Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.09.10 klo 05:49
Enfant Terrible  |  Muoti  |  Muoti ja pukeutuminen  |  Katutyylit  |  Aihe: Decora
Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 21
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Decora  (Luettu 74168 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
psycho

Poissa

もしもし

« Vastaus #120 : 17.12.07 klo 17:23 »

Rakastan decora - tyyliä ja tunnen oloni ehkä kodikkaimmaksi pukeutuessani niin <3___<3

Ainoa vain, että olen aina vähän puun ja kuoren välissä noiden pinnien, korujen, ym. kanssa. Ne kun tahtovat putoilla aina ;____; Muutamat rakkaat korut ovat jo jääneet teille tietymättömille.

Kysymys:
"Kuuluvatko" kravatit ja huivit (<-esim.kaulassa/kädessä/nilkassa) decora-tyyliin. Anteeksi typerä kysymys, mutta oon ihan n00b vielä.. ^^'
tallennettu

IGLJRR
Miumiu

Poissa

« Vastaus #121 : 17.12.07 klo 17:37 »

Kysymys:
"Kuuluvatko" kravatit ja huivit (<-esim.kaulassa/kädessä/nilkassa) decora-tyyliin. Anteeksi typerä kysymys, mutta oon ihan n00b vielä.. ^^'

Kravaatit ja huivit ovat decoratyylissä todella hyviä pikku yksityiskohtia. Olen nähnyt joillakin decoroilla huivin polvessa, se näytti itseasiassa ihan hyvälle jos sen vain osaa toteuttaa. Kravatteja tuskin decoraan kannattaa tunkea, sillä se saa asukokonaisuuden näyttämään paksulle sen hillittömän kaulakorumäärän seassa.
« Viimeksi muokattu: 12.10.08 klo 16:21 kirjoittanut Miumiu » tallennettu
sofia

Poissa

(メ ̄ー ̄)ヶ ・・・・・・

« Vastaus #122 : 17.12.07 klo 18:02 »

Kysymys:

Eikös decoran ideana olekin koristautua mahdollisimman paljon? :DD Värikkäät kravaatit, jotka roikkuvat löysästi kaulassa ovat to-della decoraa mielessäni, jos myös asukokonaisuus on sitä! (Varsinkin jos koristelee kravaatin pinsseillä ja pinneillä.) Huivit ovat mielestäni vieläkin enemmän decora-asukokonaisuuteen sopivia ja kesäisin nauhat ja huivit nilkassa ovat ihania yksityiskohtia. Myös vaikkapa paksut, värikkäät raitahuivit näin talvella ovat todella iloisia ja söpöjä. ♥
tallennettu

(-_・)┏*バキュン・・・・・・-----・ (/゚o゚)/ Help me!!
locklit.orgda
psycho

Poissa

もしもし

« Vastaus #123 : 17.12.07 klo 18:20 »

Joo, kiitos vastauksesta (:

Decora on kyllä aivan ihanan suloisen mahtava tyyli, varsinkin kun se on suht. "vapaa". ^^ Monissa muissa tyyleissä kun on niin paljon kaikenlaisia rajoja, sääntöjä, yms. :D

Isoveljeni seurusteli japanilaisen tytön kanssa ja kerran ko. tyttö lähetti itsestään aivan ylisöpön kuvan, jossa hänellä oli ihanat värikkäät vaatteet ja tietokoneella muokatut kissankorvat jne. <3___<3
tallennettu

IGLJRR
lime_pink_gal

Poissa

« Vastaus #124 : 20.12.07 klo 16:41 »

Taas olen astetta innostuneempi decorasta (vaikka aina olen kiinnostunut ollut).
Ostin H&M:ltä decoramaiset, vaaleanpunaiset tennarit, joiden hinta oli huimat 2,95 euroa! :D Ostan sitten kesällä (tai milloin Helsinkiin pääsenkään) Bliposta kivat kengännauhat (vanhat ovat jo likaantuneet).
Joulun jälkeen ostan sitten uusia koruja ja muuta krääsää, josta on eniten pulaa... :)
tallennettu
yournamehere

Poissa

Entinen Rimone/Purinsesu

« Vastaus #125 : 07.01.08 klo 15:10 »

Hoo, mulle tuli hetkeksi sellanen, ettei millään jaksaisi pukeutua decoraan, ja nyt minulla on mietittävänä melko suuri päätös; decora vai lolita? Kun kummassakin on mielestäni omat hyvät puolensa.. Mitäs luulette, mitä siitä tulisi jos näitä tyylejä yhdistelisi? (Puff-hameita, värikkäitä koruja ja muuta krääsää..)  Vai onko sellainen tyyli kenties jo?
tallennettu
Lolle

Poissa

« Vastaus #126 : 07.01.08 klo 15:38 »

decora vai lolita? Kun kummassakin on mielestäni omat hyvät puolensa.. Mitäs luulette, mitä siitä tulisi jos näitä tyylejä yhdistelisi? (Puff-hameita, värikkäitä koruja ja muuta krääsää..)  Vai onko sellainen tyyli kenties jo?

Entäpä jos kokeilisit romadecoa? Se ei taida olla mikään virallinen nimitys tälle (?), mutta kumminkin.

Romadecossahan on lolitaa ja decoraa; puffut hameet, pinnejä ym. krääsää, headdress taikka rusetti päähän. Suosittelisin googlettamista hakusanalla "romadeco". Itse en ole romadecoon nyt niin kauheasti perehtynyt (decoraan yleensäkään), mutta mielestäni tässä ketjussa on ollut puhetta romadecoista + kuva.

// Ohops, tuota minä en tinnytkään. O_O Jotenkin minulla on ollut sellainen kuva että googlettamalla löytäisi ihan hyvin. Mutta ei kai sitten. No jaa, tästä ketjustahan löytyy jotain pulinaa romadecosta (suosittelen Nemeiran ja Lotta From Wonderlandin viestien lukemista).

Tarkemmin sanottuna tästä
« Viimeksi muokattu: 08.01.08 klo 16:30 kirjoittanut Lolle » tallennettu
Nekoeko

Poissa

♤♡♧

« Vastaus #127 : 08.01.08 klo 16:19 »

Ainakaan googlen kuvahaulla tulee vain kaksi osumaa, jotka ovat kummatkin jotain ihan muuta, ja webhaussa noin 60 osumaa. Mutta tästä ketjusta saa kyllä hyvin vastauksia. Ja Photobucketista saa haulla decora todella hyviä kuvia!
Decorassakin voi käyttää puffuja hameita, ainakin itse käytän ja yleensä minulla on alushame alla. Tietysti jos hameessa on pitsejä, rimssuja yms. se on romadecoa. Pinnit sopivat mielestäni erityisen hyvin romadecoon, mutta tietysti headdressit, rusetit ja muut lolitamaisemmat jutut ovat myös hyviä romadecoon.

Ja toivottavasti tämä viesti nyt auttoi..
tallennettu

Nekoeko

Poissa

♤♡♧

« Vastaus #128 : 11.01.08 klo 18:16 »

Ja koska on kivaa postailla, niin kysyisin, minkälaista tuo dark decora on? Onko siinä siis koruja ja tilpehööriä saman verran kuin "tavallisessa" decorassa, mutta se on vain tummaa?
Tajusin eilen, etten tiedä dark decorasta oikeastaan mitään, joten joku itseäni huomattavasti viisaampi henkilö voisi kertoa, mitä tällainen dark decora tarkalleen on.
Ja onko olemassa dark romadecoa?
Siis gothic lolitaa (tai kuroa, se ja sama), koruja ja kaikki tummaa. Onko se sitten enää mitään decoraa vai jo semioutoa lolitasähläystä?

Edit: jo tässä vaiheessa kiitän Madteepartyä ja Hui Lai Leetä!
« Viimeksi muokattu: 11.01.08 klo 19:20 kirjoittanut nekoeko » tallennettu

Lolle

Poissa

« Vastaus #129 : 11.01.08 klo 18:43 »

Ja koska on kivaa postailla, niin kysyisin, minkälaista tuo dark decora on? Onko siinä siis koruja ja tilpehööriä saman verran kuin "tavallisessa" decorassa, mutta se on vain tummaa?

No eikös dark decora olekin nimensä mukaisesti "musta decora". Eli yleensähän nuo dark decorat yhdistelevät mustaa pinkkiin. Tästä topicista löytyy jälleen lisää tietoa dark decoroista + kuvia, jotenka suosittelisin katsastamaan ketjun.

Itse olen kerran kokeillut dark decoraa miittiin, ja pakko sanoa, että se oli yllättävän vaikeaa. Ja taisin kyllä mokata aika hyvin. O_O Ei voi vain lätkäistä koko vaatekaappinsa mustia vaatteita ja sanoa, et mä oon nyt niinq darkku decora!!!11

Dark decora on siitäkin aika hyvä, että jos ei pidän niin kovin värikkäistä ja niin erottuvista decora -asuista, niin voi kokeilla dark decoraa. Mutta dark decorakin pitää yhdistellä hyvin ja näin, vaikka mustaa onkin.

Joo, eli tarkemmin sanottuna tästä löydät lisää dark decorasta (jonkin verran).

Ja periaattessa; miksei voisi olla myös "dark romadecoa"?
tallennettu
MadTeaparty

Poissa

♥ ♣ ♥ ♣ ♥ ♣ ♥ ♣ ♥

« Vastaus #130 : 11.01.08 klo 18:50 »

Suurin piirtein noin se menee. Tosin Dark decorahan on aika epävirallinen käsitys. Lyhempi selitys vain decoralle joka käyttää tummia värejä. Decoraa yhtä paljon kuin "normi"decora.

Ja sitten vielä oma mielipiteeni tuosta "voinko yhdistää decoraan mustan, pitsisen olkihatun vai onko se sitten göthikcountryromadecoa?"-jahkailusta. Kaikkia tyylivariaatioita ei tarvitse lokeroida sanojen alle tai keksiä uusia tyylinimiä. Käyttäkää ihmeessä niitä olkihattuja! Jos se omasta mielestäsi näyttää hyvältä ja viihdyt sellaisissa vaatteissa. Ajattelutapa "Äh, en voi käyttää tätä tosi nättiä roskasäiliötä hattuna (sukkaan pahasti esimerkeissä) koska se ei ole Decoraa" on aika tyhmä. Ei kai kukaan pukeudu tiettyihin vaatteisiin vain ollakseen jotain tyyliä, vaan siksi, koska se kantajan mielestä on hyvän/nätin/siistin näköistä? Minusta tyylinimikkeet ovat olemassa vain kuvaillakseen helpommin ja lyhyeemmin jotain tietyn näköistä vaatetusta. Katutyyliä tämä vain on~ yhdistelkää vapaasti ja innovatiivisesti lapsukaiset!
No juu, minun mielipiteeni vain ja sekava sellainen. Toivottavasti joku nyt ymmärsi pointtini.
tallennettu
Hui Lai Lee

Poissa

ex-loliguru :<

« Vastaus #131 : 11.01.08 klo 19:16 »

MadTeaParty puhuu asiaa. Decora on ollut jo niin kauan poissa Japanin katumuotiympyröistä, että sieltä päästä ei tule enää mitään uusia nimityksiä tai muita käteviä luokkia, joiden alle itsensä nakuttaa. Totta on, että ysäridecora oli yleensä kirkasväristä ja lapsellistakin, mutta kukaan ei estä tänään, 2000-luvun lopulla ottamasta siitä vaikutteita ja tekemästä vaikka kakanruskeaa decoraa jos huvittaa (kunhan ette postaa sitä jonnekin itse keksimällänne tyylinimellä Poop Decora plz).

Decora sillä tavalla kuin se 90-luvulla ja kai 2000-luvun alussakin tunnetiin on Japanin street snapeista lähes kadonnut, joten tänä päivänä ainoat hyvät tyyliesimerkit ovat melkein aina länsimaalaisia - tai sellaiset tyyliesimerkit, jotka luokittelevat itsensä decoraksi. Tämä on sitä, mitä joskus kutsutaan romadecoksi, siis romantic decora eli decoraa röyhelöillä höystettynä. Tämä on superäärimmäisyyksiin vedettyä Sweet Lolitaa a la AP, jota kukaan Japanissa tietääkseni ei väitä decoraksi. Tyylillisesti ne ovat hyvin lähellä toisiaan, mutta decoraa sinänsä tuo ei enää ole, koska kukaan ei kutsu sitä sellaiseksi. Japsicybermuoti ja erityisesti Takuya Angel on toinen decoran "perillisistä", ja ko. merkistä on joskus aiemminkin ollut tässä aiheessa puhetta. Sälän yhdistely vaatteisiin ja hullut väriyhdistelmät eivät ole kadonneet mihinkään, mutta oldskool ysäridecora on, sellaisenaan.

Summa summarum: älkää hyvät lapset turhaan etsikö jotain turhia nimityksiä vaatetyylillenne ja kysykö "Voinko tehdä y tai x", vaan tehkää se! Se on ainoa tapa, jolla tämä muotityyli porskuttaa eteenpäin edes jossain muodossa. Ylhäältä Japanista tulevia muotiohjeita decoraan tuskin enää tulee, joten kaikki ovat omien yhdistelytaitojensa ja tyylitajunsa varassa...
tallennettu
rithrin

Poissa

Grattis-setä

« Vastaus #132 : 11.01.08 klo 20:18 »

Decora sillä tavalla kuin se 90-luvulla ja kai 2000-luvun alussakin tunnetiin on Japanin street snapeista lähes kadonnut, ... Sälän yhdistely vaatteisiin ja hullut väriyhdistelmät eivät ole kadonneet mihinkään, mutta oldskool ysäridecora on, sellaisenaan.

Hmm. No, ehkä, koska mainstream-muoti on niin erilaista nykyään, mutta, mutta, mutta; kuitenkin liikkeet kuten 6% Doki Doki ja Swimmer myyvät räikeää tavaraansa aivan yhtä innokkaille ostajille. Tai ehkä tosiaan länsimaiset weeaboot ovat riittävän suuri markkinarako?

EDIT. No oikeesti mun piti sanoa juuri tuosta kawaii-kulttuurista. Mutet joo.
« Viimeksi muokattu: 11.01.08 klo 20:41 kirjoittanut rithrin » tallennettu
Hui Lai Lee

Poissa

ex-loliguru :<

« Vastaus #133 : 11.01.08 klo 20:30 »

Hmm. No, ehkä, koska mainstream-muoti on niin erilaista nykyään, mutta, mutta, mutta; kuitenkin liikkeet kuten 6% Doki Doki ja Swimmer myyvät räikeää tavaraansa aivan yhtä innokkaille ostajille. Tai ehkä tosiaan länsimaiset weeaboot ovat riittävän suuri markkinarako?

Se taas johtuu siitä, että Japanin lävistänyt kawaii-kulttuuri ei ole katoamassa mihinkään. :) Kyllä sitä Swimmerin olkalaukkua tai sukkia voi käyttää, vaikka ei pitäisikään täysdecoraa.
tallennettu
HeippaKissa

Poissa

But it's... pink!

« Vastaus #134 : 11.01.08 klo 22:42 »

Jännää. Mielikuva, jonka olen päässäni muodostanut romadecosta, on ollut melko tarkalleen tuon Huin AP-esimerkin kaltainen (jonka siis ei ole tarkoitus olla romadecoa). Sen sijaan jos sitä edeltävän kuvan tytöt olisivat kävelleet kadulla vastaan, olisin luultavasti ajatellut "kas, decoraa" ilman mitään roma-etuliitettä - vaikka onhan siinä röyhelöitä ja niin pois päin. Jotenkin decora itsessään vain on niin... ylilyövää, että jos siihen haluaa liittää muita elementtejä, niin ehkä niiden pitää olla myös melko ylilyöviä erottuakseen seasta.

Tai en minä tiedä, en tiedä oikeasti mitään muuta decorasta kuin että se on hauskan näköistä. :D

(kunhan ette postaa sitä jonnekin itse keksimällänne tyylinimellä Poop Decora plz).

Kiitos tästä mielikuvasta, nyt haluan piirtää Poop Decoran!
tallennettu

Elämä on liian lyhyt pitää tavallisia vaatteita. (Nina, 7 vuotta)
Agitha
Maailman Moderaattori
Moderaattori
Poissa

« Vastaus #135 : 12.01.08 klo 00:19 »

Tämä on sitä, mitä joskus kutsutaan romadecoksi, siis romantic decora eli decoraa röyhelöillä höystettynä. Tämä on superäärimmäisyyksiin vedettyä Sweet Lolitaa a la AP, jota kukaan Japanissa tietääkseni ei väitä decoraksi. Tyylillisesti ne ovat hyvin lähellä toisiaan, mutta decoraa sinänsä tuo ei enää ole, koska kukaan ei kutsu sitä sellaiseksi. Japsicybermuoti ja erityisesti

Ja huomautan tähän lisäksi, että kuvassa olevat tytöt ovat AP:n malleja Fashion Japan Exsposta, ja siten voisin minäkin varmaksi väittää, että kyse on catwalk-sweetlolitasta uusi tyylilaji!!!!1. Catwalkillahan kaikki on vähän räväkämpää.

Lainaus
Ylhäältä Japanista tulevia muotiohjeita decoraan tuskin enää tulee, joten kaikki ovat omien yhdistelytaitojensa ja tyylitajunsa varassa...

Koska 90-luku on OUT,  myös ysäridecora on OUT. Heikonpuoleisesti (edes!!!) Harajukussa näkyi decoraa viime kesänä, ja siitäkin on jo aikaa.

No, ehkä, koska mainstream-muoti on niin erilaista nykyään, mutta, mutta, mutta; kuitenkin liikkeet kuten 6% Doki Doki ja Swimmer myyvät räikeää tavaraansa aivan yhtä innokkaille ostajille. Tai ehkä tosiaan länsimaiset weeaboot ovat riittävän suuri markkinarako?

Koska SWIMMER ja 6%Doki Doki on KAWAII. Sattuneesta syystä esim. lolit suosivat kauppoja, kyseessähän eivät ole decorasälään erikoistuneet kaupat (koska decorasälää ei ole olemassakaan, on vain sälää, jota decoratKIN käyttävät). Ja myös söpöilystä innostunut koulutyttö voi ostaa Swimmeristä penaalin, vaikkei lokeroituisikaan mihinkään alakulttuuriin.

tallennettu

Sweets for my sweet, sugar for my honey!
Okamimi

Poissa

OH MY JULIET ★

« Vastaus #136 : 12.01.08 klo 14:25 »

Olen itsekkin vähitellen alkanut kiinnostua decorasta.  Kaikki pienet ja harkitut yksityiskohdat kiinnostavat minua, ja ne kaikki värit.
Tosin, hieman mietityttää uskallanko yksikseni lähteä julkiselle paikalle decorassa, koska tässä pienessä  kaungissa ei ole decoraa nähtykkään. O.o

Ja nyt, kysyisin neuvoa.
Minulla on tämä hattu. Vosiko tuollaisen kelpuuttaa decoraan?
Jos siihen lisäisi jotain väriä jollain tapaa?

Gazen poikia seinällä. <3

Edit/Kiitos Hiyono :)  Köh. Tunnen itseni hieman tyhmäksi :P
« Viimeksi muokattu: 14.01.08 klo 16:30 kirjoittanut Okamimi~ » tallennettu
hiyono

Poissa

« Vastaus #137 : 13.01.08 klo 16:06 »

Minulla on tämä hattu. Vosiko tuollaisen kelpuuttaa decoraan?
Jos siihen lisäisi jotain väriä jollain tapaa?

Toistelen nyt Huin ja MadTeaPartyn viestiä, mutta kyllä. Voit kelpuuttaa decoraan aivan mitä tahansa maan ja taivaan välistä. Kukaan ei estä sinua yhdistämästä decoraa vaarin vanhaan karvalakkiin, Marimekon kylpytakkiin, äitisi häämekkoon tai mihinkään muuhunkaan. Kunhan teet decoran asukokonaisuuden, kukaan ei rokota sinua yhdestä elementistä joka ei ehkä yksinään olisi decoraan liitettävä.

Mielikuvitusta yhdistelyssä!
tallennettu

Bad Name

Poissa

« Vastaus #138 : 14.01.08 klo 19:04 »

Decora on mielestäni aika mielenkiintoinen, joskin söpö tyyli. Itse olen decoraa joskus kokeillut, varmaan noin viikon ajan. Eihän siitä sitten mitään tullut, järkyttävältä se näytti. En oikein varmaankaan tajunnut sitä ideaa. En muista, olin niin pikkunen.

Decorat ovat mukavia 'väripilkkuja', kun kävelee kaupungilla. Tosin en oikein pidä kokonaan kirkkaan pinkeistä decorista. Siinä ei oikein mikään erotu.
tallennettu

Adistar

Poissa

C'MON LET'S EAT

« Vastaus #139 : 16.01.08 klo 15:28 »

Oikein yhdistelty decora on todella suloinen ilmestys! Itse en ole decoraa kokeillut enkä aiokaan ehkä sen vuoksi, ettei se vain sopisi minulle. Eräs ystäväni haluaisi decoraksi ja minun pitäisi hänelle vaatteitakin katsella, mielikuvani TÄYDELLISESTÄ DECORASTA on aika kelta-pinkki-valko-punainen. Täällä korvessa ei decoroita pahemmin vastaan kävele, mutta Helsingissä ja Tampereella joskus (vaikkakin loleja kävelee useammin). Ei voi muuta sanoa kuin ihania väripilkkuja synkkänä talvena!
tallennettu

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 21
Tulostusversio
Enfant Terrible  |  Muoti  |  Muoti ja pukeutuminen  |  Katutyylit  |  Aihe: Decora
Siirry: