Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
03.09.10 klo 21:13
Enfant Terrible  |  Muut  |  Salonki (Valvojat: kainoliero, Nemeira)  |  Aihe: Värilliset piilolinssit
Sivuja: [1] 2 3 4 5
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Värilliset piilolinssit  (Luettu 25868 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilea

Poissa

Täysi illuusio

« : 01.03.07 klo 16:22 »

Kuinka moni meistä ei olisi ainakin joskus ollut tyytymätön silmiensä luonnolliseen väriin? Minä olen. Kuinka moni meistä ei olisi ainakin joskus halunnut kokeilla, miltä näyttäisi vaikkapa ruskeasilmäisenä sen oman siniharmaan sijaan? Minä olen. Kuinka moni meistä ei olisi ainakin joskus kaivannut uutta ilmettä kasvoihinsa ilman hiustenleikkuuta, lävistystä tai muuta pysyvää? Minä olen. Oletko sinäkin? Suosittelen värillisiä piilolinssejä.
  Tämän ketjun tarkoituksena olisi siis jakaa tietämystä piilolinsseistä (ja mielellään lähinnä juuri näistä värillisistä, vaikka toki mm. hoitoon liittyvät seikat pätevät värittömiinkin linsseihin) - esimerkiksi hoitovinkit, hyvältä vaikuttavat tai sitä todistetusti olevat liikkeet (niin fyysiset kuin internetissä pyörivätkin), muut kokemukset ja kysymykset otetaan vastaan ilolla, riemulla ja Domino-kekseillä.
  Ajattelin koota aloitusviestiin listaa mielestäni asiaankuuluvista linkeistä, joten olisin (toivottavasti monen muun kiinnostuneen tavoin) iloinen, mikäli ketjussa harrastettaisiin esim. nettiliikkeiden ja infosivujen mainostusta, joskin toki vain niin kauan, kun se pysyy terveissä mittasuhteissa. Mikäli jaat kanssamme jonkinlaisen linkin, olisi etenkin internetliikkeiden (tai fyysisten liikkeiden internetsivujen) tapauksessa varsin suotavaa, että kertoisit, mikäli sinulla on minkäänlaista kokemusta ko. liikkeestä. Näin saataisiin parhaassa tapauksessa kartoitettua internetin ostamismahdollisuuksia ja vertailtua liikkeitä niin, ettei kenenkään tarvitsisi lähteä valitsemaan liikettä aivan sokkona.

Itselläni on ollut kaiken kaikkiaan muutamat kuukausilinssit ja yksi pakkaus päivälinssejä. Olen kokenut silmien värin silloin tällöin muuttamisen äärettömän virkistäväksi, ja samalla on tietenkin hauska teorioida esim. tietynlaisten meikkien tai hiusten yhteensopivuudesta eriväristen silmien kanssa. Lisäksi välillä voi olla hauskaa hieman järkyttää lähipiiriä ja satunnaisia vastaantulijoita repäisevillä efektilinsseillä ja/tai luonnottomilla väreillä. Värilliset piilolinssit kuuluvat myös esim. täydellisyyteen pyrkivien cosplayereiden työkalupakkiin siinä missä vaikkapa peruukki.
  Ensimmäiset linssini hankin arviolta vuosi sitten tahtoessani edes hieman vaihtelua päätettyäni lopettaa hiusteni jatkuvan värjäilyn ja ollessani muutenkin utelias piilolinssien käytön suhteen. Miltä se tuntuu? Miten se toimii? Miltä näyttäisin, jos minulla olisi tämän tai tuon väriset silmät? Perehdyttyäni piilolinssien käyttöön internetin ihmemaassa ja harkittuani pitkään tilasin lopulta sydän pamppaillen ensimmäiset piilolinssini, Freshlook Radiancet väriä Eden.
  Haettuani paketin postista en malttanut odottaa kotiin asti, vaan avasin pakkauksen postin oven edessä ja katselin hetken linssejä hienoisen ihmetyksen vallassa. "Ai, tuoltako ne näyttävätkin?" Kotona aloin heti pakkauksen sisältämän manuaalin luettuani tökkimään linssejä silmiini, ja sellaisen vartin rehkittyäni sain viimein ensimmäisen linssin paikoilleen; toisen paikalleen saaminen kävikin jo sitten varsin nopeasti.
  Linssien väri oli oikeastaan pettymys: "mainoskuvan" mallilla mahtoi olla melkoisen vaaleat/vaaleiksi photoshopatut silmät, sillä omissa silmissäni linssit näyttivät aivan erilaisilta - odotin linssien jollakin tavoin vaalentavan silmiä, vaikkeivät ne opaakkimaalatut olleetkaan. Hieman katseltuani huomasin kuitenkin näyttäväni oudolla tavalla hyvin söpöltä UFO-lapselta linssit päässäni, vaikken saanutkaan sitä vaaleaa Eden-katsetta, jota olin odottanut. Linssit olivat koko kuukauden kovassa käytössä ja heti niiden käyttöajan loputtua rupesin jo miettimään, mitkä linssit hankkisin seuraavaksi. Raha tietenkin rajoittaa linssien hankkimista melko lailla, koska sitä kuluu melkoisesti kaikenlaiseen muuhunkin ja säästöönkin pitäisi vielä jäädä, mutta silloin tällöin on ihan hauskaa hieman uudistaa ilmettä silmien värinvaihdoksella.
  Nyt on teidän vuoronne, rakkaat "kanssaterriblettäjät"! Onko sinulla kokemus, jonka haluat jakaa? Kysymys, jota olet jo pitkään miettinyt? Liike, jota et voi kuin suositella? Kerro se meille. Vai haluatko vain yleisesti puhua omasta suhtautumisestasi linsseihin, historiastasi niiden kanssa, jostakin muusta vielä mainitsemattomasta? Ole hyvä - sana on vapaa.

Yleistä hoitoon ja käyttöön liittyvää eli "mitä olemme oppineet?"
- Muiden kuin päivälinssien säilytykseen tarvitaan aina linssikotelo ja linssinestettä - esimerkiksi vesi ei puhdista linssejä asianmukaisen linssinesteen tavoin.
- Laita linssit silmiin aina ennen meikkausta - pienikin ripsivärihiutale tuntuu varsin tuskaiselta linssin alla.
- Älä sekoita oikean ja vasemman silmän linssejä - näin esim. bakteerit eivät siirry silmästä toiseen linssien välityksellä.

Linkkejä
Linssit.net
Paljon tietoa ja apua piilolinsseihin tutustuvalle ja ehkä vähän kokeneemmallekin käyttäjälle. (Linkki aukeaa värilliset piilolinssit -osioon.)

YourLenses
+nopea toimitus
+matalat hinnat (huomatkaa taattu alhaisin hinta - ehdot listattu liikkeen sivuilla)
-ei linssinesteitä
Lensway
-peruslinssit moniin internetliikkeisiin nähden melko kalliita
+linssinesteet suhteellisen halvalla
varillisetlinssit.com
+nopea toimitus
+myös linssinesteitä (hieman kalliimpia kuin Lenswaylla -> pelkkää linssinestettä tilattaessa Lw hintoja ajatellen suositeltavampi)
-hinnat eivät halvimmasta päästä
! tällä hetkellä kaikki linssit alennettuun hintaan, tilaaminen YourLensesiäkin halvempaa - 1.3.2007

Nettiliikkeiden vertailua taulukon muodossa (lisään mahdollisesti esille tulevia liikkeitä)
                          YourLenses    Lensway  varillisetlinssit.com
Peruslinssejä           on                 on                  on
Efektilinssejä           ei                  on                  on
Linssinesteitä           ei                  on                  on
Toimituskulut           5 €                5 €                 5 €
Postiennakko        ei käy              käy*              käy
Verkkopankki         käy                käy              ei käy
Luottokortti             käy               käy                käy

*värilliset linssit ilman vahvuuksia lähetetään aina postiennakolla ilman, että siitä aiheutuu asiakkaalle lisäkustannuksia
tallennettu

"..vaikka nousisin lentoon aamuruskon siivin.."
Naomi

Poissa

« Vastaus #1 : 02.03.07 klo 14:37 »

Cybershopissa myydään myös värilinssejä ja crazy linssejä, itse olen suunnitellut ostavani ruskeat linssit. Onko joillakin kokemusta näistä Cybershopin linsseistä?
tallennettu

Yosiko

Poissa

« Vastaus #2 : 02.03.07 klo 15:35 »

Cybershopissa myydään myös värilinssejä ja crazy linssejä, itse olen suunnitellut ostavani ruskeat linssit. Onko joillakin kokemusta näistä Cybershopin linsseistä?

Itselläni on ollut siniset ja nyt on liilat. Ostin ne siis Cybershopista ja ne ovat toimineet hyvin ja käyttöaika on ollut se 2kk/60käyttö kertaa. Harmittaa vain että liilat eivät vihreissä silmissäni hirveästi liilalta näytä vaan lähinnä rusekalta ellei aivan läheltä katso.
tallennettu

Karasu

Poissa

« Vastaus #3 : 02.03.07 klo 16:56 »

Cybershopissa niinkuin muissakin tuon tapaisissa liikkeissä jotka piilareita myyvät on se huono puoli että linssin kokoa ei pysty valitsemaan itse vaan ne ovat aina saman kokoisia. Tästä syystä esim. minulle nuo linssit eivät käyneet (liian isot) ja näin ollen ne eivät pysyneet täysin iiriksen päällä vaan seikkailivat milloin mihinkin.
Eli joo ihmiset, ottakaa tämä asia huomioon. Itselleni oli aika pettymys kun eivät kunnolla paikoillaan pysyneet.

Edit. Mutta plussaa ehdottomasti se että suurin osa linsseistä on todella peittäviä ja muuttavat silmät väriä. Se että minkä väriseksi riippuu oman silmän väristä.
tallennettu

Let's enjoy isolation!Mahariku maharita.
Let's savor solitude!Yanbara yan yan.
Lile

Poissa

« Vastaus #4 : 03.03.07 klo 00:08 »

Itselläni ei ensin kyseinen linkki toiminut. Jos linkki ei toimi lisää osoitteeseen välilyönti perään ja paina entteriä.

Ajattelin asiasta sanoa, jos jollakulla olisi sama ongelma.
tallennettu
Minto

Poissa

Roosa-Liisa

« Vastaus #5 : 05.03.07 klo 20:55 »

Itse käytän värillisiä linssejä. Silmälasja en tarvitse joten yleensä ostan linssit cybershopista, josta sa hianoja värillisiä linssejä ilman vahvuuksia. Kerran minulla on ollut vihreät linssit, mutta nyt siirryin mustiin, joissa olen viihtynyt jo nelisen kuukautta. Cybershopin linssit ovat ainakin oman kokemuksen mukaan melko laadukkaita ( itselläni eivät ole esim. halkeilleet tai hajonneet).
Hinnat ovat "normaalin värisissä" linsseissä 25€/pari (eli juuri nuo vihreät, siniset, ruskeat, harmaat yms.)
Ja Crazy linsseissä 39€/pari (eli juuri nuo mustat, kissansilmät, pinkit ja erilaiset smileyt, kukat ja jalkapallot)
Linssien käyttö aika on 2kk.
Mustista olen tykännyt, koska ne saavat silmät näyttämään todella suurilta ja on hassua kun ihmiset saattavat esim. junassa jäädä tuijjottamaan silmiäni ^^
tallennettu

Love is in style
Dust

Poissa

That's so wrong.

« Vastaus #6 : 05.03.07 klo 22:05 »

Kun ihmiset alkavat puhumaan crazy linsseistä, niin allerkirjoittanut masentuu... Minä kun ainakaan näillä näkymin en voi minkäänlaisia kuukausilinssejä käyttää. Sen siitä saa kun on linssien puhdistusnesteelle allerginen.

Ensimmäiset piilarini hankin, koska Nissenillä oli tarjous jossa sai ostaa värilliset linssit vahvuuksilla, vain 10€ hintaan. Tietystihän tartuin tilaisuuteen, sillä vihaan silmälaseja ja ilman niitä maailma olisi sumuinen paikka... Kuitenkin mennessäni tarkistuttamaan miten silmäni voivat noin 3vk käyttöönoton jälkeen, se tyyppi huomasi että luomissani oli pilkkuja jotka viittasivat allergiseen reaktioon. Tämän takia hän suosittelikin, että jos piilareiden käyttöä aion jatkaa, kannattaisi minun turvautua one day-linsseihin. Kun pitemmän päälle alkaisi ne pilkut kasvaa ja ärsyttämään silmiä oikein olan takaa. Ja koska olen kiltti tyttö, päätin noudattaa herran neuvoa. Ei siis kuukausilinssejä minulle. Angstangst.

Valitettavasti täällä keskellä metsää kun asun, niin tulee piilolinssien osto järkyttävän kalliiksi jos ostan linssini suoraan optikolta. Tämän takia olenkin yrittänyt nettikaupoista etsiä jo kauan EyeQ-linssejä, joita optikko siis minulle tuputtaa. En kuitenkaan linssejä ollut löytänyt ennen eilistä. Eilen satuin jopa kiinnittämään huomiota asioihin ja huomasin Yourlenses'n sivuilla Biomedics linssien kohdalla lukevan, että niitä myydään Synsamilla nimellä EyeQ. Tunsinpa itseni taas tyhmäksi. Blah, blah.
tallennettu

"Oh my god!! There's a giant bear from the forest attacking your camp! What say you, men?!" "WE PUNCH HIS LIGHTS OUT!!" "And then?!" "CLEAR HIS SINUSES WITH A HEAD BUTT!!" "And as if that weren't enough?!" "KICK HIM IN THE NUTS, AND RUN LIKE HELL!!!"
Dai

Poissa

« Vastaus #7 : 05.03.07 klo 22:47 »

Voisinpa taas täälläkin kuuluttaa, että jos joku jossain näkee värillisiä kuukausilinssejä -10.5 - vahvuuteen asti, niin pitäkää meteliä. Olen metsästänyt sellaisia ties kuinka kauan. Puolen vuoden linsseihin suhtaudun skeptisesti, silmäni kun kuulemma erittävät jotain tiesmitä tahmaa, joka kertyy linsseihin nopeammin kuin useammilla ihmisillä ja tekee ne käyttökelvottomiksi parin kuukauden jälkeen.

Ainoa paikka, jossa olen vahvoja värilinssejä nähnyt on www.cazze.com, joka ei ole ollenkaan halvimmasta päästä, ja sitä paitsi vaihtoehdot loppuvat -10:een.
tallennettu

"Who looks at a screwdriver and thinks, 'Ooh, this could be a little more sonic?'"
Nesamun

Poissa

Lepra lord

« Vastaus #8 : 09.03.07 klo 11:11 »

Minäkin olen tässä alkanut harkita piilareiden ostoa. Haluan jonkinlaiset friikkipiilarit, mutta kun olen niin sokea niin niissä pitäisi olla vahvuudetkin. Äiti on tällähetkellä aika pahasti vastaan koska olen menossa tässä kuussa optikolle ja uusia laseja ostamaan, eli mikäli jotain piilareita aion hankkia niin se tapahtuu varmaankin sitten kesällä kun/jos pääsen töihin :E

http://www.piilari.fi/
http://www.wild-eyes.com
http://www.nordiclenses.com/fi
tallennettu

Lord of the sick - this rider dressed in death
And he's riding on a nine horned goat
manabu

Poissa

Senketsu ni somaro mirai no toki

« Vastaus #9 : 09.03.07 klo 16:07 »

Onko tuo Amethyst sitten liila vai? Kun ei noissa oikein  mitään havainnollistavia kuvia ole niin ajattelin kysyä. Jos siis joskus tulevaisuudessa ostan linssit ( ostaisin vaikka heti jos olisi rahaa tarpeeksi ) , niin että ei sitrten tule mitään harmaita vaikka haluan violetit. o.o

Muistaakseni morticiasta saa myös värillisiä linssejä.
tallennettu
ketket

Poissa

Hei, olen pieni ja suloinen.

« Vastaus #10 : 02.04.07 klo 21:21 »

Kaikki, jotka olette hankkimassa millaisia piilolinssejä tahansa, kannattaa käydä optikolla, siellä silmäsi tutkitaan ja sinulle opetetaan kaikki tarpeellinen piilolinssien käytöstä. Kuten, ettei piilolinssejä saa käyttää kun on raskaana, on flunssa tai menee uimaan. Kannattaa todella, sillä siellä tarkastetaan, että silmillesi sopii piilolinssit, ja hintaan kuuluu myös jälkitarkastus (hinta ainakin instrumentariumissa oli  20 tai 30e ja siihen kuului pakkaus piilolinssejä). En suosittele netistä suoraan tilaamista, kannattaa käydä ensin optikolla. Ettei tule tyhmiä virheitä ja muutenkin, itse olin ensi kerran tökkäämässä linssiä silmään tavalla, joka sai optikon kiljumaan kammosta. Eli kannatti.

Ja huvittavaa tuosta, ettei piilolinssit silmissä saa mennä uimaan: itse hankin piilolinssit kun lasit menivät rikki ja olin sokea ilman niitä. Piilolinssit oli mahdollista saada nopeasti. Viedessäni laseja silmälasiliikkeeseen, myyjä kauppasi piilolinssejä sanomalla "voit vaikka mennä uimaan tai..." ja myöhemmin sain tietää, ettei piilolinssit päässä saa uida. Ammataitoista, todella.
tallennettu

Kaikki, mitä olet aina halunnut, on laatikossa sänkyni alla.
Malice

Poissa

Puppet master

« Vastaus #11 : 06.01.08 klo 15:32 »

Itsellänikin on ollut ajatuksissa hankkia piilolinssit.  Pikkusiskoni hankki jonkin aikaa sitten itselleen kyseiset ja on niiden kanssa ihan hyvin pärjännyt. 
  ketket:in tapaan suosittelen optikolla käymistä ennen piilolinssien hankkimista. Silmien kanssa ei kannata leikkiä... 
  Värilliset tai jotkut erikoisemmatkin olisivat upeat.  Vielä enemmän haluaisin kyllä erivärisiä piilareita. Vaikkapa toisessa silmässä punainen ja toisessa harmaa.  Olenko ainoa? 
  Sitten, kun lähiaikoina raahautan itseni optikolle, niin voi kertoa lisää kokemuksista.

tallennettu

Ippen Shindemiru?
Lilian

Poissa

« Vastaus #12 : 06.01.08 klo 16:23 »

Minä olen myös käyttänyt noita nissenin 10€ tarjous piilareita. Erittäin hyviä ja erittäin halpoja! Nissenillä ainakin on hyvä palvelu ja plussaa oli että sai koittaa kaikkia värejä ennenkuin osti. On tullut käytettyä jo ruskeita, vihreitä, tummansinisiä ja liiloja.

Sellaisen vinkin antaisin että jos oma silmänväri on kovin tumma, voi olla ettei muutosta tapahdu mihinkään suuntaan (esim. ruskeat silmät + vaaleansiniset piilarit). Muutenkin värit näyttävät kaikkien silmissä erilaisilta, joten mallikuviin ei välttämättä kannata luottaa. Kannattaa myös miettiä sopiiko väri hiusten väriin. Ainakin minulla (vaaleat hiukset) ruskeat saavat minut näyttämään varsin kummalliselta.

Niistä cybershopin yms puljujen piilareista; kavereilta olen ainakin kuullut että kuivuvat nopeasti silmissä, eli kauaa ei voi yhtäsoittoa pitää. Ja kehottaisin välttämään kissansilmä piilareita, niin kivalta kuin ne kuulostavatkin. Piilareilla on nimittäin tapana liikkua silmissä, joten parin minuutin päästä toinen iiris on vaaka ja toinen pystysuunnassa 8D sama tietenkin muillekkin piilareille joiden tulisi olla tietyin päin.
tallennettu
littleiceblue
CYBORG-ZOMBIE

Poissa

riu-pon

« Vastaus #13 : 06.01.08 klo 17:57 »

Modevälihuomautus: Piilolinssien hankkiminen, laittaminen ja poistaminen ovat kaikki asioita, joihin ensikertalaisten ei kannata kysyä sokkona neuvoja internetistä. Vaikka näkökykysi olisi 20/20, kannattaa silti aina ensimmäisenä tehdä vierailu optikolle, jotta saat täyden varmuuden siitä sopivatko piilolinssit silmillesi. Kuten esimerkiksi ketket yllä totesi, optikko osaa neuvoa oikean tavan myös laittaa/poistaa linssit, mikä niinikään vaatii totuttelua ja kärsivällisyyttä.

En suoralta kädeltä lähde kieltämään esimerkiksi eri poistotapojen vertailua jos joku on oikeasti niin käsi ettei löydä omaa vippaskonstia, mutta mitään "hei en oo ikinä tällasia käyttäny voisko joku kertoa mitä teen" tyyliset viestit poistetaan. Näkökyvyllä leikkiminen ei ole fiksua, dudes.
tallennettu

Nemeira
Muhkumpi
Moderaattori
Poissa

« Vastaus #14 : 07.01.08 klo 14:30 »

Kuten esimerkiksi ketket yllä totesi, optikko osaa neuvoa oikean tavan myös laittaa/poistaa linssit, mikä niinikään vaatii totuttelua ja kärsivällisyyttä.
Tästä olen eerittäin samaa mieltä. Näin esimerkkinä voin kertoa, miten Nemeira 10-vee keksi joskus kokeilla toiseen silmäänsä äidiltä unohtunutta kertakäyttöpiilolinssiä. Kyllähän sen päähän sai, mutta ei pois. Revin paniikissa melkein silmäni irti. :'D
Samaten väripiilolinssien (tai minkään muidenkaan piilareiden) sokkona ostaminen paikoista, kuten cybershop ei ole ehkä paras idea. Itselläni oli edellämainitusta ostetut mustat värilinssit ja vaikka olin siinä vaiheessa käyttänyt piilareita useamman vuoden niin ne tuntuivat erittäin ikävältä silmissä ja haittasivat näkemistä. Ja olin sitten vielä tarpeeksi idiootti käyttääkseni niitä kaikesta huolimatta! :'D Optikko on tosiaankin ainoa ja oikea paikka piilareita ostaa, jos ei tahdo ottaa riskiä näkönsä kanssa.
 Toistin vähän edelisiä, mutta kertaus on opintojen äiti ja niinedelleen...
tallennettu

ketket

Poissa

Hei, olen pieni ja suloinen.

« Vastaus #15 : 07.01.08 klo 17:20 »

Samaten väripiilolinssien (tai minkään muidenkaan piilareiden) sokkona ostaminen paikoista, kuten cybershop ei ole ehkä paras idea. Itselläni oli edellämainitusta ostetut mustat värilinssit ja vaikka olin siinä vaiheessa käyttänyt piilareita useamman vuoden niin ne tuntuivat erittäin ikävältä silmissä ja haittasivat näkemistä.

Eräs tuttuni halusi kokeilla piilolinssejä, jotka peittävät silmän värin, eli se näytti kuin tutullani olisi ollut vain iiris. Ne olivat todella pelottavat ja hän ihastui niihin. Hän myöskään ei käynyt missään optikolla tai vastaavalla vaan opetteli itse käyttämään.  En tiedä mistä ihmeestä hän oli ne hankkinut, mutta niin sitten kävi, että ne kuivattivat silmiä ihan hirveästi ja hän osti sitten jonkun kalliin pullon silmälasiliikkeestä, jota laitetaan silmään kostuttamaan silmiä. Siitäkään ei hirveän hyvä tullut ja nykyään hän ei aio enää koskaan käyttää piilolinssejä. :F
tallennettu

Kaikki, mitä olet aina halunnut, on laatikossa sänkyni alla.
Adistar

Poissa

C'MON LET'S EAT

« Vastaus #16 : 09.01.08 klo 19:51 »

Minä omistan tumman ruskeat silmät, ja olen aina kadehtinut sinisilmäisiä ihmisiä, siniset silmät ovat niin kauniit! Haluaisin joskus itsekin kokeilla sinisiä väripiilareita, jos jostain halvalla sattuisi saamaan. Tarkoituksena ei ole lolejen kanssa mitään pelottavia iiris-/kissasilmä -tyyliä, vaan siniset tai vihreät linssit. Kuinka mukava olisi kokeilla ja katsoa, sopisiko minullekin siniset silmät! ^-^ Harmi, että väripiilarit ovat optikoilla tosi kalliita, muuten voisi alkaa vaikka jatkuvasti niitä käyttämään.
tallennettu

Ivory Noire

Poissa

« Vastaus #17 : 09.01.08 klo 20:27 »

Lainaus
Ostin ne siis Cybershopista ja ne ovat toimineet hyvin ja käyttöaika on ollut se 2kk/60käyttö kertaa.

2kk käyttöaikaa ei tarkoita 60 käyttökertaa. Piilolinssien hapenläpäisykyky heikkenee ajan myötä huolimatta siitä, käyttääkö niitä jatkuvasti vai ei. 2 kuukauden linssejä voi käyttää 2 kuukautta pakkauksen avaamisesta. Piste. Optikko ainakin nimenomaan painotti tätä.
tallennettu
Regen

Poissa

paikoillaan ei pysy tuulet vaikka huudetaan

« Vastaus #18 : 06.02.08 klo 14:12 »

Itselläni on ihan jäänsiniset. Olen todella tykästynyt niihin. Käyttökertoja on ollut vain 15, koska olen melko herkkäsilmäinen.

Olisi kiva saada merensiniset. Mistä kannattaisi kysyä? Optikolta?

maipon-edit: Lause alkaa isolla kirjaimella.
« Viimeksi muokattu: 06.02.08 klo 14:29 kirjoittanut maipon » tallennettu

Bill Kaulitz: Me istumme juuri nyt rannalla ja Tom tekee lumipalloja hiekasta.
Luxia

Poissa

« Vastaus #19 : 06.02.08 klo 15:40 »

Olisi kiva saada merensiniset. Mistä kannattaisi kysyä? Optikolta?

Pitkälle pääsee jo kun googlettaa sanalla "värilliset piilolinssit". Tai katselee aloitusviestin linkkejä. Monilla optikoilla on ainakin sävyttäviä linssejä muutamassa värissä, mutta saatavuuteen vaikuttaa se, tarvitsetko vahvuuksia vai et. Monenlaisia linssejä löytyy ainakin netin välityksellä vuoden kestävistä kuukausi- ja kertakäyttölinsseihin. Sävyttävien lisäksi löytyy myös peittävämpiä linssejä, joita kutsutaan kaiketi opaque-linsseiksi. Niitä kannattaa käyttää, jos oma väri on kovin tumma tai täysin erilainen. (Voin muuten sanoa, että on _tuskaa_ yrittää löytää keltaisia piilareita vahvuuksilla Suomen sisältä.)

tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 5
Tulostusversio
Enfant Terrible  |  Muut  |  Salonki (Valvojat: kainoliero, Nemeira)  |  Aihe: Värilliset piilolinssit
Siirry: