|
Dai_19xx
|
 |
« : 26.06.06 klo 10:56 » |
|
Niin tälläistähän aihetta ei vielä ole ja minä haluaisin puhua tästä vähän tarkemmin.
Niin mitä mieltä olette tästä todella värikkäästä tyylistä. Pukeudutko itse decoraan? Mitä mieltä olet decoroista? Mistä itse ostat decora vaatteesi? jne.
Itse olen pohtinut egl:n ja decoran välillä kumpi on se minun juttuni ja pädyin decoraan. Rakastan sitä kaikkea pirteyttä mitä heistä pursuaa. Olen vain todennut kauhean hankalaksi löytää juuri jotain pallokuvioisia sukkia tai muita vaatekappaleita. Se raidallinen kun on täällä vähän yleisempi. Tosin ainahan kangaskaupoista löytyy jotain värikästä. Eli niistä pystyisi käydä katsomassa, mutta se kun ei ole itse oikein käsityöihminen, ei viitsisi pilata kangasta omalla viritelmällä. Ja käsityö lehtiäkään en omista.
Sitten te.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Miki
|
 |
« Vastaus #1 : 26.06.06 klo 12:19 » |
|
Yleensä pukeudun melko lolimaisesti joka ei aina oo ihan käytännöllistä kaikkine tyllihameineen. Niinpä olen tässä itsekseni miettinyt jotain vastapainoa sille ja kun olen noita decora kuvia netissä katsellut, niin olen tullut siihen tulokseen että se voisi olla hyvää vaihtelua. Kaikki ne ihanat värit ja kuviot tois piristystä tänne suomen harmauteen. Polvisukkia onkin kertynyt jo ihan mukavasti ja kyllä noita muitakin kirjavia vaatteita on. Eniten tossa tyylissä kiehtoo se että aika useilla on näkynyt paljon pinnejä hiuksissa, se on kivan näköstä. Olen siihen jo itsekkin sortunut ihan tietämättäni. Löysin muuten tosi nätin hameen tuolta netin ihmeellisestä maailmasta. Paitakin on kiva ja nuo legginssit, vai mitkä onkaan, oon tollasia kattellu kaupoista, ne on kivat myös. Koko asu on hiano :D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Isot ihmiset ovat perin kummallisia."
|
|
|
Maitun
Poissa
nevermind
|
 |
« Vastaus #2 : 28.06.06 klo 22:38 » |
|
Kun joskus ajattelen etten ole yhtään lolimainen, niin mietin että decora olisi varmaan ollut paljon hauskempaa. Olen kuullut aika paljon kauhutarinoita japanilaisten lolien tiukoista säännöistä, ja siksi decora tuntuu jotenkin vapaammalta. Valitsin kuitenkin decoran ja lolitan väliltä jälkimmäisen. Joskus pukeudun ehkä huomaamattani ns. joulukuuseksi, mutta se siitä. Decora on jokatapauksessa ihana tyyli! ^^ Selailin tänään Fruits lehteä tuolla keskustassa kun sen sain käsiini ja ihania kuvia oli.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
check out these abs, baby~!
|
|
|
|
Daliah
Poissa
|
 |
« Vastaus #3 : 29.06.06 klo 14:58 » |
|
Oma tyylini kai on nyt muuttunut aika paljon decoraksi. Varsinkin nyt kesällä tulee vedettyä kyllä aika värikkäästi päälle. En oikeastaan pukeudu lolita tyyliin, decoraksi tai kodonaksi vain. Tuntuvat jotenkin paljon luonnollisemmilta vaihtoehdoilta itselleni, kuin pitsimekkoihin tälläytyminen. Decorassa ihanaa on juuri se mielikuvituksen vapaa käyttö. Koitan pyrkiä kuitenkin katsomaan ennen ulos lähtöä pari kertaa peiliin että en ihan mauttoman näköinen sentään ole, mutta kyllähän sitä silti tullaan kysymään että kuulunko kenties paikalliseen sirkukseen.
Kehuja olen paljon tyylilläni saanut, aikuisilta paljonkin. Kesäisin on vain ihana decorailla. :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
teri
Poissa
Vuoden viimeisten värien päivä.
|
 |
« Vastaus #4 : 03.07.06 klo 13:32 » |
|
Decorat osaavat olla suloisia pirteän värikkäät vaatteet päällä, mutta myös todella mauttomia jos kiskoo koko vaatekaapin päälle ilman minkäänlaista yhdistelyä. Eli minulla on tykkään en tykkää-suhde decoraan. En itse pukeudu moisesti, koska olen sitä mieltä etteivät värit pue minua oikeastaan. Mutta jos pukisi, voisin hyvinkin pukeutua. Ja mistäs sitä tietää mitä aika tuo tullessaan. : D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kadun kulmassa, yksi kukka Kun katson ylös taivaalle, viimeinen lumi sulaa käsilleni.
|
|
|
kainoliero
tympeä
Ylläpitäjä

Poissa
|
 |
« Vastaus #5 : 03.07.06 klo 13:41 » |
|
Tärkeää decora-kokonaisuutta suunnitellessa on valita muutama väri joita sitten toistaa asukokonaisuudessa. Esim. hot pink pohja, paljon keltaista, turkoosia ja sinistä. Asut eivät - Japanissakaan - ole suinkaan sattumanvaraisia vaan pitkän yhdistelyn tulos.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Edelleen koko paikan suorin kurkku.
|
|
|
|
Dai_19xx
|
 |
« Vastaus #6 : 03.07.06 klo 19:53 » |
|
Juuh itse en niinkään kanssa sekoittele kaikkia esim tietyt värit tiettyjen kanssa. Ikinä en halua käyttää punaista ja pinkkiä samaan aikaan se on kauhea yhdistelmä. Toisin sanoen yhdessä käytän pinkkiä, neonvihreää, keltaista, mustaa, kirkkaan sinistä... Loppujen lopuksi minun on myös myönnettävä etten ole edes kunnon decora sillä vaatteeni saattavat välillä olla niin ykstoikkoisen mustaa ja valkoista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jousia
Poissa
Half Blooded Princess
|
 |
« Vastaus #7 : 21.07.06 klo 14:24 » |
|
Decora-tyyli on oikein suloinen! Olen miettinyt että olisiko se minunkin juttuni mutta en oikein tiedä. En ehkä jaksaisi laittaa kaikkea sellaista korua ja muuta päälle. Räikeät väritkään eivät aina ihan pue minua.
[EDIT]:: Ei taida tuo decora olla ihan minulle sopiva tyyli...
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 05.04.09 klo 09:20 kirjoittanut jousia »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Norelle
|
 |
« Vastaus #8 : 31.07.06 klo 19:35 » |
|
Itse en pukeudu decoraan, mutta se on joillakin ihmisillä kiva tyyli. En pidä kumminkaan sellaisesta decorasta, missä on sairas määrä eri värejä. Vähemmillä väreillä decora on kiva tyyli, erityisesti runsaalla vaaleanpunaisella koristautuneet ovat tosi söpöjä. (^v^) Olin itse päälle puoli vuotta sitten jonkin asteen decora. Tajusin sitten, ettei se ole minun juttuni. Mutta tykkään edelleenkin katsoa decora-tyttöjen (ja poikien!) kuvia. Ja olen minäkin ehkä välillä vielä hieman decora ;)
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.07.06 klo 19:59 kirjoittanut kainoliero »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
masuku
|
 |
« Vastaus #9 : 05.08.06 klo 12:39 » |
|
Minulla on kai painottunut paljolti lolimekkojen käyttö enemmälle. Decoraa olen aina ihaillut ja toisinaan sellaiseksi asustautunut. Itse asiassa, sellainen genre kuin decora lolita, kiehtoo minua eniten ja se on upeaa katseltavaa. Suurean kuvien tallentelijana netistä, olen aina kahminut niitä ja niitä nyt tuntuu olevan todella monta kansiollista.
Pukeutumiseni riippuu aivan mielialasta. Useimmiten kun saan aikaiseksi decoramaisia asuja päälleni, on siinä jotakin lolimaistakin. Jos minusta ei muuta decorahtavaa löydy niin ainakin pinnejä lastenosastolta ostettuja on todella paljon päässä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kevät
Poissa
Enlarge Disorder
|
 |
« Vastaus #10 : 05.08.06 klo 14:56 » |
|
Itse asiassa, sellainen genre kuin decora lolita, kiehtoo minua eniten ja se on upeaa katseltavaa.
Onko kyseessä romadeco (siis kyseessä taisi olla sweet lolitan ja decoran yhdistäminen.), josta taisi olla puhetta vanhan Terriblen puolella? O.o
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lucilla Anacharsis
Poissa
Healthy hobbies & Nice personality
|
 |
« Vastaus #11 : 05.08.06 klo 20:33 » |
|
Tiedättekö muuten, inspiroiko decora 90-luvun länsimaista rave-pukeutumista, vai toisinpäin? Joissain teknojutuissa näki ennen ihmisiä, joilla oli räikeitä värejä, hassuja asusteita, leluja, outoja koruja ja erivärisiä pinnejä hiuksissa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
There are no rules of architecture for a castle in the clouds.
(Chesterton)
|
|
|
littleiceblue
CYBORG-ZOMBIE
Poissa
riu-pon
|
 |
« Vastaus #12 : 14.09.06 klo 15:46 » |
|
Tulipas nyt mieleen, että vaikka tämä keskustelu onkin hieman kuollut, niin moni on varmasti kiinnostunut decorasta tyylinä ja näinollen lisätieto ei koskaan ole pahasta. Tärkeää decora-kokonaisuutta suunnitellessa on valita muutama väri joita sitten toistaa asukokonaisuudessa. Esim. hot pink pohja, paljon keltaista, turkoosia ja sinistä. Asut eivät - Japanissakaan - ole suinkaan sattumanvaraisia vaan pitkän yhdistelyn tulos.
Tähän kommenttiin liittyen -ja sitä vahvasti tukien- suosittelen tämän lukemista kaikille, jotka ovat yhtään decorasta kiinnostuneita. Lyhyesti ja ytimekkäästi kuvien kanssa kaikki perusoleellinen decorasta, ja se vaikein asia - värien yhdisteleminen. Livejournalin d_e_c_o_r_a yhteisö on muutenkin kovin informatiivinen. Linkitän tähän muutaman mielestäni oleellisen keskustelun, muistakaa lukea myös kommentit. yleinen artikkeli decorasta - kirjoittajana ko. yhteisön ylläpitäjä. tyylimääritelmiä - sivuaa myös gyarua, lolitaa yms mutta oleellinen lähinnä decoralle länsimaalainen decora vs japanilainen decora - erityisesti huomiot siitä, kuinka länsimaalainen käsitys decorasta on 'sateenkaari' ja japanilainen 'eri kuvioita', ovat mielestäni osuvia ja mielenkiintoisia. Tiedättekö muuten, inspiroiko decora 90-luvun länsimaista rave-pukeutumista, vai toisinpäin? Joissain teknojutuissa näki ennen ihmisiä, joilla oli räikeitä värejä, hassuja asusteita, leluja, outoja koruja ja erivärisiä pinnejä hiuksissa.
Yksi mielenkiintoinen vertailu decoran ja rave-vaatekulttuurin väliltä löytyy täältä. Sieltä löytyvä piirrosesimerkki on mielestäni hyvä kuvaus näiden välisistä eroista ja yhtäläisyyksistä. Käsittääkseni ainakin länsimaalaiset decorat vierastavat paljon rave-leimaa. (esimerkiksi täällä riideltiin ihmisten sekoittaessa tyylit keskenään.) Sitä, onko jompikumpi mahdollisesti inspiroinut toista, en osaa sanoa. Varmaksi tiedän vain sen, että ainakin decora-harrastajat haluavat selkeästi pitää tyylit toisistaan erillisinä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kermavaahto
Poissa
Mansikkakermakakku. >v<
|
 |
« Vastaus #13 : 26.09.06 klo 19:49 » |
|
Itse rakastan hirmuisesti kaikkia pieniä, pirteitä yksityiskohtia, erilaisia kuvioita, namivärejä ja muuta decoraan kuuluvaa härpäkettä. <3 Tyylini vaihtelee aika rajustikin, yhtenä päivää pukeudun lolitamekkoon, toisena yli-isoon t-paitaan ja viikon päästä decora-rytkyihin. Tykkään väkertää kaikenlaista pientä itse, vaatteita en osaa oikein ommella alusta asti (kun ei onnistu millään niiden kaavojen kanssa pelleily, joten teen ilman niitä silloin kun aikaa ja tarmoa riittää), mutta vanhojen vaatteiden tuunaaminen ja korujen väkertely ynnä muu piperrys on ehdottomasti se minun juttuni. :3 (Kuuluikohan tämä nyt aiheeseen?) En ole liiemmin decoraan vielä perehtynyt, mutta voisi joskus senkin tehdä, ettei jää loppuiäkseen ihan n00biksi. ^^'
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tunnetaan myös nimimerkillä Ninichi-chan ja Virginia.
|
|
|
visual
Poissa
SWEET CANDYDIVE
|
 |
« Vastaus #14 : 06.10.06 klo 23:14 » |
|
Pidän valavasti decorasta (melkein yhtä paljon kuin lolitastakin) ja jopa pukeudun siihen silloin tällöin. Pidän kirkkaista väreistä ja kaikesta siitä pienestä sälästä ja söpöistä koruista, josta decora lähinnä tunnetaan. Pukeudun decoraan harvemmin, sillä lolita on jollain tapaa "juurtunut" minuun niin vahvasti, että johonkin muuhun pukeutuminen saa minut tuntemaan oloni oudoksi. Kuitenkin decoraa tulee harrastettua aina silloin tällöin, useimmiten kavereiden kanssa. Decorassa on se hyvä puoli, että silloin voi vapaasti olla vähän rennompi, heittäytyä lapsekkaaksi ja kuunnella täysiä j-poppia. Rasittavaa tai ei, minä ainakin pidän siitä ^^.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.10.06 klo 19:24 kirjoittanut visual »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kapsu
Poissa
|
 |
« Vastaus #15 : 07.10.06 klo 09:50 » |
|
Yhdyn kommentteihin, decora on aivan ihana tyyli. Minusta tuo värien yhdistäminen ja korujen paljous on jotain aivan yliluonnollisen mahtavaa. Ja decora kuulostaa aika paljon "vapaammalta" kuin lolita. Ja kunhan on värejä yhdistellyt oikein, niin decorahan on oikein mielenkiintoisen näköinen tyyli. Toistan muiden viestejä, näköjään... Jepa, laitetaan jotain vähän muutakin joukkoon^^ Siis, minä olen jo jonkun aikaa pohtinut lolitan ja decoran välillä. Vaan päätöstä ei synny ja romadeco ei kiinnosta. Mut siitä ei enempää tässä topicissa... En vieläkään tiedä, kumpi on enemmän minulle, mutta vaaka kallistuu... *tättärätää* decoran puolelle pikkuhiljaa. Tosin vaakaa tasapainoittaa se, että decoraksi pukeutuminen vaatii vähän enemmän aikaa kuin lolita (hei, kello on kymmenen, ja minä en ole vieläkään jaksanut vaihtaa yöpukua pois...tosiaan...) ja enemmän (mutta halvempia...) vaatteita. Vaan decora on ihanan söpö, lapsekas ja värikäs tyyli. Ja loppuun laitamme ihmisille linkin ihaniin kuviin: linkki
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Meng S
Poissa
☆Flying ロボホッホ!★
|
 |
« Vastaus #16 : 12.10.06 klo 19:33 » |
|
Decora ei kyllä ole minun juttuni. Tai siis, onhan se sinänsä kaunis, mutta vaatteiden värien kirkkaus ja yhdistely ei ole minulle sopivaa aluetta. Tietenkin kyllä arvostan todella decoraan pukeutuneita yhtä paljon kuin muitakin. Tarkoitin etten itse pukisi tyyliä päälleni..se ei siis...ole juttuni. //: Huomasin ettei se deco niin paha päälläni olekaan, kun kokeilin n__n
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.08.07 klo 08:30 kirjoittanut Meng S »
|
tallennettu
|
|
|
|
Song
Poissa
Möllöttäjä ipana
|
 |
« Vastaus #17 : 15.10.06 klo 16:19 » |
|
Decora ei kyllä ole minun juttuni. Tai siis, onhan se sinänsä kaunis, mutta vaatteiden värien kirkkaus ja yhdistely ei ole minulle sopivaa aluetta. Tietenkin kyllä arvostan todella decoraan pukeutuneita yhtä paljon kuin muitakin. Tarkoitin etten itse pukisi tyyliä päälleni..se ei siis...ole juttuni.
Veit jalat suustani. Decora on kaunis ja oikein pirteä kun sellaisia synkkänä talvena kadulla näkee, mutta no thanks - decora vain on liian pirteä limaiseen ja vihreään mieleeni. >_>
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Anaïs
|
 |
« Vastaus #18 : 26.10.06 klo 12:43 » |
|
Mielestäni decora on nätti tyyli, muttei sovi minulle. Decora vaatteita olisi kyllä ihana tehdä, mutta kun ei varmaan tulisi kauheasti käyttöä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Eä
|
 |
« Vastaus #19 : 26.10.06 klo 16:44 » |
|
Eilen päätin kaverini -siis Visualin- kanssa pistää täysdecorat taas vaihteeksi kouluun. Pääni oli tosin totuttua täydempänä pinnejä. Jalassani oli mustat polvihousut+yöhousut-yhdistelmä, joka aiheutti hilpeyttä kavereissani :D Käteni mustuivat kaikkien eri muovikoruhelyjen jäljiltä ja toinen korvakoruni katosi mystisesti (:<) mutta kivaa oli. Ihmisiltä tuli palautetta tavallista enemmän, uskon jengin jo tottuneen ja toipuneen alkujärkytyksestään meidän lolipukeutumiseemme:D Nyt tuli "mitä, vaihoitteko te tyyliä?" "hei vähän söpöjä!" "kuinka kauan noissa koruissa kestää ottaa pois/laittaa?" "sul on yöhousuthahaha...MITÄ? onko toi yöPAITA?" "hei ihanaa ku muutatte välillä tyyliä!" -kommentteja^^'
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|