Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
10.09.10 klo 19:41
Enfant Terrible  |  Muoti  |  Muoti ja pukeutuminen  |  Katutyylit  |  Aihe: Decora
Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 21
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Decora  (Luettu 74236 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Doraemon

Poissa

« Vastaus #140 : 04.02.08 klo 16:51 »

Decora on yksi lempi J-tyyleistäni! ^^ Se on vaan niin söpö! Ja värikäs! Ja nätti! Ja SÖPÖ! <3<3 Pukeudun tällä hetkellä jonkinlaiseen decoramaiseen härpäke kasaan.
 En ole kyllä koskaan törmännyt decoraan kadulla (ehkä ne liikkuvat yö aikaan tai jotain...), mutta asun (lol) Jyväskylässä, niin ei täällä nyt kovin paljon porukkaa ole. (tai ei ainakaan decoroita ole näkynyt)
Jotenkin tuntuu, että decora on hirmu harvinainen, ainakin kun vertaa lolitaan. Mutta ehkä kuljen vaan silmät suljettuna kun en ole mitään huomannut.
Eheh... No eipä enempää näitä älykkäitä kommenttejani decoran yleisyydestä...
Yleinsä tungen decora-asuuni aika paljon kaikkia avaimen periä ja figureita. Ripustan niitä yleinsä vyölenkkiin tai sitten kaulaan (decoraa??). Ja sitten muoviset ja värikkäät helmi korut ovat minusta tosi decoramaisia. ( Köhköh...En omista yhtäkään kun ei löydy mistään- -) Yksin kertainen mielipiteeni decorasta on, että se on SÖPÖ ^^!
tallennettu

Nekoeko

Poissa

♤♡♧

« Vastaus #141 : 06.02.08 klo 18:17 »

Decora on harvinaisempaa, monille se on sellainen toisinaan, harvoin, tyyli. Itselleni taas lolita on sellainen harvoin tyyli ja decora se ensimmäinen.
  Decoraan tarvitaan eri asioita kuin lolitaan; lolitaan tarvitaan ehkäpä enemmän rahaa (huomautan, että Dokidokin hinnat ovat aika erilaiset kuin Babyn) ja decora riippuu eritavalla yhdistelykyvystä. Lolita myös on enemmän esillä Japanissa, decora on aika...harvinaista. Tai ainakin harvinaisempaa.

Lolitassa on myös helppo kuitenkin koordinoida (esim.) vaaleanpunaista ja valkoista, toki decorassakin, mutta miten asun saa näyttämään decoralta ilman värikkäitä koruja ja jotakin pientä väriläiskää?
Decorassa värit voivat tuntua erilaisilta kuin lolitassa, koska decoraan mielletään kerrospukeutuminen. En teistä tiedä, mutta kerroksittain lolitapukeutuminen olisi.. outoa, ainakin samankaltainen kerrostuminen.
Muovihelmet ovat todella söpöjä ja jostain syystä omistan monet muovihelmet.
Minua kiinnostaisi tietää ensimmäisitä decorayritelmistänne?
Omani oli aika..järkyttävä. Vaaleanpunaista, punaista, vihreää, valkoista, keltaista, ja ties mitä ihan sekaisin, jotain väriä siellä, toista täällä. Muistelen sitä aika pahalla.
Joo viestini on todella selkeä..
« Viimeksi muokattu: 30.03.08 klo 19:09 kirjoittanut nekoeko » tallennettu

Banaanikarkki

Poissa

<3

« Vastaus #142 : 06.02.08 klo 18:34 »

Decora on tyyli, johon en hirveästi ole vielä pukeutunut, mutta sinne suuntaan kyllä vähän välillä vivahtanut. Aina kotona kokeilen vaatteita ja teen decora yhdistelmiä, mutta en ole vielä uskaltautunut pukeutumaan siten kouluun, joku tulee vielä huolestuneena kysymään kaatuiko vaatekaappini päälle.
Pidän decorasta, koska se on niin värikäs ja söpö, ja tykkän paljon koruista ynnämuusta pikku hilpetööristä.

Nekoeko
Lainaus

Oma yhdistelmäni oli aika järkyttävä, uskoisin. Minulla oli siniset vähän yli polven menevät housut, vihreätraitaiset sukat, musta "tunika" jossa luki pinkillä jotakin ja minulla oli kaikki korut ja hiuspinnit mitä vaan olin löytänyt. Äitini sai varmaan sydärin kun kävin piruuttani esittelemässä hänelle yhdistelmääni.

tallennettu
lime_pink_gal

Poissa

« Vastaus #143 : 06.02.08 klo 20:47 »

Itselläni kävi sinänsä hyvä tuuri, että koska en tiennyt decora-tyylin olemassaolosta, en voinut pukeutua huonoon/epäonnistuneeseen/vääränlaiseen/rumaan/noloon deocraan... :D
No siis, pukeuduin hameisiin, t-paitoihin, toppeihin, polvisukkiin ja pinnejä oli. Sitten kun opin decora-nimityksen, niin kyllä sitten oli vähän semmoinen olo, että OMG, mä oon pukeutunu ihan vääränlaiseen decoraan (vaikken oikeasti siis pukeutunut decoraan)!
Kun opin lisää decorasta, niin tosiaan lisäilin pinnejä, koruja, paitoja, sukkia ym.
tallennettu
Lolle

Poissa

« Vastaus #144 : 07.02.08 klo 21:40 »

No, vaikka en decoraksi oikein pukeudukaan, niin voisihan sitä kertoakin.

Ensimmäisen decora -asukokonaisuuden tein miittiä varten (jonka pukukoodi oli, yllätys yllätys, decora!). Tarkoitukseni oli olla jonkin sortin "dark decora", mutta tiedä nyt miten onnistuin. Jouduin nimittäin hiukan improvisoimaan, sillä tarkotus oli ollut tehdä musta-vaaleanpunainen-decora-asu, mutta koska minulla ei tietenkään ollut yhtään käypää vaaleanpunaista kangasta, jouduin tyytymään valkoiseen. Tein mustan lyhyen hameen johon laitoin valkoiset sydämet.  Lopputulos näytti epäonnistuneelta gothloli -viritelmältä, mutta en minä sitä silloin huomannut. Hiukset laitoin korkeille ponnareille, ja poskiin leimasin sydämet. Laitoin eripari -raitasukkia, ja kumpparit jalkaan. Jes, decora oli syntynyt! 8D Todella lyhyen mustan hameen alle laitoin räikeän pinkin hameen. Päähän kasasin jonkun omituisen minisilinterin joka oli kiinni vain ja ainoastaan teipillä. Lopulta en kuitenkaan kehdannut laittaa silinteriä päähäni, vaan vaihdoin sen pantaan. :D
Vasta kun katselin jälkeenpäin miittikuvia, huomasin että asu oli ollut kyllä aika kämäinen. :D En ole kyllä decoraa tuon jälkeen kokeillut kertaakaan.

Harmittaa, että decora ei sovi minulle. D: Se on muuten niin kivan näköistä, ja kokeilisin sitä mieluusti uudestaankin jos kehtaisin ja en näyttäisi aivan pelleltä.
tallennettu
Mangotar

Poissa

« Vastaus #145 : 24.02.08 klo 01:02 »

Itselläni on myös tuo decora lähellä sydäntä. Olen aina rakastanut värejä, ja tungen yleensä päälleni kaiken mahdollisen värin. Kaulakorut ja käsihärpäkkeet, pinnit yms. ovat melkein keräilykohteita. Tykkään myös todella paljon sweet lolitasta ja walolitasta, mutta en (vielä) omista yhtään asukokonaisuutta näiden tyylien suhteen. Kun sellaisia saan, voisin pukeutua niihinkin, mutta useammin se decora näkyisi varmaan päälläni, ja näkyy nytkin.

Ostan decoravaatteeni ihan perusvaatekaupoista, itseasiassa sieltä missä tulee jotain kivaa vastaan. Kirpputorit ovat varsinaisia aarreaittoja. Teen myös paljon vaatteita itse.
tallennettu

^__^
lime_pink_gal

Poissa

« Vastaus #146 : 28.02.08 klo 23:53 »

Jepa, laitetaan jotain vähän muutakin joukkoon^^ Siis, minä olen jo jonkun aikaa pohtinut lolitan ja decoran välillä. Vaan päätöstä ei synny ja romadeco ei kiinnosta.

Itsekin pidän lolitasta ja decorasta, mutta romadecosta taas en...
Mutta miksi monet ovat sanoneet tätä "pohtinut lolitan ja decoran välillä ja päätynyt..."? Jos pidät molemmista tyyleistä (kuten minäkin!), miksi pitäisi jotenkin osata valita se parempi. Molempiin tyyleihin on lupa pukeutua ja molemmista on lupa tykätä!
Itselläni on päiviä, jolloin huvittaa pukeutua decoraan ja toisina päivinä tykkään loleilla.
tallennettu
Shinkuu

Paikalla

ヾ(@°▽°@)ノ

« Vastaus #147 : 21.03.08 klo 01:29 »

Hm. Olen ennenkin postannut tänne! :E

Joo. Itselläni on tuo decora -ihqtus mennyt jo ohi, mutta tyyli on kyllä ihan nätti, kun siihen tutustuu paremmin. Itse aikoinaan haalein kamalan kasan pinnejä juuri decoraa varten. Olen jopa päässyt nyt näin jälkeenpäin kaikista eroon (lue:siskoni vei ne).

Jollain tasolla olen minäkin kyllästynyt lolitaan ja haluan jotain uutta, mutta kun decora ei enää iske, niin olen alkanut ihailla romadecoa. Harmi vain, että tyylistä löytyy tosi vähän tietoa. :<

On loppujen lopuksi varmaan aika hankala toteuttaa, kun päällä kuuluisi olla edustava asukokonaisuus kahdesta eri tyylistä..?
tallennettu

Mipopo

Poissa

« Vastaus #148 : 22.03.08 klo 14:36 »

Ah, Decora !

Pakko sanoa että tykkään tästä tyylistä eniten j-muodissa. Jotenkin rakastan sitä pirteyttä ja söpöyttä mitä decorassa on. Itse pyrin pukeutumaan decoraan päivittäin, vaikka pakko kyllä myöntää että joskus aamulla on rasittavaa kun on kiire ja väsyttää niin pukea kaiken maailman raita- ja pallopaidat ja laittaa päähän pinnejä sun muuta härpäkettä 8D ! saan yleensä ihan kivaa kommenttia pukeutumisestani, mutta toki kun kuljen kaupungilla niin tulee niitä ilkeitäkin kommentteja ja "Kawaii" "Japani on ihkuu!" huutoja yms. mutten kuitenkaan välitä niistä.

Ensimmäinen decorayritykseni oli aika..hirveä. En ollut tutustunut tyyliin kovinkaan tarkasti, ja ainoa mietteeni oli siinä vaiheessa "JEE LAITETAAN KOKO VAATEKAAPPI PÄÄLLE JA PINNEJÄ PÄÄ TÄYTEE!!" Onneksi tämä tapahtui kotona enkä kerinnyt (luojan kiitos) mennä ovesta ulos ne päällä. XDD

Luulen että nyt saatuani aika paljon tietoa decorasta, olen löytänyt kultaisen keskitien pukeutua decoraan, ilman kymmeniä pinnejä päässä tai 5 erilaista paitaa päällä. Ainakin toivon niin.

Mutta kysymys vielä. Tuli mieleeni, että olen nähnyt decoroilla aika paljon silmälaseja (mitkä on koristeltu blingblingeillä ja tarroilla!!)  mitä he käyttävät nenän päällä o__o' mietin vain että pitävätkö he niitä ihan vain koristeena vai olenka onnistunut löytämään vain sellaisia decoroita ketkä tarvitsevat oikeasti silmälasit..? XDDDD

huh, selvisin (kai?) kunnialla ensimmäisestä viestistäni.

//EDiT ;; Ookkei, olenpahan ny tuon silmälasi asian suhteen taas vähän tietoisempi decorasta. Kieltämättä omasta mielestäni ne nenänpäällä pidettävät silmälasit ovat varsin suloisia ja näyttävät kivalta hyvän asukokonaisuuden kanssa. ^^
« Viimeksi muokattu: 04.04.08 klo 21:49 kirjoittanut Mipopo » tallennettu
lime_pink_gal

Poissa

« Vastaus #149 : 22.03.08 klo 14:41 »

Mutta kysymys vielä. Tuli mieleeni, että olen nähnyt decoroilla aika paljon silmälaseja (mitkä on koristeltu blingblingeillä ja tarroilla!!)  mitä he käyttävät nenän päällä o__o' mietin vain että pitävätkö he niitä ihan vain koristeena vai olenka onnistunut löytämään vain sellaisia decoroita ketkä tarvitsevat oikeasti silmälasit..? XDDDD
huh, selvisin (kai?) kunnialla ensimmäisestä viestistäni.

Itsekin olen miettinyt tätä, koska melko monet decorat käyttävät silmälaseja. Itse olen ainakin törmännyt tyyppeihin, jotka eivät oikeasti käytä laseja, eli pitävät niitä vain decoraan pukeutuessa.
En oikeastaan ymmärrä, mikä niissä on niin decoramaista, ehkäpä silmälasit ovat vain uusi asuste, jossa roikottaa helyjä ja johon liimata tarroja...? :)
tallennettu
hiyono

Poissa

« Vastaus #150 : 22.03.08 klo 15:28 »

Silloin kuin itse vielä pukeuduin decoraan, käytin silmälaseja sekä ihan silmälasien tarpeen että ulkonäkösyiden takia. Mielestäni paksut mustasankaiset / värilliset silmälasit nenällä sopivat decoraan, henkilöstä riippuen tietenkin, ja laseistani roikkuikin pinkeistä helmistä tehty ketju. Tosin tunnen tapauksia, jotka ovat ostaneet esimerkiksi Tiimarista ns. halpislukulasit joita käyttävät vaan ulkonäkösyiden takia. Itse en ole edes silmälasejani jaksanut decoravaiheen loputtua erityisemmin pitää, tämä tosin johtuu henkilökohtaisista syistä jotka eivät liity mihinkään mitenkään :"D.
tallennettu

Vomitophobia

Poissa

« Vastaus #151 : 24.03.08 klo 15:22 »

Decora on varsin ihana tyyli! Itsekin pukeudun decoraan usein. Rakastan decoran värikkyyttä ja pirteyttä. Ja decora on myös söpöäkin.

Ensimmäinen decorayritelmäni oli aika... Kamala. Luultavasti ajattelin jotain tyyliin "laitanpas pääni täyteen pinnejä ja koko vaatekaappini ja korurasiani sisällön!". Kauhistus, saan vieläkin väristyksiä muistellessani sitä. Onneksi kukaan ei ottanut minusta silloin kuvaa.

tallennettu

Owari wa hajimari hajimareba owaru.
yournamehere

Poissa

Entinen Rimone/Purinsesu

« Vastaus #152 : 31.03.08 klo 16:20 »

Nyt iski kauhea kuinka sen sanoisi.. Nolostuminen? Eli siis, mielestäni decora on siinä mielessä hieman vaikea tyyli, kun pitää osata yhdistellä oikein. Aina silti on jossain määrin lapsellisen näköinen.. Mutta ajattelin kysyä, että miten kehtaatte laittaa decorat päälle? Siis tyylissä ei ole mitään vikaa, yritän sitä itsekin, mutta muiden suhtautuminen huolettaa. Demissäkin näkee keskusteluita missä naureskellaan "näin joitain nuoria pää täynnä pinnejä lol".
Myönnän, että mietin liikaa muiden mielipiteitä, mutta ei ole kiva jos kaikki pitää ihan typerinä vaatteitani.. Muttajuu vastailkaapa
tallennettu
yukine

Poissa

« Vastaus #153 : 31.03.08 klo 16:32 »

Itse pukeuduin vielä noin vuosi sitten decoraan, enää en niinkään. Lähinnä vain joitain kuvia varten tai muuhun. SIlloinkin kun pukeuduin kyseiseen tyyliin, ensimmäiset asukokonaisuuteni olivat suoraan sanottuna kamalia vailla mitänn koordinointia. :DD
Mutta itseäni ei niinkään nolota muitten suhtautuminen, olin millaisissa vaatteissa hyvänsä. Jos joku tulee aukomaan päätään auon kyllä usein takaisin, vastaan niin khoteliaasti ettei toisella osapuolella ole enää mitään sanottavaa tai jätän asuni kommentoijan kokonaan huomiotta. Esimerkiksi kun kävin viimekeväänä tutustumassa yläasteeseen, sain todellakin paaaaljon kommentteja asustani, jotka olivat kaikki negatiivisia ja perääni huudeltiin ties mitä ja minua ja muutamaa kaveriani koitetaan kiusata vieläkin vaikka meistä kenenkään tyylistä ei voisi välttämättä (ainakaan aina) suoraan väläyttää että pitäisimme Japanista/sen musiikista/tms.
Ääh, en nyt tiedä auttoiko tämä yhtään, mutta oma mielipiteeni asiasta tai jotain!

Ja noista silmälaseista decoralla, mielestäni se vain lasketaan asusteeksi aika lailla niinkuin muutkin.
tallennettu
lime_pink_gal

Poissa

« Vastaus #154 : 31.03.08 klo 16:55 »

Nyt iski kauhea kuinka sen sanoisi.. Nolostuminen? Eli siis, mielestäni decora on siinä mielessä hieman vaikea tyyli, kun pitää osata yhdistellä oikein. Aina silti on jossain määrin lapsellisen näköinen.. Mutta ajattelin kysyä, että miten kehtaatte laittaa decorat päälle? Siis tyylissä ei ole mitään vikaa, yritän sitä itsekin, mutta muiden suhtautuminen huolettaa. Demissäkin näkee keskusteluita missä naureskellaan "näin joitain nuoria pää täynnä pinnejä lol".
Myönnän, että mietin liikaa muiden mielipiteitä, mutta ei ole kiva jos kaikki pitää ihan typerinä vaatteitani.. Muttajuu vastailkaapa

Totta kai decora on huomiota herättävä, mutta itse ainakin "häpeän vähemmän" decoraa, joka on kunnolla toteutettu kun semmoista joo pari pinnii ja eriparisukat-meininkiä.
Tätä on hoettu jo miljoona kertaa, mutta jos pukeudun tyyliin, josta itse pidän ja jossa tunnen itseni nätiksi, niin en tosiaankaan ole kiinnostunut toisten mielipiteistä. Ja loppujen lopuksi en ole decorana paljoakaan saanut tuijotusta tai toljotusta, enemmänkin lolitana... Tai ehkä en vain enää huomaa, kun tyyli tuntuu jo niin omalta.
Toisinaan jotkut ovat kysyneet, että miksi sulla noin paljon pinnejä. En ole ikinä keksinyt mitä sanoisin! :D Koska minulle se on täysin normaalia, enkä varmaan osaa sitten ajatella sitä toisten näkökulmasta.
tallennettu
Honey

Poissa

c'est comme ça

« Vastaus #155 : 31.03.08 klo 19:00 »

Aika moni tuntuu vastanneen tähän, mutta tungenpa minäkin mukaan.
Itselläni näkö on huono, huono ja vielä kerran huono, mutta ulkonäkösyistä (köhköh en ole kovin kaunis laseissani) en siltikään kehtaa käyttää lasejani kuin vain kotona ja kun on pakko nähdä jotain, vaikka koulussa tunneilla taululle. Vanhempani eivät suostu ostamaan minulle vielä uusia laseja vain siksi että haluan uudet kivemmat kehykset, koska todennäköisesti myös linssit uusittaisiin samalla kehyksien kanssa (mahd. näön huonontuminen), ja se on melkoisen kallista. (Lisäksi pelkään optikkoa enkä halua vielä näöntarkastukseen, se on ihan rääkkiä, en näe näöntarkastuksessa oikeasti mitään. :D)

Decoraa varten olen hankkinut Tiimarista juuri nämä kuuluisat halpislukulasit (ts. tongin ne alelaarista ja poistuin Tiimarista rillit mukanani vain yhden euron köyhempänä, ei siis järin kallista), vaikka itse tarvitsen lukulasien sijaan miinuslinssiset lasit likinäköni vuoksi, jolla ei tosin ole paljoa väliä koska näitä halpislukulaseja kuljetetaan nimenomaan nenän päällä.

Tiivistettynä siis, olen likinäköinen decora lasien tarpeessa mutta käytän omaan näkööni tehoamattomia laseja koristeena. :D Lystikästä.
tallennettu

La ・La ・ La Lovesong ♫
aman

Poissa

« Vastaus #156 : 15.04.08 klo 15:29 »

Decora on henk. koht. suosikkini lolityyleistä. Pukeudun siihen suurimmaksi osaksi vapaa-ajallani, sillä kouluun en viitsi hameessa ja eriparisissa raitasukissa hipsiä. Katsovat muutenkin oudosti henkseleiden ja värikkäiden vaatteiden takia. : D

Decorassa minua viehättää värikkyys, ja se raikkaus. Kesällä on tosi mukava riehua decoravaatteissä kylillä, tykkään kun ihmiset katsoo perään että mitä hel..? XDD

Minun perus decora-asuuni kuuluu hame, mekko sen päälle, t-paita/toppi ja paljon koruja. Voisin joskus ottaa kuvia.

maipon-edit: Siistin ulkoasua! Koetathan jatkossa kirjoittaa hieman sisällökkäämpiä viestejä.
« Viimeksi muokattu: 15.04.08 klo 15:47 kirjoittanut maipon » tallennettu

love is all about the timing
Neonväri

Poissa

キラキラ!!

« Vastaus #157 : 15.04.08 klo 19:50 »

Lainaus
Decora on henk. koht. suosikkini lolityyleistä.
Decora ei kylläkään kuulu lolitaan. Onhan se lolitan tavoin tyttömäinen ja söpö tyyli Japanista mutta muuta yhteistä kyseisillä tyyleillä ei sitten olekaan.

sorry minipost :<<
tallennettu
sonie

Poissa

« Vastaus #158 : 21.04.08 klo 15:57 »

Tykkään tosi paljon decorasta. Se on tyyli jota käytän koulussa ja lähes päivittäin. Pidän sen reippaudesta, raikkaudesta, värikkyydestä ja erilaisuudesta. Ei ole kivaa pukeutua massatyyliin. Koska pukeudun paljon lolitaan ja decoraan, saan kaduilla paljon negatiivistä palautetta. Decorana kuitenkin vähemmän, alkaahan se olla jo vähän yleisempää (vaikkakaan ei täälläpäin...). Kun aloin pukeutua decoraan, en heti lätkinyt kamalaa määrää pinnejä päähän sun muuta. Hyvä niin, koska en ole (toivottavasti) ikinä tehnyt kamalannäköisiä virheitä. Onneksi peili on keksitty ; >

Pari pikkutyttöä ala-asteelta tulivat yksi päivä kehumaan ja kyselemään decorasta. Se oli mukavaa. Ehkä ihminen joka pukeutuu vähän erikoisemmin on kiinostavampi muutenkin kuin aina tavallisissa vaatteissa kulkeva (vaikka eihän "tavallisissa" mitään vikaa ole). 
tallennettu
Doraemon

Poissa

« Vastaus #159 : 01.05.08 klo 17:25 »

Koska pukeudun paljon lolitaan ja decoraan, saan kaduilla paljon negatiivistä palautetta. Decorana kuitenkin vähemmän, alkaahan se olla jo vähän yleisempää (vaikkakaan ei täälläpäin...).
En nyt ole mitään laskeskellut, mutta minulla ainakin on sellainen kuva, että lolita olisi yleisempi Suomessa, kuin decora. Kyllä minua ainakin  kummaksutaan koulussa enemmän decorana kuin lolitana, mutta voihan se olla vaan täällä päin.
Ja en ole ikinä decoraan törmännyt (lukuun ottamatta Antikkun keikkaa) ja lolitaan olen pari kertaa. Mutta saattaa se olla ihan paikkakunnastakin kiinni, mutta mielestäni lolita on kyllä yleisempi kuin decora.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 21
Tulostusversio
Enfant Terrible  |  Muoti  |  Muoti ja pukeutuminen  |  Katutyylit  |  Aihe: Decora
Siirry: