä teidän vanhempanne ovat sanoneet jos teillä on laastari naamassa? Entäs millaisia kenkiä pidätte decoran kanssa? Minä pidän yleensä tennareita. Talvi/syksy kengiksi ostin valkoiset maiharit joihin laitoin pinkit kimaltavat nauhat. =D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
180309 ;_;<3
|
|
|
Nemeira
Muhkumpi
Moderaattori

Poissa
|
 |
« Vastaus #198 : 07.09.08 klo 16:20 » |
|
Eikö laastarit naamassa kuulu decoraan? Kerran pistin kouluun laastarin nenääni, kun tulin koulusta äitini sanoi että se oli todella typerän näköinen, enkä saisi enään pitää laastaria naamassa. -.- Sanoisin, että laastarit eivät varsinaisesti kuulu decoraan. Ennemminkin kyse on siitä, että ne saattavat sopia siihen (taisiis lähinnä ne värikkäät ja kuviodut - "apteekin laastari" ei imo näytä kenenkään naamassa kovin hehkeältä). Decoraa (ja monia muitakin tyylejä) toteuttaessa ei kannata takertua yksityiskohtiin, vaan ennemminkin miettiä millainen tyylin perusidea on ja lähteä sitten toteuttamaan sitä omien visioiden ja fiilisten mukaan. Oma periaatteeni on, että jos jokin näyttää hyvältä/hauskalta ja sopii kokonaisuuteen, niin miksikäs ei.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
CandycottoN
Hattarakone
Poissa
♥ロリータ-パーティー♥
|
 |
« Vastaus #199 : 12.09.08 klo 17:18 » |
|
Niin.. Eikö laastarit naamassa kuulu decoraan? Kerran pistin kouluun laastarin nenääni, kun tulin koulusta äitini sanoi että se oli todella typerän näköinen, enkä saisi enään pitää laastaria naamassa. -.- Sanoisin, että laastarit eivät varsinaisesti kuulu decoraan. Ennemminkin kyse on siitä, että ne saattavat sopia siihen (taisiis lähinnä ne värikkäät ja kuviodut - "apteekin laastari" ei imo näytä kenenkään naamassa kovin hehkeältä). Decoraa (ja monia muitakin tyylejä) toteuttaessa ei kannata takertua yksityiskohtiin, vaan ennemminkin miettiä millainen tyylin perusidea on ja lähteä sitten toteuttamaan sitä omien visioiden ja fiilisten mukaan. Oma periaatteeni on, että jos jokin näyttää hyvältä/hauskalta ja sopii kokonaisuuteen, niin miksikäs ei. Laastarit naamassa on aika ympäripyöreä käsite. Tietääkseni laastareita ei laiteta decorassakaan muuta kuin nenään, ja niitäkin vain yksi. Jos haluaa laittaa söpöjä laastareita, niitä löytyy ihan Citymarketin hyllystä, esimerkiksi muumilaastarit ja Hello Kitty-laastarit.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|