|
soppu
|
 |
« Vastaus #40 : 14.07.09 klo 08:31 » |
|
En ole aivan varma kuuluuko tämä kysymys tänne vai jonnekkin muualle, mutta tietääkö kukaan pystyykö shibuya109 sivuilta tilaamaan vaatteita Suomeen? En ole aivan varma, mutta eikö siellä ole myös nettikauppa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Eä
|
 |
« Vastaus #41 : 14.07.09 klo 14:21 » |
|
En ole aivan varma kuuluuko tämä kysymys tänne vai jonnekkin muualle, mutta tietääkö kukaan pystyykö shibuya109 sivuilta tilaamaan vaatteita Suomeen? En ole aivan varma, mutta eikö siellä ole myös nettikauppa?
109:n nettikauppa ei toimita suoraan ulkomaille, mutta erilaisten välitysfirmojen kautta on 109-merkkienkin tilaus mahdollista. Gal-merkkejä suoraa myös Suomeen välittää kuitenkin Eurogal. Valikoima ei ole suurenmoinen, ja hinnat melko korkeat, mutta Wataru tarjoaa nopeaa ja hyvää palvelua :3.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Alice-
Poissa
|
 |
« Vastaus #42 : 16.07.09 klo 18:44 » |
|
Jatkan vähän tuossa soppun kysymystä, että mistä saisi tietää tai voisiko kukaan kertoa, että mitkä sataysin brändit toimittaa nettikaupoistaan suomeen tavaraa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Flopsy
|
 |
« Vastaus #43 : 16.07.09 klo 18:53 » |
|
Jatkan vähän tuossa soppun kysymystä, että mistä saisi tietää tai voisiko kukaan kertoa, että mitkä sataysin brändit toimittaa nettikaupoistaan suomeen tavaraa?
Helpoiten saat tietää shippaako nettikauppa x Suomeen yksinkertaisesti ottamalla hiiren kauniiseen käteen ja vierailemalla kyseisen puljun sivuilla tarkistamassa, lukeeko jossakin "worldwide shipping" tms. Jos sivuilta ei löydy minkäänlaista englanninkielistä tekstiä niin tsäänssit, että kyseinen brändi myy myös ulkomaille, ovat aika pienet. Ja tilauskysymykset kuuluvat yhä Kauppa-ekskursioihin. En ole mitenkään erityisesti gal-brändeihen perehtynyt mutta käsittääkseni melko harva ylipäätään myy ulkomaille?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
little-chan
|
 |
« Vastaus #44 : 13.10.09 klo 15:24 » |
|
Henkilökohtaisesti tykkään eniten ns. Perus gyarusta eli gyaru-keistä. Se on niin nätin näköistä. Eikös Cocolulun vaatteet ole siihen tylliin sopivia? Mikä muu kauppa myy "senlaisia" vaatteita. Entä myykö mikään suomalainen kauppa gyaru-tyylisiä vaatteita?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pau lau mau
|
 |
« Vastaus #45 : 13.10.09 klo 21:36 » |
|
Eikös Cocolulun vaatteet ole siihen tylliin sopivia? Mikä muu kauppa myy "senlaisia" vaatteita. Entä myykö mikään suomalainen kauppa gyaru-tyylisiä vaatteita?
En nyt ole mikään Gal- asiantuntija, mutta eikö Cocolulu olen ns. gyaru brändi(?), eli kyllä minusta ne jos mitkä sopivat gyaruun. Minusta gyaru tyylisiä vaatteita voi hankkia periaatteessa ihan tavallisista kaupoista, mutta merkki tietoisuus taitaa gyarussa olla aika tärkeää(?) Spirit Storessa myydään ihan kivoja vaatteita, jotka ovat mielestäni yhdistettävissä Gal- tyyleihin. Kaikki Guess:it, Juicy couturet yms.... ovat varmaan ihan hyviä(kalliita!) merkkejä, joita Suomestakin saa. Vaikkeivat ne siis suoranaisesti mitään gyaruun liittyviä brändejä olekkaan. Kuten jo sanoinkin niin en ole kauheasti gyaruun perehtynyt, mutta tykkään seurata tyylin edustajien blogeja yms. Saa muuten sitten ihan vapaasti korjata jos nyt puhuin jotain ihan puuta heinää, mutta näin itse olen ymmärtänyt.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Peeti-
Poissa
best of
|
 |
« Vastaus #46 : 20.01.10 klo 19:41 » |
|
Tykkään todella paljon gal -tyylistä, erityisesti ihan perus gyarusta ja himegalista. Pukeudun toisinaan melko gal-inspiroituneesti, mutten koskaan ole kehdannut edes kotonani kokeilla mitän "oikeampaa" galia. Syynä se, että hiukseni ovat harmillisen nysät, paksut kylläkin, mutta ulottuvat peräti olkapäille, ja itse kun olen käsittänyt hiusten olevan erityisen suuressa osassa gyarutyyliä.
Olen miettinyt sitten hiuslisäkkeitä. Itselläni on sellaiset punosjatkeet, jotka letitetään tai liimataan hiuksiin, mutten tahtoisi niinkään pysyviä pidennyksiä (kait).
Kysynkin siis, kuinka toteutatte hiuksenne ynnättynä galiin? En siis tarkoita kaipaavani tuotraaleja tai sellaista, vaan ihan käytännössä, että mitä ne vyötärölle asti ulottuvat suuret korkkiruuvit oikeasti ovat?
Tämä sitten kuuluisi ehkä hiuslisäkekeskusteluun, mutta luulen tämän sopivan myös gyarukeskusteluun; mietin usein myös sitä, miten hiuslisäkkeet kestävät mahdollisen runsaan käsittelyn yms., jolla saadaan aikaan muhkeus ja kiharat, vai saako jostain pidennyksiä, jotka eivät ole pikkuleteillä, mutta korkkiruuvilla valmiiksi? Ja onhan niitä peruukkejakin, mutten itse oikein tykkää ajatuksesta, että kaikki olisi tekotukkaa. Ne pidennykset olisi ihan tarpeeksi minulle, mikäli koskaan kiinnitän niitä.
Ja vielä, kehtaako gyarutyyliin pukeutuneena kuljeksia kaupungilla yksin? Tai siis, kyllähän sitä voi vaikka Batmanina kulkea yksin, mutta gyaru kun on niin sosiaalisten ihmisten tyyli, näytänkö täydeltä idiootilta, jos harhailen yksin jonkinasteisena galina?
Ja kyllä, minä olen todella, todella keltanokka gyaruasioissa. Teen vasta tuttavuutta itse tyylin kanssa, toistaiseksi olen vain inspiroitunut siitä. :)
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.01.10 klo 18:40 kirjoittanut Peeti- »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
eLä
|
 |
« Vastaus #47 : 02.03.10 klo 16:26 » |
|
Tykkään todella paljon gal -tyylistä, erityisesti ihan perus gyarusta ja himegalista. Pukeudun toisinaan melko gal-inspiroituneesti, mutten koskaan ole kehdannut edes kotonani kokeilla mitän "oikeampaa" galia. Syynä se, että hiukseni ovat harmillisen nysät, paksut kylläkin, mutta ulottuvat peräti olkapäille, ja itse kun olen käsittänyt hiusten olevan erityisen suuressa osassa gyarutyyliä.
Olen miettinyt sitten hiuslisäkkeitä. Itselläni on sellaiset punosjatkeet, jotka letitetään tai liimataan hiuksiin, mutten tahtoisi niinkään pysyviä pidennyksiä (kait).
Kysynkin siis, kuinka toteutatte hiuksenne ynnättynä galiin? En siis tarkoita kaipaavani tuotraaleja tai sellaista, vaan ihan käytännössä, että mitä ne vyötärölle asti ulottuvat suuret korkkiruuvit oikeasti ovat?
Tämä sitten kuuluisi ehkä hiuslisäkekeskusteluun, mutta luulen tämän sopivan myös gyarukeskusteluun; mietin usein myös sitä, miten hiuslisäkkeet kestävät mahdollisen runsaan käsittelyn yms., jolla saadaan aikaan muhkeus ja kiharat, vai saako jostain pidennyksiä, jotka eivät ole pikkuleteillä, mutta korkkiruuvilla valmiiksi? Ja onhan niitä peruukkejakin, mutten itse oikein tykkää ajatuksesta, että kaikki olisi tekotukkaa. Ne pidennykset olisi ihan tarpeeksi minulle, mikäli koskaan kiinnitän niitä.
Ja vielä, kehtaako gyarutyyliin pukeutuneena kuljeksia kaupungilla yksin? Tai siis, kyllähän sitä voi vaikka Batmanina kulkea yksin, mutta gyaru kun on niin sosiaalisten ihmisten tyyli, näytänkö täydeltä idiootilta, jos harhailen yksin jonkinasteisena galina?
Ja kyllä, minä olen todella, todella keltanokka gyaruasioissa. Teen vasta tuttavuutta itse tyylin kanssa, toistaiseksi olen vain inspiroitunut siitä. :)
Jos haluat pidennykset, mutta et kuitenkaan pysyviä, niin suosittelen clip-on hiuspidennyksiä. Ne ovat hyvin kätevät ja helpot käyttää. Lähes kaikilla tuntemillani gyaruilla on tällaiset, myös itselläni. Myös ne vyötärölle asti ulottuvat korkkiruuvikiharat ovat uskoakseni aina näitä, sillä sen pituiset hiukset ovat hyvin vaikeahoitoiset. Clipsupidennyksiä myy mm. Suomalainen nettisivusto Dreamhair. Pidennyksiä saa myös valmiiksi kiharrettuina. Kyllä gyaruna kadulla kulkea uskaltaa. Kyllähän lolitojakin ja cyber-gootteja kaduilla liikkuu, niin miksi ei gyaruja? Tietysti manbana tai himenä saattavat tuijottavat katseet häiritä. Mutta eihän sitä aina tältä tarvitse näyttää ♥ ♥ ♥ ♥ ♥. Kyllä arkipäiväisemmätkin asut käyvät, ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥, eivätkä herätä liikaa huomiota. Olen jo kauan kulkenut gyaruna yksin kaduilla eikä mitään huonoja kokemuksia!;)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Mies ei ole mies ellei ole techparaaja mies.
|
|
|
CandycottoN
Hattarakone
Poissa
♥ロリータ-パーティー♥
|
 |
« Vastaus #48 : 02.03.10 klo 20:02 » |
|
Ihania kuvia nuo eLän laittamat kuvat!
Itsekin olen kiinnostunut kovasti gal-tyyleistä, erityisesti himestä. Mutta koen tyylin omasta mielestäni kovin vaikeaksi. Kun joiltain onnistuu se että marssii Gina Tricoon ja haalii sieltä kaiken minkä voi gyaruun yhdistää, mutta minä en vaan erota minkä voi yhdistää gyaruun, varsinkaan himeen. Ajattelin, että voisin pitää gyarua sinä "taallisena" tyylinä, mihin pukeudun silloin kun ei jaksa pukeutua loliin.
Mutta liittyykö feminismi gal-tyyleihin? Kun monissa gyarua koskevissa artikkeleissa kerrotaan siitä, kuinka gal-tyylit korostavat naiseutta ja oikeutta olla nainen.
edit:// Joo, tiedän kyllä gyaru-osta, mutta eivätkös miehetkin voi olla feministejä :D
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.03.10 klo 20:37 kirjoittanut CandycottoN »
|
tallennettu
|
|
|
|
Shinkuu
Poissa
ヾ(@°▽°@)ノ
|
 |
« Vastaus #49 : 02.03.10 klo 20:35 » |
|
Mutta liittyykö feminismi gal-tyyleihin? Kun monissa gyarua koskevissa artikkeleissa kerrotaan siitä, kuinka gal-tyylit korostavat naiseutta ja oikeutta olla nainen.
Mutta onhan miehillekin suunnattuja gyaru-tyylejä! Tosin en näihin suuremmin ole perehtynyt, mutta esimerkiksi gyaru-o on miesten tyyli, ellen ole taas väärässä. Jotain tämän suuntaista. Tein muuten tälläisen yhteisön gal-tyyleistä kiinnostuneille Linkki. :)
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.03.10 klo 01:21 kirjoittanut Shinkuu »
|
tallennettu
|
|
|
|
Aurora
Ruusunen
Poissa
|
 |
« Vastaus #50 : 02.03.10 klo 20:43 » |
|
Useimmissa gal-tyyleissä korostetaan naisellisuutta ja sen piirteitä, kuten hyvin kaikista kuvista näkee. Irtoripsiä ja laittautumista, korkkareita ja paljaita sääriä, näin kärjistetysti. En usko siis sen olevan feminismi aatteen johdosta kuitenkaan. Naisellisuus ja naisellisuuden yleislook vain kuuluvat olennaisesti tämän tyylin piiriin. Tiedä sitten tyylin historiasta, jos joku japanilainen kotirouva sai tarpeekseen naisten asemassa ja loi gal-tyylin feministisenä vastaiskuna... :P
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
RedStory
Poissa
|
 |
« Vastaus #51 : 02.03.10 klo 21:00 » |
|
...Gyaruhan syntyi alunperin taistelemaan vanhoillista, japanilaista naisihannetta: vaalea iho, rauhallinen ja hillitty käyttäytyminen, alistuminen miehen tahtoon jne. vastaan. Tyylin juuret siis ovat vallankumoukselliset, ehkä joltain kantilta katsoen feministiset; naisella on oikeus olla juuri sellainen kuin haluaa, niin naisellinen, räväkkä ja suorapuheinen kuin haluaa ja hänellä on täysi oikeus määrätä omasta ruumiistaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Chocochip
|
 |
« Vastaus #52 : 02.03.10 klo 21:44 » |
|
Henkilökohtaisesti tykkään eniten ns. Perus gyarusta eli gyaru-keistä. Se on niin nätin näköistä. Eikös Cocolulun vaatteet ole siihen tylliin sopivia? Mikä muu kauppa myy "senlaisia" vaatteita. Entä myykö mikään suomalainen kauppa gyaru-tyylisiä vaatteita?
Cocolulu-brändin ympärille on kehittynyt oma gyaru-tyylinsä, jossa ko. brändin vaatteita suositaan lähes poikkeuksetta joten kyllä, se on gyaru brändi, yksi niistä monista. Toinen melko samantapainen on Blue Moon Blue. Suomalaisista nettikaupoista en osaa mainita ainakaan itse tähän hätään kuin Pretty Gal's shopin, jonka ylläpitäjä tilaa vaatteita Suomeen. :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Alice-
Poissa
|
 |
« Vastaus #53 : 07.03.10 klo 20:21 » |
|
Voisiko joku ihan kirjaimellisesti selittää gyarun vaatteet? Joo, omistan muutaman egg-lehden ja katson skanneja gyaru lehdistä, mutta en näe niissä vaatteissa juuri mitään sellaista "merkkiä" minkä avulla gyarun voisi selvästi erottaa kadulla. Miten esimerkiksi teidän mielestä huomaa gyarun kaukaata? Eli jos et näe kyseisen henkilön meikkiä ja et erityisemmin näe mitään erikoista hiuksissa paitsi esim. korkkiruuvikiharat. Kuvitellaanpa, että olet kävelemässä kadulla niin miten tunnistat gyarun siitä muusta katumassasta jos et näe tämän naamaa ollenkaan? Muutenkin haluaisin pyytää ns. pukeutumisideoita tai muuta vastaavaa pukeutumiseen liittyvää, koska jostain syystä en erota vaatteissa gyarun rajan ylittämistä. Koska ollaan massaa ja koska gyarua? Pystyn tunnistamaan henkilön gyaruksi meikistä ja hiuksista jos katson edestäpäin, mutta vaatteet...Niin. Auttakaas.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Akatsuki_chan
|
 |
« Vastaus #54 : 08.03.10 klo 15:06 » |
|
Voisiko joku ihan kirjaimellisesti selittää gyarun vaatteet? Joo, omistan muutaman egg-lehden ja katson skanneja gyaru lehdistä, mutta en näe niissä vaatteissa juuri mitään sellaista "merkkiä" minkä avulla gyarun voisi selvästi erottaa kadulla. Miten esimerkiksi teidän mielestä huomaa gyarun kaukaata? Eli jos et näe kyseisen henkilön meikkiä ja et erityisemmin näe mitään erikoista hiuksissa paitsi esim. korkkiruuvikiharat. Kuvitellaanpa, että olet kävelemässä kadulla niin miten tunnistat gyarun siitä muusta katumassasta jos et näe tämän naamaa ollenkaan?
No, naamaa näkemättä on suhteellisen vaikea tietää, onko hän gyaru vai ei. Melko vahva meikki kuuluu kuitenkin gyaruun alalajista riippumatta. Cocolulu-merkkisistä vaatteista ainakin tunnistaa gyarun melko helposti, ihan "tavis" länsimaalainen tuskin uhraisi rahojaan Cocolulun vaatteisiin välitysfirmoineen, ellei olisi gyarusta perillä :D. Eli jos siellä farkkujen takamuksessa lukee COandLU fiftysix, on henkilö luultavasti gyaru- tai ainakin tietää mikä ihme se gyaru on. Ei sillä, toki on muitakin gyaruun keskittyviä vaatemerkkejä kuin Cocolulu. Esimerkkinä vain.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.03.10 klo 17:56 kirjoittanut Akatsuki_chan »
|
tallennettu
|
No rain, can't catch the rainbow.
|
|
|
|
Riisikakku
|
 |
« Vastaus #55 : 14.03.10 klo 22:30 » |
|
En tiedä onko muut samaa mieltä, mutta onko muilla tullut mieleen että tämä ns. scene-tyyli saattaa joskus näyttää hieman gyarulta. Varsinkin kun ei paljoakaan gyarusta tiedä, eikä tosin sceneistäkään, mutta ihan vain kuvia katsomalla. Onkohan tämä sceneily "amerikan versio" gyarusta tai sitten toisin päin? Scene 1Scene 2vrt Gyaru 1Gyaru 2Tottahan erojakin on, mutta ainakin omaan silmääni löytyy myös paljon samoja piirteitä. Siis lähinnä meinaan gyaru-keitä. Sceneillä monesti tuntuu olevan suoristetut hiukset ja gyaru-keillä korkkiruuvit. Mitä mieltä olette?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Dites-moi, quelle est la vie?
|
|
|
|
Eä
|
 |
« Vastaus #56 : 15.03.10 klo 18:05 » |
|
En tiedä onko muut samaa mieltä, mutta onko muilla tullut mieleen että tämä ns. scene-tyyli saattaa joskus näyttää hieman gyarulta. Varsinkin kun ei paljoakaan gyarusta tiedä, eikä tosin sceneistäkään, mutta ihan vain kuvia katsomalla. Onkohan tämä sceneily "amerikan versio" gyarusta tai sitten toisin päin? Ei. Ensinnäkin, scene- ja gal-tyyleillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa ja ovat lähtöisin ihan erilaisista maailmoista erilaisilla tarkoitusperillä. Kuitenkin mm. Ricochen ja LJ:n gal-yhteisöjen puolella on ollut paljon keskustelua skeneistä ja sen satunnaisista samankaltaisuuksista gal-tyylin kanssa länsimaissa kuten myös siitä, kuinka moni scene-tyttö on ottanut gyarusta vaikutteita omaan pukeutumiseensa. Vaikka toinen linkittämäsi scene-kuvan tyttö nätti onkin, hän ei kyllä scene-tyylinen ole. Itse en onneksi näe samankaltaisuuksia skenen ja gyarun välillä. :)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riisikakku
|
 |
« Vastaus #57 : 15.03.10 klo 19:28 » |
|
Niin, sceneillä tuntuu useasti olevan esimerkiksi pinkit hiukset tai jotain vastaavaa, mutta tietyissä kuvissa samankaltaisuuksia tuntuu näkyvän. Uskon kyllä että eri asioista ovat lähteneet, mutta silti jossain määrin jotkut hillitymmät scenet muistuttavat hillitympiä gyaruja.
Toisaalta, kummastakaan tyylistä sen enempää tietämättä tämä oli vain tämmöisen satunnaisen katselijan näkemys ja asiasta enemmän tietävät varmasti näkevät enemmän eroja ja osaavat tunnistaa lajit toisistaan. Olen muutenkin aika onneton tunnistamaan mitään alalajeja ja tyylejä toisistaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Dites-moi, quelle est la vie?
|
|
|
|
Calienta
|
 |
« Vastaus #58 : 16.03.10 klo 17:06 » |
|
mutta silti jossain määrin jotkut hillitymmät scenet muistuttavat hillitympiä gyaruja.
Itse näkisin eron tyylien värimaailmoissa. Scenet toki käyttävät myös räikeitä värejä, mutta pääpointtina on yleensä musta, niin meikeissä kuin vaatetuksessakin. Gyaruiltakin löytyy toki räikeyttä ja mustaa, mutta meikit eivät ole niin tummat, ns. pandakarhunsilmät, ja vaatetuksestakin löytyy paljon enemmän maanläheisiä värejä, kuten ruskeaa, valkoista ja beigeä, jota ei sceneillä usein näe.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tuttu naama heijastuu vihreässä valossa Luodinkestävään, läpinäkyvään seinään Isä, kuten poika, omaa rangaistustaan istuvat Vartijan silmien alla, eri puolin pöytää
|
|
|
CandycottoN
Hattarakone
Poissa
♥ロリータ-パーティー♥
|
 |
« Vastaus #59 : 16.03.10 klo 18:09 » |
|
mutta silti jossain määrin jotkut hillitymmät scenet muistuttavat hillitympiä gyaruja.
Itse näkisin eron tyylien värimaailmoissa. Scenet toki käyttävät myös räikeitä värejä, mutta pääpointtina on yleensä musta, niin meikeissä kuin vaatetuksessakin. Gyaruiltakin löytyy toki räikeyttä ja mustaa, mutta meikit eivät ole niin tummat, ns. pandakarhunsilmät, ja vaatetuksestakin löytyy paljon enemmän maanläheisiä värejä, kuten ruskeaa, valkoista ja beigeä, jota ei sceneillä usein näe. Minusta suurin ero sceneillä ja gyaruilla on se silmämeikki, kuten kuvasta huomaa. Yksi kaverini on scene, ja hän ainakin vetää aivan kauhean määrän kajaalia naamaan juuri tällä tavalla. Gyarutkin meikkaavat, mutta kajaalin määrä ja meikki ylipäätään on hennompi, ellei nyt ajatella ganguroa. Peeäs mitä googlesta katselin scenejen kuvia niin kauheaa herutusta... Gyarujen ja scenejen poseeraustavatkin siis eroavat aika paljon.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.03.10 klo 18:35 kirjoittanut CandycottoN »
|
tallennettu
|
|
|
|
|